2017. November 22. Szerda - Cecília

Ledarált új Mazda gépkocsik.

A Cougar Ace komphajó

Forrás: xx

 Figyelem robbantás! Így kiabál Ron Hoodenpyle, majd befogja a füleit és elsiet a vadonatúj Mazda3 mellől, melybe előzőleg egy speciális detonátort vezetékeltek be. Ezután egy durranás kíséretében az autó mind a hat légzsákja egyszerre felfújódik. (Cikkünkben filmanyag is található a megsemmisítésről).


 Szomorú vég.

 Néhány órán belül a kék metál Mazda3 Sedan-t - melyet több ezer márkatársa követ -, összepréseli majd ledarálja egy hatalmas gépezet. Az autók annyira újak, hogy kevesebb, mint 10 kilométer van az órájukban.

 Az autógyártók általában azt keresik, mi a legjobb módja az új autók építésének. Ezekben a napokban a Mazda éppen ennek ellenkezőjén dolgozik, mi a legjobb módja az autók szétrombolásának.

 Vissza a kezdetekhez.

 Az egész két évvel ezelőtt kezdődött, amikor a 4703 darab új Mazda gépkocsi majden az Óceánba süllyedt. Az őket szállító komphajó ugyanis 60 fokos szögben megdőlt és több, mint egy hétig úgy is állt, mígnem sikerült stabilizálni a helyzetét. Korábbi híreink az esetről: HÍR1, HÍR2, HÍR3, HÍR4, HÍR5, HÍR6, HÍR7

 A baleset rögtön felvetett egy kérdést, mi legyen az autókkal. Hála a rögzítésüknek a Mazdák szinte mindegyike sérülés nélkül úszta meg az esetet, de senki nem tudta megmondani, milyen károsodást okozott az autókban az egy hétig tartó oldalra dőlés. Esetleg juthatott-e  korrózív folyadék olyan helyekre, ahová egyébként nem?Az oldalára dőlt komphajó, Kanada partjainál.

 A Mazda Motor Corp. könnyedén találhatott volna vevőket az autókra. Emberek százai hívták őket, hogy vennének a leértékelt autókból. Az iskolák oktatás céljából akartak olcsón Mazdákhoz jutni, míg például Hollywood szeretett volna kaszkadőr mutatványokhoz ilyen autókat.

 A Mazda hamar véget vetett az óhajoknak. Főleg a légzsákok miatt aggódtak, melyek később talán kontroll nélkül kinyílhatnak, köszönhetően a közvetlen tengeri levegőn állás miatt. Szintén aggasztotta a Japán gyártót, hogy esetleg spekulánsok kezére kerülnek az autók, akik majd újként adják el azokat. Ez történt ugyanis a Katrina hurrikán árvíze idején "sérült " más márkájú autókkal három évvel ezelőtt. Azokat az autókat latin-amerikai országokban értékesítették és rengeteg kárt okoztak gyártóik hírnevének, hiszen az állandó elektromos problémák és a motorokba került homok megkeserítették, az átfestve újként eladott autók tulajdonosainak életét.

Nincs más út. (Videó)

 A Mazda nem talált más járható utat, így a 100 millió dollárt érő szállítmány megsemmisítése mellett döntött.  Hamarosan kiderült, hogy ez sem megy olyan könnyen. "Először is szétszerelő rendszert kellett létrehoznunk," mondta Bob Turbett, a Mazda illetékese. Több mint egy évbe telt egy olyan tervet alkotnunk, mely mindenki tetszését elnyerte. Portland város kikötője biztosan tudni akarta, hogy a közel 5000 autó fagyálló folyadéka, fékfolyadéka, és más veszélyes hulladéka megfelelően lesz kezelve. A Mazda kárait fedező biztosítók pedig arról akartak megbizonyosodni, hogy a Mazda profitot képezve nem értékesíti az autók egyes alkatrészeit a jövőben. Így többek között minden aluminium felnit beolvasztottak, minden akkumulátort működésképtelenné tettek, és minden gumiabroncsot ledaráltak. A CD játszókat szintén megsemmisítették. VIDEÓ A MEGSEMMISÍTÉSRŐL.

4703 x 30 perc.

  Sokszor a kis dolgok jelentik a legnagyobb gondot. Például, mivel szinte minden autóban hat légzsák van és légzsákonként 5 percet jelentene azok "kidurrantása", a gyár segítségére volt szükség, hogy ne kerüljön fél órába egy-egy autó légzsákmentesítése. A hat légzsák együttes megsemmisítésének lehetősége önmagában egy hónappal csökkentette a munkák időigényét, hiszen 4703 darab autóról van szó. A Mazda később természetesen a megsemmisítő feladatok számláját is átadja a biztosító cégeknek.

 A légzsákok "kidurrantása" után az autók trélerre kerülnek, amely a közeli Pacific Car Crushing telepre szállítja őket. A préselés előtti felkészítés további 45 percet vesz igénybe minden autó esetében. Az acélfelniket például egy fűrész vágja darabokra, nehogy újra el lehessen adni azokat. Hasonló okból fúrnak bele egy lyukat minden egyes vadonatúj gumiabroncsba.

Az emberi természet. 

 A lopásokat megelőzendő fegyveres őrök is jelen vannak a műveleteknél. Ők például a katalizátorok kiszerelését is felügyelik, hiszen értékes platinát tartalmaznak. Értékük így többszáz dollár lenne a piacon.

 Mindent elvégezve, a présgépbe kerülnek az autók, melyből színes téglatestként távoznak. Ezután egy 7000 lóerős aprítógép gyomra nyeli el az autók maradványait. A gép mögött hegyként tornyosuló aprított maradványok később Ázsiába kerülnek elszállításra, ahol újra felhasználásra kerülnek.   

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Robi | 2010-09-07 19:42 Válasz erre

Bizony pazarlásról van szó, mert a mazda ezen nem vesztett egy dollárt sem. Nekik a biztosító kifizette a kárt és az egész roncsolásra azért volt szükség, mert a biztosítót zavarta volna ha a mazda egyes alkatrészeket újra beszereli miután ők kifizették a teljes kárt.

piro | 2008-05-08 17:22 Válasz erre

Miutan arrol van szo, hogy az anyagokat ujra hasznositjak , nem talalok semmi kivetni valot az eljarasban.Klassz, hogy ennyire vigyaznak a markahirnevre es en mint vasarlo megbizhatok a cegben. Gratula!( Mellesleg ez jo reklam a Mazdanak, ami a kovetkezo evekben kamatostul fogja behozni az elvesztett dollarmilliokat.)

MMMMM | 2008-05-07 13:23 Válasz erre

Nem normálisak. Fordítva működik ez a világ, mert ezek a ****ök biztosításra, és márka hírnévre hivatkozva fordítva működtetik. Pazarlás ez a javából. pénz pazarlás, energiapazarlás... Felháborító, szégyenletes...

dertu | 2008-05-01 21:56 Válasz erre

azta

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó