2024. Április 19. Péntek - Emma

Wankeles rossz hírek.

Wankel hírek.

Forrás: WardsAuto

 Az idei évben befejeződik  a Mazda RX-8 gyártása Japánban, ami azt is jelenti, hogy újonnan a továbbiakban sehol a világon nem tudunk majd wankel motoros autót vásárolni. De vajon meddig? Havonta jelennek meg újabb találgatások a jövő RX-7, RX-8, vagy RX-9 típusairól, melyek valóságtartalma megkérdőjelezhető. A legújabb hírforrás viszont egy az ügyben meglehetősen illetékes ember, és nem igazán örömteli dolgokat mondott.


 Csak titkolózás?

 Az RX-8-ban található jelenlegi 13B-MSP bolygódugattyús erőforrás leváltására hivatott 16X Wankel fejlesztése már 2007-ben elkezdődött.  Joggal gondoltuk, hogy hamarosan találkozhatunk vele egy új RX típusban, vagy megújult RX-8-ban. Egy amerikai újságnak nyilatkozó bizonyos Kiyoshi Fujiwara úr - aki a gyártás tervezésért, és hajtáslánc fejlesztésekért felelős hivatalnok a Mazdánál -, elmondása szerint komoly, akár vitának is nevezhető tárgyalások zajlanakKiyoshi Fujiwara Hiroshima-ban mi legyen a wankel fejlesztéssel?

Fujiwara szerint a jelenlegi gazdasági körülmények miatt takarékossági szempontból több projekt leállítása is napirenden van, és sajnos a wankel motor program ezek között van. A következő mondatában már egyenes azt állítja Fujiwara úr, hogy a wankel fejlesztés már most szüneteteltetve van, de mivel a Mazda "DNS" része a wankel motor, ezért a jövőbeni újraindítás reménye bennük is él.

Bármilyen konkrétum említése nélkül három megoldandó problémát említett a wankellal kapcsolatban, melyek közül kettőt már sikeresen abszolváltak, ezért a Mazda wankel motor jövője valójában az új SKYACTIV technológia sikerén múlik. Ha a teljes típuscsaládban hamarosan megtalálható előremutató technológiai újítások sok eladást generálnak, lesz pénz a wankel fejlesztésére. Addig is alternatív megoldásként elektromos hibridek hatótáv növelőjeként, segédszerepben alkalmazhatnak wankel motorokat (legalább ezeket fejlesztik). Mindenesetre ne várjunk 2017 előtt új wankel elvű Mazda motort! 

Lehet, hogy utód nélkül marad az RX-8?

 A sztori sajnos ismerős, olvassák csak el mi zajlott a Renesis megszületése körül ITT! Észak-Amerikában máris "Mentsünk meg a wankelt!" kampányt indítottak a rajongók a Mazda gyár ösztönzése céljából, melyhez közösségi portálokon lehet csatlakozni. Ez a kezdeményezés egyszer már sikeresnek bizonyult több mint tíz évvel ezelőtt, amikor a harmadik generációs RX-7 utáni jövő volt bizonytalan. De a legtöbbet mégis akkor tehetünk a bolygódugattyús motor jövőjéért, ha minél többen veszünk új Mazdát!

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó