2024. Május 7. Kedd - Gizella

2006.03.25.

Tesztek

Ismét a Mazda az élen.

Ismét a Mazda az élen.

Németország egyik legnagyobb példányszámú autós szaklapja, az AUTO BILD hagyományos évi minőségellenőrző riportjában a Mazda végzett az élen. A szerkesztőség hét szempont (köztük olvasói kérdőívek, a szerkesztőség által elvégzett szerviz- és százezer kiométeres tartós tesztek eredményei és nem utolsósorban a TÜV meghibásodási statisztikája) alapján értékeli a Németországban kapható autómárkákat. A 2005-ös év adatait összegző felmérésben, tavalyi eredményét megismételve ismét a Mazda végzett az első helyen.


 Az AUTO BILD 2001-ben kezdte meg az különböző autómárkák átfogó minőségvizsgálatát, valamint a sorrend publikálását. A vizsgálat célja, hogy áttekinthetően és egyenlő mércével vessék össze a különbözõ autómárkák hosszú távú megbízhatóságát, valamint a vásárlók elégedettségét.

Az első évben tíz márka szerepelt a listán – a Mazda már akkor is a második legjobbnak bizonyult. Egy évvel később 15-re bővült az értékelhető eredményt elérő márkák száma, ám ez semmit sem változtatott a Mazda előkelő második helyén. 2003-ban a mezőny nem bűvült, mint ahogy a Mazda második helye sem változott. 2004-ben már húsz márka szerepelt az egyre nagyobb figyelmet kivívó listán, ám a Mazda ebben az évben valamennyi vetélytársát maga mögé utasította, és a legjobbnak bizonyult.

A 2005-ös adatok a közelmútban kerültek nyilvánosságra, ezek szerint a Mazda megőrizte vezető helyét az AUTO BILD minőségellenőrző vizsgálatában, ami kiemelkedő eredménynek számít, hiszen egymás után másodszor lett az összetett vizsgálat legjobbja. Az eredmény értékét mi sem jelzi jobban, mint a német alapossággal összeállított, az autózás minden részletére kiterjedő, hét részből álló tesztrendszer, melynek elemeit illetve a Mazda által elért eredményeket részletesebben is bemutatjuk.

1. AUTO BILD kérdőív
Reprezentatív felmérés (Institut NFO Infratest), amely 24 583 autótulajdonos megkeresésén alapul. Elsősorban a minőség és az ügyfelek elégedettségének feltárására szolgál; a feladat a következő: „Értékelje autója márkájának minőségét 1–10 pontig!” A Mazda ebben a kategóriában kimagasló eredményt ért el; a 8,6 minőségpont a legjobb eredmények közé tartozik, ugyanakkor egyetlen megkérdezett sem említett semmilyen szervizigényes rendellenességet – a Mazda ezzel az eredménnyel felülmúlta Japán legnagyobb autógyártójának teljesítményét is.

2. Visszahívás/utólagos javítás
Az AUTO BILD ebben a kategóriában azokat a meghibásodásokat veszi számba, amiket egy már piacra került sorozatnál utólag fedeztek fel, s azt vagy visszahívás keretein belül, vagy a kötelező szervizek során, az előírt feladatok elvégézése mellett hoztak helyre. A márkára átfogóan jellemző jó minőség ellenére néhány modellnél akadt olyan feladat, amit a szervizeknek utólag kellett kijavítaniuk (fékfolyadékszint-visszajelző a Mazda6-nál, fényszóró rögzítési pontok a Mazda6-nál, az MPV-nél és az MX-5-nél, a biztonsági öv csévéje a Tribute-ban;) ezért ebben a kategóriában a Mazda lecsúszott a dobogóról. Érdekes adalék a témához, hogy míg 1998-ban az összes forgalmazott márkánál 55 visszahívási akciót regisztráltak Németországban, addig 2004-re ennek száma 137-re növekedett.

3. TÜV meghibásodási statisztika
A Németországban forgalomba helyezett járművek műszaki vizsgáztatását végző TÜV a tevékenysége során feltárt hibák alapján állít fel meghibásodási statisztikát. Az évente frissített lista jelenleg közel hétmillió vizsgálat eredményeit tartalmazza. Az új autókat érintő első vizsgáztatás alapján a Mazda Demio mutatja a második legkevesebb hibát. A négy-öt éves modellek között az MX-5 a harmadik, a Demio az ötödik. A hat-hét évesek között a legjobb Mazda hatodik helyével az MX-5. A TÜV statisztika alapján a Mazda kiemelkedően jó minődítést kapott az AUTO BILD-től.

4. AUTO BILD tartós teszt
100 000 kilométer, váltott vezetőkkel, a legkülönfélébb időjárási és útviszony között. Az AUTO BILD tartós tesztje a mindennapok kihívásával állítja szembe a járműveket. A Mazda egyedülálló eredményt ért el az AUTO BILD történetében. 2004 - a 39. lapszám - óta egy Mazda6 1.8 vezeti a kiadvány tartós tesztjeinek listáját, ugyanis eddig ez az egyetlen modell volt képes arra, hogy a százezer kilométer alatt egyetlen hibapontot se gyűjtsön össze. Különösen figyelemreméltó teljesítmény, hiszen már egy izzó kiégéséért is hibapont jár.

5. Olvasói hozzászólások
Évente több mint nyolcezer olvasói levél érkezik az AUTO BILD szerkesztőségébe. Ezek elsődleges témája természetesen az autókkal kapcsolatos rossz tapasztalatok. A beérkezett levelek alapján a Mazdákkal kapcsolatban igen kevés a panasz, az egyetlen negatív észrevétel a 2.3-as benzinmotorral volt kapcsolatos.

6. Szervizteszt
Az AUTO BILD rendszeresen ellenőrzi a hivatalos márkaszervizek felkészültségét és alaposságát. A DEKRA szakemberének segítségével olyan meghibásodásokat idéznek elő az autón, amiket egy kötelező átvizsgálás során a szervizben ki kell, hogy javítsanak. A szaklap itt némi kritikával illeti a németországi Mazda márkakereskedők hullámzó és évről évre akár szélsőségesen is változó teljesítményét, így összeségében a német Mazda szervizek csak átlagos minősítést kaptak.

7. Garanciális feltételek
Mire számíthat a vásárló, ha meghibásodik az autója? Erre a kérdésre ad választ a gyártó által kínált garanciális szolgáltatások feltételrendszere. A Mazda esetében a garancia időtartama három év, vagy 100 000 kilométer; a karosszéria átrozsdásodására pedig 12 év. Garanciális feltételeivel a Mazda ebben a kategóriában is az élmezőnybe került.

 A sorrend:

1. MAZDA    2. Toyota   3. Honda   4.Hyundai   5. Nissan   6. Chevrolet   7. Volvo   8. Suzuki   9. Mitsubishi   10. Opel   11. Audi, BMW, Smart   14. Skoda   15. Mercedes   16. Ford, Seat, VW   19. KIA   20. Alfa Romeo   21. Citroen   22. Renault   23. Fiat, Peugeot  

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:



Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó