2025. Május 14. Szerda - Bonifác
Mazda Xedos 6, Xedos 9
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
Kazy | 2010-09-22 15:27
köszönöm a gyors választ
mazda-auto.hu | 2010-09-22 14:45 Kazy részére
A szilent 31106,-Ft.
Kazy | 2010-09-22 13:21
Sziasztok!
Mazda xedos 9 2.0 94 évjárat.
Első futómű alsó(hátsó) szilentek árai érdekelnének.
Köszönettel
geri59 | 2010-09-13 19:47 mazda-auto.hu részére
Köszönöm szépen a választ!! Gery!
mazda-auto.hu | 2010-09-13 08:14 sch. részére
Először ki kell szűrni, hogy üzemanyag ellátási, vagy gyújtás hibával állunk-e szemben.
sch. | 2010-09-10 12:17
sziasztok.xedos 9 -em van most az a gondja hogy ahogy melegszik a motor egyre jobban kezd rángatni de csak kis ideig mert a rángatást felváltja 1-2 henger leállása , ugye mert ezt érzi és hallja is az ember.nagyobb gázadásnál megint beindul a nem járó henger,hengerek. de mondjuk 30-km megtétele után már az sem segit.remélem van ötlet. a válasz köszi előre is.
mazda-auto.hu | 2010-09-10 09:00 geri59 részére
Az E85 használatának egyik nagy előnye, hogy tisztábban ég, hiszen az oktánszáma 100 feletti. Használat viszont igazából kiegészítő elektronika beépítésével előnyös, így a teljesítményt sem csökkenti, sőt. Veszélyei annyiban kimerülnek, hogy 10 évnél idősebb autók esetében az alkohol által esetleg leoldott szennyezések eltömíthetik a benzinszűrőt, illetve hosszabb távon egyes tömítések "megadhatják" magukat, de nem jellemző.
Podi8 | 2010-09-09 21:59
Haverom pl. 15-40-es Shell piros ásványi alapú motorolajat használ a V6-osba és őszintén szólva gyönyörűen szól. Az etanolról felesbe meg annyit hogy én is használtam 4-5 tank erejéig, de a gyorsulás elkeserítő volt... Tiszta (98-as) benzinnel meg dúrom le a mai 2000cm3-eseket.
geri59 | 2010-09-09 19:28
Köszönöm szépen a választ, megpróbálom a következő olajcserénél az 5w-t beletenni, majd leírom a tapasztalatom!!Érdekes, de én híve vagyok a nívópálcán mindig maximumot látni, ezért is sűrün ellenőrzöm és feltöltöm!! Még azt szeretném megkérdezni, van e vélemény az új üzemanaygról, az etanolról?? Sok mindent hallottam róla, jót is rosszat is!! Félve tenném bele, de ajánlották keverve is!! Üdv Gery!!
mazda-auto.hu | 2010-09-08 08:26 geri59 részére
Jó a 10w-40, de a hidegoldali jelzés csökkentése minden motornak előnyös, tehát az 5w-s jobb. Mi például a 180000km-et futott Xedos 6 -ban 0w-30-at használunk, gyakorlatilag olajfogyasztás nélkül, persze legkésőbb 10000km-nél cserélve. Érdekes, hogy a vastagabb 0w-40-ből kissé többet fogyasztott, de ez sem volt "mérhető" szintű. Fontos, hogy mindig maximumon legyen a nívópálcán az olajszint hidegen, ez is hozzájárul az olaj élettartamának hosszabbításához, így az olajfogyasztáshoz.