2018. Július 16. Hétfő - Valter

2007.09.25.

Mazda hírek

100% növényi alapú belső kárpit, elsőként a Mazdától.

100% növényi alapú belső kárpit, elsőként a Mazdától.

A Japán Teijin Limited és Teijin Fibers Limited cégekkel együttműködve a Mazda kifejlesztette a világ első olyan teljesen bio szálanyagát, melyet a mai autók speciális belső kárpitjainak előállításához is tudnak használni. Az új anyag nem tartalmaz olajból előállított alapanyagokat és minőségben, illetve tartósságban akár autó ülések borításához is tökéletesen alkalmas.


 Az új bioszövet ellenáll a napsugárzás öregítő hatásának, a dörzsölődésnek, de még az esetleges lángokkal szemben is jobban ellenáll a jelenleg alkalmazott anyagoknál. A jövőben a Mazda kiszélesíti ezen irányú kutatásainak és fejlesztéseinek a körét, mivel azt is szeretné elérni, hogy minél kevésbé legyenek a jövőben élelmiszer alapanyagúak az úgynevezett bio anyagok. A most kifejlesztett új bioszál felhasználásával készült kárpitokat ésKiindulási alapanyaga akár kukorica is lehet, a jövő Mazda kárpitjainak. 

 ülésborításokat először a Mazda5 Hydrogen RE hibrid gépkocsiban láthatjuk majd az idei tokiói autószalonon, Októberben. Ebben az autóban egyébként maga a műszerfal is természetes alapanyagú műanyagból készül, melyet még 2006-ban fejlesztett ki a Mazda. Technikai részletekbe nem akarunk belemenni, de annyit elárulunk, hogy az új bioszál 100%-ban polilaktóz savból készül, melyet erjesztéssel szénhidrátból, például cukorból állítanak elő. Seita Kanai, a Mazda illetékese szerint a Mazda minden ilyen irányú kutatásával a környezet lehető legkisebb terhelését akarják elérni, az ásványi olaj alapú anyagok használatának kiváltásával.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó