Mazda5

2024. Március 28. Csütörtök - Hajnalka

 

Mazda5 típusok karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda5 szerviz periódusok.

 

 1.

Mazda 5 1,8-2,0-2,3 benzines hivatalos szerviz intervallumok
   molaj/sz.  levegősz.  pollensz.  gyújtógy.  sebv. olaj hűtőfolyadék
1 év / 20000 km              x     javasolt  javasolt      
2 év / 40000 km              x            x  javasolt      
3 év / 60000 km              x     javasolt       x      
4 év / 80000 km              x            x  javasolt      4év/ 100000 km, majd 2 évente
5 év / 100000 km              x     javasolt  javasolt             x                x  
6 év / 120000 km               x           x        x      
             

 

 2. 

Mazda 5 2,0 dízel hivatalos szerviz intervallumok.
  molaj/sz. levegősz. pollensz. gázolajsz. sebv.olaj hűtőfoly. vezérmsz.
1 év/ 20000 km           x  javasolt  javasolt         
2 év/ 40000 km           x         x  javasolt        
3 év/ 60000 km           x  javasolt         x          x      
4 év/ 80000 km           x         x  javasolt     4 év/100e km, majd 2 évente  
5 év/ 100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
6 év/ 120000 km           x         x          x         x              x

 

 

Gyakran ismételt kérdések (GYIK) a Mazda5 típusokkal kapcsolatban:

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda5 dízel) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- Az európai Mazda5 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt jelenti,hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra utal, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul.

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda5 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) az úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda5 dízel kivitelek motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda5 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda5 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

mazda-auto.hu2 | 2017-12-20 12:59 Sabefa (2017-12-19 19:44 ) részére Válasz erre

Egyéves korában van mindössze egy bejegyzés, akkor 19.555 km volt benne. Utána nem járt márkaszervizbe.
A navigáció nem tartalmazza Magyarországot, és sajnos a frissítés után se fogja.

Sabefa | 2017-12-19 19:44 Válasz erre

Tisztelt Szakértő ! Vásároltam egy Mazda5 2006-os évjáratú autót, alvázszáma JMZCR19F260124881. Érdeklődnék, hogy reális-e a 140000 km. Továbbá hogyan lehetne frissíteni és magyarosítani a navigációt. Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2017-12-19 14:08 balu7508@freemail.hu (2017-12-19 10:43 ) részére Válasz erre

Rendelhető magyar nyelvű kezelési, de csak könyv formájában. Ára 3200.- Ft + Áfa + utánvét, de várhatóan csak januárban tudunk küldeni. Megrendelni a benko@mazda-auto.hu címen lehet

balu7508@freemail.hu | 2017-12-19 10:43 mazda-auto.hu2 (2017-12-18 15:23 ) részére Válasz erre

Tisztelt Mazda autó! A Mazda 5 2007-évjáratúhoz szeretnék magyar nyelvű kezelési kézikönyvet, alvázszám:JMZCR198280209185

mazda-auto.hu2 | 2017-12-18 21:53 attilav (2017-12-18 21:22 ) részére Válasz erre

Kellene egy névreírt forgalmi és személyi másolat a garai@mazda-auto.hu címre, és elküldöm az anyagát.

attilav | 2017-12-18 21:22 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Nemrégiben vásároltunk egy 2006-os 1.8-as Mazda 5-öt. Hol lehetne az autó előéletét lekérdezni?

Köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2017-12-18 15:27 liczek (2017-12-08 00:26 ) részére Válasz erre

Átalakítható, de az átalakító készlet durván 160.-eFt, a működtető egység pedig
39.-eFt. Ebben nincs benne a munkadíj.

mazda-auto.hu2 | 2017-12-18 15:23 balu7508@freemail.hu (2017-12-13 11:56 ) részére Válasz erre

Kellene egy alvázszám hozzá.

balu7508@freemail.hu | 2017-12-13 11:56 Válasz erre

Mazda 5. 2007. 1.8 benzines autóhoz szeretnék magyar nyelvű kezelési kézikönyvet, hol lehet kapni, ha van rá lehetőség emailon is jó.
Köszönettel: Balu

liczek | 2017-12-08 00:26 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!
Egy 2006-os dízel Mazda 5-ösöm van. Érdeklődnék, hogy a benne levő Eberspracher kiegészítő fűtést át lehet -e alakítani állófűtéssé,ha igen, ez kb milyen összegből megvalósítható?
Előre is köszönöm válaszát.

mazda-auto.hu2 | 2017-12-07 15:01 hullámlovas (2017-12-06 18:15 ) részére Válasz erre

A gyári ET szám 52,5

mazda-auto.hu2 | 2017-12-07 14:53 István22 (2017-12-06 20:06 ) részére Válasz erre

Több dolog is okozhat hasonló jelenséget, váltó, motortartó, lengőkar stb. szakemberhez kellene vinni.

István22 | 2017-12-06 20:06 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó.
2 hete vásároltunk egy benzines Mazda5.öt 2005.ös évjáratú.A problémám az lenne ha elindulok vele és 2.ba rakom felengedem a kuplungot akkor egy kis kattanást hallok.Elérek vele a sarokig és onnan indulok el és 2.ba rakom akkor nem csinálja csak ha pihen egy pár percet.A másik problémám az hogy ha fékezek és vissza esik a fordulat akkor berezomál a kormány és a váltó.A 3. problémám pedig az hogy mikor megvettük is az alapjárata 1000fordulat.Ez jó hogy nem esik vissza?

hullámlovas | 2017-12-06 18:15 mazda-auto.hu2 (2017-12-06 15:54 ) részére Válasz erre

Az alvázszám: JMZCR19R670148852

mazda-auto.hu2 | 2017-12-06 15:56 Simlac (2017-12-03 11:16 ) részére Válasz erre

Ha elemcsere előtt működött, akkor más gond lesz, mert elemcsere után nem kellene újra tanítani.

mazda-auto.hu2 | 2017-12-06 15:54 hullámlovas (2017-12-04 15:35 ) részére Válasz erre

Kellene egy alvázszám hogy megnézzük gyárilag milyen ET számot írnak hozzá.

hullámlovas | 2017-12-04 15:35 Válasz erre

Tisztelt Szakértő,
szeretnék venni egy szett használt gyári Mazda alufelnit. Az eladó nem tudja milyen Mazdáról van. A kérdesem az lenne, hogy egy 2006-os, dízel, 105 KW, Mazda 5 autóra jó-e az ET 55 középsík eltolású alufelni? A többi méret az rendben van: átmérő R16, lyukosztás: 5x114.3, szélesség 7.
A választ előre is köszönöm.

Simlac | 2017-12-03 11:16 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Egy 2008-as évjáratú benzines Mazdát vásároltam az idén.
Az a problémám hogy az indítókulcs eleme lemerült. Ki is cseréltem, de azóta nem ismeri fel az autó.Az ajtót kinyitja és bezárja de nem indítja el.Kettő gyári kulcs van hozzá.De csak az egyikkel működött amikor hozzám került.
Olvastam,hogy újra lehet tanítani a kulcsokat.Egy leírást találtam is
hozzá.Kipróbáltam és mindent úgy is csinál az autó ami a leírásban szerepel.
Azóta csak azzal a kulccsal lehet kinyitni az autót, de továbbra sem ismeri fel indításkor.

A kérdésem az ,hogy van-e tapasztalat hasonló esetre.Illetve mit lehet ilyenkor tenni? Az eset tegnap történt.

mazda-auto.hu2 | 2017-10-19 13:30 ZumZumLaci (2017-10-17 12:37 ) részére Válasz erre

Egy métert sem szabadna így menni az autóval, mert károsodni fog a motor.
Nincs megfelelő olajnyomás, de miután ez DPF-es autó, és szaporodni kellene az olajnak nem fogyni, az is lehet, hogy a benne lévő olaj jó része már gázolaj.
Befecskendező alátéteket megnézte a szerelő, esetleg cserélte azokat?

ZumZumLaci | 2017-10-17 12:37 Válasz erre

Tisztelt Mazda Szakértő!
Mazda 5 2,0 2007-es évjárat. Diesel. Éles kanyarokban fel villan az olaj nyomás visszajelző lámpa. Az olaj cserém még odébb lenne 3000 km-rel, hígabb de még a nívópálca feléig sem ér. Mi lehet a probléma? Most volt vezérléscsere, hosszbordás szíj csere, vízpumpa csere. Olaj csere is volt . ???? Mi lehet ??
Köszönettel
Vukovics László

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó