A kitűntető címet az ADAC meghibásodási statisztikái és az ADAC magazinjának vásárlói elégedettségre vonatkozó kérdéseire kapott válaszok alapján ítélték oda. „Ez a díj több ezer autóvezető tapasztalatainak, valamint az ADAC meghibásodási statisztikáinak összesített eredménye, emiatt különösen fontos és megtisztelő számunkra. Hiszen a minőség – és itt a gépjármű minőségén kívül a kapcsolódó szolgáltatások minőségére is gondolok – a Mazda számára mindig is alapvető erény volt és az is marad, mely mélyen beágyazódott vállalati kultúránkba” - hangsúlyozta Michael Bergmann, a Mazda németországi vezetője a díjátadón.
A Premacy modell a Mazda életében nagy siker volt: 1999 és 2005 között világszerte 333 000 darabot adtak el belőle, Európában több mint 140 000 darabot. Utódja, a Mazda5 is igyekszik folytatni az elődmodell tradícióit, hiszen rendkívül sikeresen startolt: a 2006-os évben - az értékesítés megkezdésének első teljes évében - Európában 47 500 autó talált gazdára, mellyel a kompakt egyterű a Mazda6 és Mazda3-hoz hasonlóan keresett modellé vált. Osztályában a Mazda5 az egyetlen olyan modell, mely mindkét oldalon tolóajtóval szerelt, a modell további különlegessége a rendkívül sokoldalú, 7 személyes Karakuri ülésrendszer.