2020. Február 20. Csütörtök - Álmos

2011.05.20.

Mazda hírek

20 éve történt.

20 éve történt.

Forrás: Mazda

2011-et írunk, mely azt is jelenti, hogy éppen húsz évvel ezelőtt aratott győzelmet a Mazda 787B versenyautó a világ legpatinásabb hosszútávú megbizhatósági versenyén, a le-mans-i 24 óráson. Ezzel továbbra is a Mazda az első és egyben eddig az utolsó japán gyártó, akinek ez sikerült. Az évforduló alkalmából a legendás versenyautó motorja újra feldübörög az idei verseny kezdete előtt. 


Kihagyhatatlan alkalom. 

A hetvenkilencedik Le Mans-i 24 órás mezőnye Június 11-én délután három órakor indul, és a szerencsések másnap ugyanebben az időpontban lesznek leintve a célban. A Mazda 787B  11-én 12:30 órakor kezdi majd újraélni dicsőséges múltját, de már előző nap látható lesz a Le-Mans városának központjában, az ott tartandó Versenyző bemutató parádén.

20 éve történt. Mazda 787B győzelem.

Győzz, hogy ellehetetlenítsenek! 

A Mazda 787B az első és egyben máig egyetlen japán autó, mely győzni tudott Le-Mans-ban. Ezen kívül ez az egyetlen wankel elvű erőforrással szerelt versenyautó, amely ezt a sikert elérte. A Mazda és saját versenyrészlege, a Mazdaspeed által kifejlesztett 787B a C csoportos vesrenyautók előírásainak megfelelően épül fel, és négy bolygódugattyús erőforrása 700 lóerős csúcsteljesítményre képes.

Mazda 787B.

Nem mellékesen 1991 volt az utolsó esztendő, amikor bolygódugattyús motorral szerelt autók is indulhattak az eseményen. A sors fintora, hogy a Mazda és csapata 17 évnyi állhatatos munkával készült a nagy sikerre, melynek bekövetkeztével le is zárult a "fejezet".

20 éve történt. Mazda 787B győzelem.

Egy régóta alvó versenyautó álma teljesül.

A győztes versenygép néhány bemutató kivételével 20 éve a hiroshimai Mazda múzeumban pihen. A mostani bemutató előtt teljes restauráláson esett át a legendás versenyautó, hogy úgymond folyamatosan vezethető állapotba kerüljön. A munkát azok a Mazda dolgózók végezték, akik korábban is tagjai voltak a Mazda akkori Le-Mans Challenge Project csapatának. Közéjük csatlakoztak a Mazda egyik fejlesztési osztályának mérnökei.

Mazda 787B.

Az újra felkészített Mazda 787B tesztelését a Mazda kiválasztott házi versenyzői végezték, de az ellenőrzésekben Yoshimi Katayama, Takashi Yorino és Yojiro Terada korábbi Mazda pilóták is részt vettek a Miyoshi próbapályán végzett teszten. További képek a cikk végén.

20 éve történt. Mazda 787B győzelem.

 

A bemutató eseményen a korábbi versenycsapat egyes pilótái is részt vesznek, mint például Johnny Herbert, David Kennedy, Pierre Dieduonné. Később video is lesz az eseményről, illetve a restaurálási munkákról fényképek a Mazda facebook és a Youtube oldalain.

20 éve történt. Mazda 787B győzelem. 

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

A Mazda 787 B versenyautó álma valóra válik.

Mazda 787B.

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó