2025. Október 19. - Nándor
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Cadillac Eldorado (egri túra).
Jön az E10
Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
cuba.71 | 2013-09-01 10:24 djjosy részére
Levegőspisztollyal inkább csak azt szoktam ellenőrizni,hogy működik-e a mechanika.
Ne eressz rá 1.5bar-nal többet,mert ha nincs szerencséd szétvágja az egész rendszert
cuba.71 | 2013-09-01 10:06 djjosy részére
Örülök,hogy ez is kikerekedett.:)
Nyomásos labdával lehet csalni 1-2 tizedet,többet nemigen,az már magát a turbot veszélyeztetné.
Ennél teljesen mechanikus a vezérlés,saját kompresszor oldalról.
A gázpedálnál a kis kapcsoló,un.alapjárati kapcsoló,ne bojgasd!
Nemláttam még sehova leirva mennyinek kellene lennie a t.nyomásnak.
Mértem mikor gyári volt 1bar,feltettem1.1-re,most,hogy a porlasztok jók nemtudom,a biztonság kedvéért mérni kellene megint.
Elméletileg nem szabadna 1.1fölé menni,de inkább majd megmérem.
Az a biztos mérés,beállitás,mikor menetközben méred meg,s utána állitassz esetleg.
djjosy | 2013-08-31 22:42 cuba.71 részére
Rákerestem,mostmár értem.Ha megvan a kellő nyomás a szelep nyit és ezáltal nem engedi túlpörögni a turbót,megnyitja a kipuff számára a megkerülő csatornát.Gondolom ezt a szelepet nem lehet álligatni hol nyisson,és nem is érdemes vagy tévedek?:))))
Mondja már meg valaki hogy a gázpedálnál milyen kapcsoló van??Kb félig lenyomom a pedált és hallom hogy kattan,nézem nini 1 kapcsoló:))) MZ/X ?:)))
Mégvalami: a 66Kw 90Le-ben ez a szelep mechanikus vagy elektromos vezérlésű?Gondolom mérni lehet mikor nyit és zár.....Neked mekkora nyomáson nyit a szelep?Gondolom én úgy ha levegőpisztolyal csinálod?:))
djjosy | 2013-08-31 22:25 pogi részére
Azt tanácsolom megfelelő tudás nélkül ha még nem láttál ilyet illetve szakember nélkül ne kezdj bele mert aztán találgatós játék lesz belőle....:)))Én láttam már váltót szétrobbantva nem egyszerű történet.....
pogi | 2013-08-31 21:48 djjosy részére
Ma sikerült donor autobol kibontani váltott.
Hangtalan válto de ennek ellenère log picit nyelestengely csapágy. Nehèz sèthuzni váltot ?
Mekkora csapágy lehet ott?
cuba.71 | 2013-08-31 14:09 BluElite részére
Jó lenne a mienkre feltenni kipu.öntvényestől a geosat,csak nem tudjuk a vákuumvezérlését megoldani olyan pontossággal mint ahogy a gyári van.
Meglehetne oldani a vákuumvez.-t de soha nem lenne olyan mint a gyári.
Így nincs értelme.
BluElite | 2013-08-31 13:54 cuba.71 részére
csereszabatosak? :-)
feltesszük a legdurvábbat, aztán kiszalad az alváz a kasztni alól :-)
Jó, csak vicc volt, tudom, nem olyan egyszerű.
cuba.71 | 2013-08-31 13:51 BluElite részére
66kW-os=westgate
74kW-os=nemtudom
81kW-os=geometria(euro3)
BluElite | 2013-08-31 13:45 djjosy részére
Szia!
Lehet hogy hülyeséget írok, de ez a videó egy változó geometriás turbóról szól? Ha jól tudom a 626-ban nem ilyen van!?
Vagy nagy marhaságokat írtam...
cuba.71 | 2013-08-31 13:41 djjosy részére
Egy laikusnak tényleg nem egyszerű ebből a kisfilmből bármit is kihámozni.
A LÉNYEG:kétféle rendszerű turbofeltöltőt ismerünk.
-WESTGATES
-GEOMETRIÁS
Te a geometriásról láttál egy kisfilmet.
Az lett volna a lényeg,hogy ne menjünk nagyon bele,s hogy érthető maradjak,a geomatriás nagyobb hatásfokkal hasznositja a kipufogógázt.(gyári beállitással).
Ezáltal autozhatobb a vele elátott gépjármű,mivel kisebb fordulatszámon ébred a nyomaték vele,nem kell forgatni a dizelmotort.
A westgate rendszer a hagyományos,klasszikus rendszer,ahol ha felépült a meghatározott nyomás,egy un.westgate szelepen keresztül elengedi a felesleges kipugázmennyiséget.
Előnyökbe,hátrányokba most ne menjünk bele,mert nem akarok reggelig körmölni.
A geo.rendszer álltalában vákuumrendszerrel vezérelt,a westg.pedig saját nyomással.