2024. Április 20. Szombat - Konrád, Tivadar

Környezetkímélő fényezés Mazda módra.

Mazda Aqua-tech

Forrás: Mazda

 Az újonnan kifejlesztett, úgynevezett Aqua-tech karosszéria fényezési eljárás sikeres bevezetéséről számolt be a Mazda a mai napon. Egyelőre az Ujima 1 üzemben használt innovatív új technológia a fényezés és száradás közben párolgó szerves komponensek, illetve felszabaduló szén-dioxid mennyiség szempontjából a világ legszigorúbb környezetvédelmi előírásait is teljesíti.


 Vizes technológia.

 Az új Aqua-tech fényezési rendszer megegyező mennyiségű szén-dioxid kibocsájtással jár, mint a korábban bevezetett úgynevezett Három Rétegű Nedves Fényezési Rendszer, amit a Mazda az összes többi gyárában alkalmaz, de annál 57 százalékkal csökkenti a párolgó szerves anyagok mennyiségét. Az egy négyzetméternyi karosszéria felületenként elpárolgó, mindössze 15 gramm mennyiségű anyag a világ legkevésbé szennyző vízes bázisú eljárásává teszi az Aqua-tech-et. Természetesen mit sem érne az eljárás, ha a fényezés minősége csorbát szenvedne. Erről szó nincs, sőt!

 Tudni kell, hogy a víz bázisú fényezési módszerek sokkal kevesebb elpárolgó szerves anyag emisszióval járnak, mint az egyéb oldószer bázisú eljárások. Mindazonáltal a vízes bázisú fényezések szárítása sokkal több energiát igényel, hiszen a vizet el kell párologtatni. Ez pedig jelentős mennyiségű szén-dioxid kibocsájtással jár. A Mazda ezzel az új bevonási eljárással megoldotta ezt a problémát.Mazda Aqua-tech fényezési rendszer.

 Sokat előre, egyet sem hátra.

 Az Aqua-tech rendszer része a továbbfejleszett fényező kamra légkondícionálási rendszer, mely egy teljesen új, nagy hatékonyságú elpárologtató rendszer segítségével távolítja el a festékből a vizet. Mindehhez még a Mazda új fejlesztése is hozzáadódik, ami egy, többek között az alapozó bevonatokra jellemző tulajdonságokkal is bíró fedőréteget foglal magába. Ezek a tulajdonságok pedig a fényesség, tartósság, ellenálló képesség a kisebb roncsoló hatásokkal szemben. A technikai áttörések eredményeképpen a Mazda Aqua-tech fényezési eljárása extrém alacsony mennyiségű szerves anyag párolgást valósít meg a szén-dioxid kibocsájtás növekedése nélkül.Mazda fényezés. 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó