2022. Május 19. Csütörtök - Ivó, Milán

Könnyebb lesz a ND-s Mazda MX-5, mint az NA?

Mazda MX-5.

Forrás: ab

Eddig három generáció váltás történt a kétüléses Mazda MX-5 történelmében. Az alvázszám kódok alapján első NA verziót az NB, majd a jelenlegi NC kivitel követte. Bár a Mazda eddig is következetesen alkalmazta a súlycsökkentés receptjét, a mai kényelmi elvárások mellett mintegy 150 kilót szedett magára az MX-5 a több, mint húsz év során. 


Dícséretes hozzáállás.

Ez nem jelenti azt, hogy a világ egyik legjobban kezelhető autójának jelenlegi mostani 1124 kilogrammos tömege sok lenne, még így is az egyik legkönnyebb elérhető árú kétüléses sportkocsi.

Könnyebb lesz az ND Mazda MX-5, mint az NA?

A most felröppent pletykák szerint a következő generációs MX-5-öst fejlesztő mérnökök azt a feladatot kapták, hogy az új kivitel több mint 300 kilogrammal legyen könnyebb, mint elődje. Így az ND MX-5 a 80-as évek legvégén megjelent "minimalista" első generációs NA típusnál is könnyebb lenne, kb. 180 kilóval.

Könnyebb lesz az ND Mazda MX-5, mint az NA?

 A 800 kg-os cél elég hihetetlenül hangzik, hiszen például a jóval drágább Lotus Elise is nehezebb ennél, pedig annak vételárába lényegesen drágább alapanyagok alkalmazása is belefér.  Jól tudjuk, hogy a súlycsökkentés a legdrágább tuning, így ha az új MX-5 ára nem lesz számottevően magasabb, akkor a Mazda mérnökök "tudnak valamit"..A Mazda a nyolc mázsás célt elsősorban hipererős acélok alkalmazásával, és kisebb, de turbófeltöltős motorok alkalmazásával akarja elérni. A lényegi dolgok mellett olyan részletekre is számíthatunk, hogy nem lesz kesztyűtartó az autóban, és a nehéz használati utasítást is egy Pen-Drive fogja helyettesíteni. Persze itt felmerül a kérdés, út közben mivel nézi meg valaki esetleg a kézikönyvet, egy nehéz laptoppal? De ez csak gonoszkodás. A lényeg, mégha a beígért kilogrammok túlzásnak is tűnnek, örvendetes, hogy a Mazda csak a jóval drágább autóknál megszokottan, a súlycsökkentés szempontját tartja elsődleges célnak.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó