Újra dízel autó az Indy 500-on.

2018. Augusztus 14. Kedd - Marcell

Újra dízel autó az Indy 500-on.

Forrás: ab

  "Nyerj Vasárnap, add el Hétfőn!" Bárcsak érvényes lenne manapság is ez a régi mondat, mely arra utalt, ha nyersz a hétvégi futamon, könnyebben eladod ugyanazt a technikájú autót hétköznap! Ma már az élversenysport nagyon eltávolodott a hétköznapi autóktól, de van remény! A Mazda is felismerte, hogy a versenyzés az, mely igazán segít az autók fejlesztésében. Ebből kifolyólag az idei évben több amerikai versenyen is elindultak Mazda 6 Skyactiv-D versenyautók, melyek négy győzelmet, és két második helyet szereztek a Grand-AM sorozat GX osztályában.


 Indy 500. 

 

 A versenysport történelem könyveinek aranybetűs fejezeteibe mindezzel még nem lehetne bekerülni, de az Indyanapolis 500-on indulás már ilyen esemény. Utoljára ugyanis 1952-ben indult dízelmotoros versenyautó a legendás, 500 mérföldes futamon. Hatvan évvel ezelőtt akkor egy hathengeres, Cummins turbó-dízel motorral szerelt autó volt az első próbálkozó. A 6,6 liter lökettérfogatú motorjának segítségével az edzésen körrekordot állított fel a brutális versenyautó, de a futamot fel kellett adni a 71. körben a turbófeltöltő hibája miatt. Mindenesetre ott hagyta nyomát a versenysportban, és talán ebben bízik a Mazda is az új Hatossal.

 

Cummins dízel Indy 500.

 

 A Mazda tájékoztatása szerint a Mazda 6 Skyactiv-D versenyautó alkatrészeinek 51% azonos a közúti kivitelével, de az autó tömege annak csak 63 %-ka. A 2,2 literes Skyactiv-D négyhengeres turbó-dízel motor ebben a kivitelében nem kevesebb, mint 400 lóerőt teljesít, míg a maximális nyomaték értéke 602 Nm.

 

Néhány kép az autóról:

 

Mazda 6 Skyactiv-D versenyautó.

Mazda 6 Skyactiv-D versenyautó.

Mazda 6 Skyactiv-D versenyautó.

Mazda 6 Skyactiv-D versenyautó.

Mazda 6 Skyactiv-D versenyautó.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó