2025. Július 9. Szerda - Lukrécia

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2008-06-18 14:21 Lóránt részére

Mi nem ilyesfajta tömítetlenségre gondoltunk. A kamrákra ("henger") értettük a dolgot. Át kell nézni gondosan az autót és kell egy műszeres ellenőrzést is végezni.

"valahol engedi az olajat" - Ezt így mondták? Meglepő. Miért nem javították meg?

Lóránt | 2008-06-18 12:57

hát a túl sokáig alatt én azt értem hogy körülbelül 20 másodpercig forog 3-4 ezret...és utána szép lassan áll vissza...voltam már bent a szegedi márkaszervízben vele és ott ránéztek.azt mondták,hogy valahol falsot szív a motor és lehet,hogy az okozza a remegést.meg azt is mondták,hogy valahol engedi az olajat.szóval akkor lehet,h mégis a tömítésekkel van a gond.de és ha tömítésekkel van a gond az mennyiből jön ki?

mazda-auto.hu | 2008-06-18 09:01 Lóránt részére

1.Az hogy felpörög, elvileg nem probléma. Amennyiben viszont túl sokáig tartja magasan a fordulatszámot, az már igen. A rotorok a főtengely fordulatszámának harmadával forognak, így nem olyan vészes a dolog. 2. A remegés lehet a motortartó bak hibája, lehet gyújtási elégtelenség (gyertya, trafó), de rosszabb esetben tömítetlenségi gond is (kevésbé valószínű). 3. A méltányossági garancia a rendszeresen márkaszervízben szervizelt autók esetében annyit jelent, hogy nagy értékű alkatrészhiba esetén a Mazda mérlegelheti az esetleges hozzájárulását és annak mértékét. hozzájárulását.

Lóránt | 2008-06-18 01:25

Hello.Én pár hete vettem egy rx-8-ast.Voltak már sportos autóim(polo gti,e34 3000v8,gti pdtdi)de egyik sem tetszett annyira,mint a kis rx-8.modnjuk egyikhez se volt ilyen drága az alkatrész...:D Volna pár kérdésem amik kicsit zavarnak az autóval kapcsolatban.Egyik az,hogy reggelente mikor beindítom a motor felpörög vagy 3-4 ezerre és 1 darabig úgy forog míg szép lassan leáll az 1000-es alá kicsivel.gondolom ez nem egészen normális...?!Az alapjárata is elég furcsának tűnik nekem(nem volt még wankeles kocsija 1 ismerősömnek sem szóval nem tudhatom),mert nagyon ráz a kocsi alapjáraton...mik lehetnek az okai ezeknek a bajoknak?Valamint az érdekelne engem nagyon,hogy pontosan hogy van ez a méltányossági garancia...?!2003-as gyártási évű de 2004-es üzmbehelyezésű a kocsi.85 E kilométer van benne éppen.végig vezetve volt a szervízkönyve egy pesti márkakereskedésben...ezek alapján elméletileg él a méltányosági garancia erre a kocsira?itt persze a motorra gondolok.Válaszokat előre is köszönöm.Üdv

Laguna L. | 2008-05-23 00:25 mazda-auto.hu részére

Ok, köszönöm a pontsítást!

mazda-auto.hu | 2008-05-22 08:29 Laguna L. részére

Pontosabban, nem plusz benzint adagol, hanem nagyon alacsony fordulaton rosszabb a motor hatásfoka, amely seb.fokozat és fordulatszámtól függően többletfogyasztást eredményezhet. A klíma felesleges használata is okozhatja a túlzott városi fogyasztást.

mazda-auto.hu | 2008-05-22 08:25 loczyg részére

A kopogás és a feszesség nem függ össze. A feszesség egy sportautó futóművének a sajátja, míg a kopogás alkatrészhibára utalhat. Címünk: Békéscsaba, Dobozi út 108. Tel.:66/430-585 , vagy fent a KAPCSOLAT linken.

Laguna L. | 2008-05-21 23:42

Szia! Városban pontosan milyen fordulat-tartományban járatod a motort? (Túl alacsonyan használva plusz benzint adagol be, ezért is magas lehet a fogyasztás)

loczyg | 2008-05-21 20:50

Sziasztok!van egy 2006-os rx-8 asom.231.le. városi fogyasztásom 18-20 liter normális használatnál, az országúti 140-es tempónál 14-15 liter.a motorban van 30eKm.Mo.i szervizkönyves.info.
az első futómű irdatlanul kopog már egy kis út egyenletlenségnél is ez normális,vagy a futóműve ennyire feszes. kérném azt békéscsabai szuper szerviz elérhetőségét ami a fórumon olvasva igen jónak és hozzáértőnek tűnik.

mazda-auto.hu | 2008-05-16 11:54 Erdei részére

Egy viszonylag rövid motort, mondjuk egy V6-ost (MX-3, Xedos-6), vagy egy soros négyhengeres is beférhet. Persze rengeteg egyéb átalakítás lenne szükséges és ráadásul a teljesítmény így is kisebb lenne a Renesis-énél, és ráadásul az első tengely terhelése jelentősen növekedne. Csak teorikusan lehet beszélni egy ilyen átalakításról, valós alapja nem igazán van.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó