2025. Június 16. Hétfő - Jusztin

Környezetkímélő fényezés Mazda módra.

Mazda Aqua-tech

Forrás: Mazda

 Az újonnan kifejlesztett, úgynevezett Aqua-tech karosszéria fényezési eljárás sikeres bevezetéséről számolt be a Mazda a mai napon. Egyelőre az Ujima 1 üzemben használt innovatív új technológia a fényezés és száradás közben párolgó szerves komponensek, illetve felszabaduló szén-dioxid mennyiség szempontjából a világ legszigorúbb környezetvédelmi előírásait is teljesíti.


 Vizes technológia.

 Az új Aqua-tech fényezési rendszer megegyező mennyiségű szén-dioxid kibocsájtással jár, mint a korábban bevezetett úgynevezett Három Rétegű Nedves Fényezési Rendszer, amit a Mazda az összes többi gyárában alkalmaz, de annál 57 százalékkal csökkenti a párolgó szerves anyagok mennyiségét. Az egy négyzetméternyi karosszéria felületenként elpárolgó, mindössze 15 gramm mennyiségű anyag a világ legkevésbé szennyző vízes bázisú eljárásává teszi az Aqua-tech-et. Természetesen mit sem érne az eljárás, ha a fényezés minősége csorbát szenvedne. Erről szó nincs, sőt!

 Tudni kell, hogy a víz bázisú fényezési módszerek sokkal kevesebb elpárolgó szerves anyag emisszióval járnak, mint az egyéb oldószer bázisú eljárások. Mindazonáltal a vízes bázisú fényezések szárítása sokkal több energiát igényel, hiszen a vizet el kell párologtatni. Ez pedig jelentős mennyiségű szén-dioxid kibocsájtással jár. A Mazda ezzel az új bevonási eljárással megoldotta ezt a problémát.Mazda Aqua-tech fényezési rendszer.

 Sokat előre, egyet sem hátra.

 Az Aqua-tech rendszer része a továbbfejleszett fényező kamra légkondícionálási rendszer, mely egy teljesen új, nagy hatékonyságú elpárologtató rendszer segítségével távolítja el a festékből a vizet. Mindehhez még a Mazda új fejlesztése is hozzáadódik, ami egy, többek között az alapozó bevonatokra jellemző tulajdonságokkal is bíró fedőréteget foglal magába. Ezek a tulajdonságok pedig a fényesség, tartósság, ellenálló képesség a kisebb roncsoló hatásokkal szemben. A technikai áttörések eredményeképpen a Mazda Aqua-tech fényezési eljárása extrém alacsony mennyiségű szerves anyag párolgást valósít meg a szén-dioxid kibocsájtás növekedése nélkül.Mazda fényezés. 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó