2024. Április 24. Szerda - György

Mazda gázüzemmel

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


RX-8 & LPG | 2014-01-15 12:50

Sziasztok!

láttam kérdésként, megnyutatásként mondanám, hogy rx-8- ba is lehet gázt szerelni. Tökéletesen működik, az adagolás beállítása után 14 literes gáz fogyasztásra lehet számítani.

Egy 230 lóerős sportautótól (jelenlegi árfolyamon) 3500 Ft / 100 km nem rossz eredmény.

 

előtte egy szintén gázos 323-as mazdám volt (GT, 120LE), amely szintén tökéletesen üzemelt.

 

Mindkét autóba jaso szabványnak megfelelő kétütemű olajat töltök a benzines járatok mellé a tankba 1:100 arányban a plusz kenés érdekében.

 

Tökéletesen üzem, mind a két autónál.

 

mazda-auto.hu | 2012-06-13 11:10 VJohnny részére

Árakról nem tudok nyilatkozni, mivel a "gázautós" egy külön szakma, így talán valaki más. A megfelelő gázbeszereléssel egybekötve a gyújtógyertyákat is érdemes "gázos típusúakra" cserélni, és akkor gyakorlatilag nem várható különbség az alkatrészek élettartamában.

VJohnny | 2012-06-12 17:18

Tisztelt Szakértők! Egy 2003-as, 2.0i Mazda 6-osom van. Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e olyan gázszett, ami ajánlható ehhez az autóhoz, ezek közül melyik lenne a legjobb megoldás és mennyibe kerülne beszereléssel együtt? Fontos még, hogy hogyan befolyásolja az autó (motor) élettartamát az újonnan beszerelt benzin/gázüzem azonos vezetési stílus mellett? Mikre kell odafigyelni (kopó alkatrészek, stb ...) ha gáz/benzinüzemű autóval járunk? (Azért érdekel a dolog, mert szeretnék költségcsökkentést elérni a gázrendszer beépítésével, de csak akkor, ha nem ártok vele az autónak.) Előre is köszönöm szépen! VJohnny

mazda-auto.hu | 2012-06-08 08:07 Burgi részére

1...ha nem vezérel semmit a hőgomba, télen hogyan indítjátok be? 2.Esetleg a hidegen túl kicsi szelephézag miatt melegen nem zárnak egyes szelepek, nincs kompresszió.

Burgi | 2012-06-07 21:32 mazda-auto.hu részére

Köszönöm gyors válaszát. Sajnos benzinnel folyamatosan nem tudom próbálni, mivel ez a motor egy targoncába van beépítve, és csak gázzal üzemel.Féktisztitóval amotor veszi a fordulatot, de melegen azzal sem indul be, pedid azzal be kellene elvileg. Fals levegő kizárva, vákumcsövek helyükön.... Hőm jeladó nem vezérel semmit. Próbálkozunk tovább, remélem meglesz a megoldás.

mazda-auto.hu | 2012-06-07 08:53 Burgi részére

Elsősorban fals levegőre, illetve motorhőmérséklet jeladóra gondolnék, ha benzinnel is ugyanezt a jelenséget produkálja. Ha csak gázzal, akkor a gázrendszerben van a hiba.

Burgi | 2012-06-06 17:31

Tisztelt Szakértő! Mazda 626 2.0ccm FE motorkóddal, gázüzemmel működik. Motorfelújítás után összeraktuk, de csak alapjáraton üzemel, gázadásra lefullad. Miután bemelegszik, egyáltalán nem lehet indítani.Valami ötlet? Előre is köszönöm segítségét.

mazda-auto.hu | 2012-05-16 08:28 M3-2003 részére

Sajnos nincs információnk a szelepfészek anyagáról. Nincs tapasztalatunk gázos Hármasokkal, de a szelepek/fészkek védelme érdekében valószínűleg előnyös a plusz védelem. Egyáltalán nem "találkoztunk" még egyéb műszaki hiba nélkül beverődött Mazda szeleppel 16 év alatt.

M3-2003 | 2012-05-15 09:30

Tisztelt szakértő! Köszönöm a válaszát! A kiegészítő szelepkenéssel kapcsolatban kérdésem: Ebben a típusban kerámia szelepülékek vannak? Mazda 3 1,4 sport CE 2003.dec-i. Ön szerint kell-e, van-e haszna a falshlube beépítésének? kb 1 Ft/km a használati költsége, ha 1 emelő tőke 5000Ft, akkor 40.000km alatt kellene elfogyni a szelephézagnak a kiegészítő kenés nélkül, hogy megérje beszerelni. (ha csak a kipufogó szelepeket számolom...) Előre is köszönöm a segítségét!

mazda-auto.hu | 2012-05-11 12:18 M3-2003 részére

Nem jellemző, hogy szelephézagot kell állítani, így nincs is rá intervallum megállapítva. Ha nehezen indul az autó, vagy csattogás hallható a szelepfedél alól, abban az esetben kell elsősorban a Mazda előírásai szerint ellenőrizni. Kb.: 1 óra lehet az ellenőrzés, az állítás már lényegesen költségesebb, hiszen a megfelelő méretű emelőtőkéket is meg kell rendelni.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó