Mazda6 Sedan 2,5 Skyactive-G Automata teszt.

2024. Március 19. Kedd - József

2013.09.06.

Tesztek

Mazda6 Sedan 2,5 Skyactive-G AT.

Mazda6 Sedan 2,5 Skyactive-G Automata teszt.

Forrás: AM

 A szépség nem minden, a Mazda6-os elbűvölő formája mögött értékes tartalom lapul. Nem ugrom neki a szemet gyönyörködtető vonalak elemzésének, inkább elmesélek egy rövid kis sztorit. A teszthét alatt ketten is megtaláltak a piros lámpánál és egy áruház parkolójában, hogy érdeklődjenek a 6-os limuzinról, az egyik sofőr egy Audi A6-os, míg a másik egy vadonatúj BMW 7-es tulaja volt - kell ennél őszintébb elismerés?!


Felejtsük el a dízelt! 

 

Ekkora autóhoz, hosszú utakra dízelmotor kell - tartja a közhely, de ez a 2,5-ös Skyactive benzinmotor borítja a papírformát. A világ legmagasabb sűrítési arányú ( 14:1 ), tömeggyártásban előállított benzines aggregátjával állunk szemben. A csökkentett belső súrlódásnak, az egyedi dugattyúkialakításnak, a blokkból speciálisan kivezetett kipufogócsonkoknak, az i-ELOOP fékenergia-visszanyerésnek és a prímán működő start-stop rendszernek köszönhetően extrém takarékosságról (tesztátlag 7,1 L / 100 km) beszélhetünk. Mindezt szériában hatfokozatú automatikus sebességváltóval is megfejelték. Ugyan nem a ma már szinte mindenhol porondon lévő dupla tengelykapcsolós kivitel, ennek dacára gyorsan dolgozik, kapcsolási üteme hibátlan, és a motorfékhatást is remekül aknázza ki.

 

Mazda6 Sedan 2,5 Skyactive-G AT. 

 

A csupán 1360 kg önsúlyú Mazda6-os 7,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km / órát, 130 km/óránál 2500-on cövekel a fordulatszámmérő. A kabin nagyobb tempónál is csendes, a 19 collos kerekek ellenére elfogadhatóan rugózik a Mazda, a kormányzás közvetlen, egyszóval minden klappol az élvezetes autózáshoz.

 

Mazda6 Sedan 2,5 Skyactive-G AT.

 

A fülke igényesen kidolgozott, a világos bézs bőrkárpitok helyett lehetőleg válasszunk sötétebb árnyalatot, mert gyorsan koszolódnak. A TomTom navigáció felára baráti (139 000 Ft), kezelése nem ördöngösség, azonban grafikája már idejét múlt. A hátsó nyújtott tengelytávnak köszönhetően extrémen tágas, legalábbis a lábtér, a fejtér is elmegy, de itt a 180 cm felettieknek már hozzáérhet a frizurájuk a plafonhoz.

 

Mazda6 Sedan 2,5 Skyactive-G AT.

 

A 6-os limuzin gyenge pontja a raktér, a közel 4,9 méteres hossz tükrében ugyanis relatíve aprócska, 489 literes helyet rejt. Kritika illeti még az ülésdöntés csomagtérben elhelyezett mechanikáját, ugyanis a fogantyún lévő piktogrammal ellentétben azzal csak a támla reteszelése oldható, a döntés feladata ránk marad. Amúgy kellően öblös a rakodónyílás, és a bővítéskor keletkező legszűkebb pontján is könnyedén átférnek az 1 méter széles tárgyak.

 

Mazda6 Sedan 2,5 Skyactive-G AT.

 

 A 2,5-ös motorral ellátott Mazda6-os kizárólag a legmagasabb, Revolution felszereltségi csomaggal és automatikus váltóval kapható, így 9,5 milliót kóstál - hasonló konfigurációban a 2,2-es, 175 lóerős dízel 570 000 forinttal kerül többe. Mindezek tükrében kíváncsian várom a szintén "éhezőművész", de olcsóbb 2,0 literes benzinesek (145 LE, 6 499 900,-Ft-tól/ 165 LE, 7819900,- Ft-tól) produktumát!

 

Mazda6 Sedan 2,5 Skyactive-G AT.

 A Mazda6-os igazi telitalálat, nemcsak a formája, hanem a technikai színvonala és a kivitelezése is abszolút élvonalbeli. Úgy néz ki, hogy a Skyactive technológia brillírozik az automata 2,5-ös benzinesnél, a 7,16 literes tesztátlag "dízelgyilkos" eredmény! Az 5 év/ 150 000 kilométeres garanciavállalás nagyvonalú ajánlat.  MJ.

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:



Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó