2025. December 15. Hétfő - Valér
Mazda DPF részecske szûrõ
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Grammok, grammok, kilogrammok...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Le Mans-i 23 óra egyedül. Luigi Chinetti.
Nem lesz utódja az RX-8-nak?
A Mazda2 következik.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó










Szita | 2007-09-06 20:41
Hello biturbo,tisztelt mazda-auto!Mazda5 CD143GT-vel(45.000 km)koptatom az autópályát,napi 2x50 km 140-150-es tempoval.A DPF kontrollámpát szerencsére csak indításkor látom.Elsõ dízelem,a benzines nem bírta a pályás kiképzést,zabálta a finom félszintetikus olajat.A típust csak ajánlani tudom,hiba nélkül dolgozik!!!Az elõmelegítõ átalakítható állófûtéssé?Ha igen kb.milyen költséggel,és ki vállal ilyen munkát?
mazda-auto.hu | 2007-08-30 12:40
A világ legjobb motorolaját (, hogy ez melyik az a motortól is függ :)) sem lehet következmények nélkül használni a DPF-es autókban. A "super extra" egyébként mit takar? Egyébként tényleg csak szervízben lehet elvégezni az olajcsere esetén is kötelezõ nullázást.
Oszi | 2007-08-30 12:23
Karos nem lehet :)DPF-es olaj kell hozza.es szervizben szrintem kikell nullazni a DPF szamlallot.
kui | 2007-08-30 10:04
sziasztok
5000 km után Mazda 6 diesel 143 sportkombi-ban elvégzendõ olajcsere (super extra olajjal), lehet e káros, ill. a DPF alapbeállítását az olajcsere után csak és kizárólag szervízben lehet e elvégezi?
kösz
mazda-auto.hu | 2007-08-25 09:20
A Mazda5-ben sõt az ezzel a motorral szerelt Mazda3 -okban is a DPF rendszer felelõs a korommentesebb környezetért. Több Mazda6 fut az utakon, így több a Mazda6 fórumlátogató is, ezáltal nagyobb visszhangot kap minden eset. Reméljük a hamarosan megérkezõ tájékoztató füzet, kiküszöböli majd a tájékozatlanságra visszavezethetõ eseteket. Persze egyértelmû, hogy nem minden esetben tájékozatlanság miatt vannak kellemetlenségek, már ha illethetjük ezzel a jelzõvel az esetleges plusz olajcseréket.
biturbó | 2007-08-24 19:32
Helló mazda-autó!
Csak érdekessék képp érdeklõdöm,az 5-ös mazdában is a 143 lóerõs dizel mûködik és ennél nem nagyon hallani(én nem nagyon hallottam) hogy gond lenne a dpf-el(vagy nincs is benne?),vagy annál a modellnél is elõfordul ez a "gond"?
mazda-auto.hu | 2007-08-23 16:50
Elvileg bõven elég, de ha korábban például egy vagy több befejezetlen (leállítás miatt) regeneráció történt, akkor már a hosszú út sem segíthet, maximum a motorolaj szintjét csökkenti a tartósan magas olajhõmérséklet. De mint már írtuk, ez nincs teljes összefüggésben a részecskeszûrõ állapotával.
mazdidu | 2007-08-23 15:22
A most futott 7.000 km-nek kb fele alkalmanként 200 km felett egyhuzamban megtett út volt, a többi valóban város. Ez nem elég a DPF regenerálódásához?
mazda-auto.hu | 2007-08-23 15:09
A lámpa visszajelzései nincsenek összefüggésben az olajszinttel. A lámpa villogása annyit jelent, hogy a DPF rendszer regenerálását már csak a szervíz tudja elvégezni, a rendszer önmagában nem, sõt a vezetõ segítségével sem (lámpa világítás). Az olajszint növekedése egyébként tényleg amiatt van, hogy a rendszer plusz gázolaj befecskendezésével képes elérni a szûrõ takarításához szükséges hõmérsékletet. Ennek a gázolajnak pedig egy része lejut az olajteknõbe, növelve a motorolaj mennyiségét. A gázolaj viszont párolog, bár ehhez tartósan forró motorolaj szükséges, amely a rövid távokra használt autónál nem valósul meg.
mazdidu | 2007-08-23 14:43
Sajna tavaly igen, mert ekkor valahogy ez az anyag bekerült az olajba, és jelentõsen megnövelte annak mennyiségét. Mibõl gondolja, hogy most nem ez a helyzet. Nekem azt mondták a szervízbe, hogy ez ennek a következménye, mivel az elektronika megnöveli az üzemanyag mennyiségét, hogy nagyobb legyen a hõmérséklet, azonban annak jelentõs része nem ég el, és bekerül az olajkörbe. Ez az állítás igaz?