Láncos vezérléssel.
Az új motorblokk a jelenleg is ismert dízelmotorból származik, de azonos furatátmérő mellett nagyobb dugattyú löket paraméterrel rendelkezik. A lökettérfogatot 2,2 literre növelték, ennek következtében pedig - különösen alacsonyabb fordulatszám mellett -, nagyobb a leadott nyomaték is. Az új 2,2 MZR-CD dízelmotor a számos különleges újításának köszönhetően nemcsak a Mazda, de a piac egyik legmodernebb erőforrása is egyben.
A legfontosabb fejlesztések, illetve az azokból származó előnyök a következők:
- 2000 báros befecskendezési nyomás és tökéletesített befecskendezők a hatékonyabb égés érdekében. Eredményként nagyobb teljesítményt, illetve kevesebb károsanyag kibocsátást kapunk.
- A megerősített motorblokknak hála kisebb mértékű a vibráció.
- Egy külön alumínium olajhűtőt kapnak a motorok, illetve a súlycsökkentés érdekében műanyag a szelepfedél.
- A kisebb vibráció és az alacsonyabb sűrítési arány csendesebb, kifinomultabb működést eredményez.
- Lánchajtású a vezérlési rendszer, így elmaradhat az eddigi legnagyobb költségvonzatú kötelező szervízmunka.
Jó erőben.
Az alábbi két ábrán világoskékkel az MZR-CD 2,0 (140LE) erőforrás, míg sötétkékkel az ezt leváltó MZR-CD 2,2 erőforráscsalád csúcsteljesítményű, 185 lóerős változatának teljesítmény és nyomatékgörbéje látható:
Az új CD185 motor már 1500-as fordulatszámról jobban húz, magasabb, szélesebb és egyenletesebb nyomaték karakterisztikával rendelkezik, részben a változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően. A teljesítménygörbén jól látható, hogy a CD140 motorral ellentétben 3000/perc főtengelyfordulat felett is erőteljesen emelkedik az új erőforrás teljesítménye, amely szintén jobb vezethetőséget eredményez.
Három szinten szinte...
Az új MZR-CD 2,2 dízel erőforráscsalád tagjaihoz háromféle teljesítmény társul:
- 125 LE és 310 Nm
- 163 LE és 360 Nm
- 185 LE és 400 Nm
Természetesen a 125 és 163 lóerős verzók az új fejlesztések döntő többségét ugyanúgy biztosítják, mint a "csúcsmotor", a "kényelmesebb" vezetők pedig kifejezetten előnyben részesíthetik a gazdaságosabb 125 lóerős változatot. Az erőforrások mindegyikéhez 6 fokozatú kézi váltó társul és mindhárom eleget tesz az EURO5 károsanyag kibocsátási szabvány előírásainak. Az MZR-CD 2,2 erőforráscsalád érkezésével egy időben a MZR-CD 2,0 kikerül a Mazda6 kínálatából. A felszereltségi szintek és a motorok megosztása a következő:
-
CD125 CE, TE és TE Plus - CD163 TE Plus - CD185 GTA, GT
Felügyelt sávtartás.
A legjobban felszerelt GTA és GT szintekhez ezentúl szériában jár az LCA Sávváltást segítő rendszer, Smart Card (kártya kulcs), riasztó berendezés. illetve a GTA is megkapja a gyárilag beszerelt parkolóradart.
Mi is az az LCA? A Mazda Sávváltást Segítő Rendszere (Lane Change Assistant) egy innovatív berendezés, mely a biztonságos sávváltást segíti elő. A berendezés elektronikája "követi" az útfelfestést, valamint a visszapillantó tükör által nem lefedett holtteret, és szükség esetén a tükörben elhelyezett LED lámpával figyelmeztet.
A Smart Card (kártya kulcs) rendszere egy Start&Stop gombbal egészül ki, és mind kifinomult technikájával, mind megjelenésében emeli a Mazda6 prémium szolgáltatásainak körét.
Az első MZR-CD 2,2 dízelmotoros Mazda6 kivitelek 2009 elején érkeznek, árak a cikk megírásakor még nem álltak rendelkezésünkre.
Kommentek
Tomi | 2008-11-01 11:53 Válasz erre
Hát ez mind szép és jó, de már megvan a CD140 GT... :( :) Persze mikor vettem nem tudták megmondani, hogy lesz-e nagyobb diesel, meg, hogy mikor... :S
Oszi | 2008-08-29 21:53 Válasz erre
Vegre megerkeznek es nagyon jol hangzik ami levan irva rola :)
Alex | 2008-08-29 00:39 Válasz erre
Ütősen néz ki az a fekete 6os :) Szép...