2025. Május 13. Kedd - Szervác

Mazda6 Sport 2,5 GTA

Mazda6 Sport 2,5 GTA

Forrás: sa

 Miközben egyre uniformizáltabb a világ, mindenki egyediségre törekszik, a gyártók pedig egyedinek tűnő cuccokkal halmoznak el bennünket. A "régi értékek" pedig - mint amilyen a korrekt szolgáltatás vagy tartósság - szép lassan a feledés homályába vesztek el.


 Régi értékek.

Nyilván-e hangzatos felvezetés után - kiderült már, hogy a Mazda6 magában hordozza ezeket az értékeket, miközben az egyediségből is merít. A modell nemrég félidős ráncfelvarráson esett keresztül; és aki meglepődik ezen, legfeljebb csak annyit vethetünk a szemére, hogy nem helyezte mellé a korábban bemutatott modell fényképét. Konkrétan: nehéz felfedezni a különbséget. A lámpatesteket rajzolták át, és ...gyakorlatilag ennyi. Legalábbis ami a formát illeti. A többiről kicsit később.

Mazda6 Sport 2,5 GTA teszt

A "régi értékek" előtt áldoz a karosszériavariáns is, mert egy kihalófélben lévő megoldás ez: ötajtós!. Régen volt ilyen Opel Vectra, Renault Laguna, meg Volkswagen Passat is, vagy Toyota Avensis. Jól pakolható a csomagtere, a hátsó ülések előredöntésével pedig komoly rakterünk lesz. És azért Sport, mert ennek a kasztninak ezt a nevet adták a Mazdánál.

Mazda6 Sport 2,5 GTA teszt

 

Már a modellfrissítéskor kiemelten hangsúlyozták, hogy a Mazda6-os futóművével sokat foglalkoztak a  mérnökök. Ráfért. Ezért is hangsúlyozták. És örömmel jelenthetjük, jól sikerült: a korábbi pattogást kellemes rugózás váltotta fel, precíz kormányozhatósággal. Igazán élvezetes vele menni, kanyarodni.

Mazda6 Sport 2,5 GTA teszt

 

 Benzines előnyök.

 A 170 lóerős, 2,5 literes hengerűrtartalmú motor is olyan opció, ami a turbódízelektől elkényelmesedett világunkban szinte kuriózumnak számít. Mert valóban nem húz úgy, mint nálánál kisebb hengerűrtartalmú turbós gázolajos társa, viszont az ereje sokáig kitart, amikor a TDI-k és ilyesmik már csak halvány emlékek a lámpától lámpáig csatában.

Mazda6 Sport 2,5 GTA teszt

 

Csendesen, kiegyensúlyozottan, mégis határozottan (de nem agresszívan) húzza a Mazda6-ost ez a motor. Ami pedig nagyon tetszett, hogy azon kevesek közé tartozik ez a modell, amellyel betartható a gyárilag ígért fogyasztási átlag: városban 10-11 liter között, míg országúton 7 liter alá is mehetünk vele 100 kilométert megtéve.

 A váltó közepes. Általában jól működik, kivéve, amikor gyors váltáskor a hármas kulisszáját "tapogatni" kellett, de ez lehetett még a bejáródás hiányának következménye is. Korábbi Mazda típusok esetében is jó 40000 km kellett a váltó "beéréséhez", de utána gyakorlatilag az idők végezetéig jól működtek.

Mazda6 Sport 2,5 GTA teszt

 

 Az autó egyszerűen kényelmes, hiszen akad lábtér bőven hátul is, kár, hogy ilyen "aprósággal" nem törődtek a mérnökök, hogy a hátsó ülésen ülők is részesülhessenek a hűtés-fűtés áldásos hatásából, onnan ugyanis kispórolták a klíma nyílását, ami egy ilyen autóban szinte kötelező tartozék. És ha már az ilyen jellegű bosszantó hiányosságoknál tartunk: a kilencvenes évek végének számítógépes rendszereinek megjelenését és kezelhetőségét idéző érintőképernyős navigációs és audiorendszerből kispróroltak egy egyszerű USB-t. Szerintem az egyik legegyszerűbb dolog a világon egy ilyen csatlakozót elrejteni valahol, hogy pendrive-ra felmásolt zenéinket boldog mosollyal hallgathassuk autóinkban. Oké a jackdugó, meg a Bluetooth-os csatlakozási lehetőség...USB is kell! Főleg, hogy a zenének egy ilyen csendesen duruzsuló autóban még nagyobb az élvezeti értéke.

Mazda6 Sport 2,5 GTA teszt

 

  Igen duruzsol. Autópályán is inkább a futómű felől érkezik némi zaj, miközben a 130-as sebességre állítva a tempomatot 3300 körül pörög a nyugis motor.

Számítógépes világunkban nem értem, hogy nem lehet a műszerfal és a navigáció óráját összehangolni, és némi csalódottsággal vettem tudomásul, hogy nem tud magyarul sem a navi, sem a hangvezérlés, mely utóbbival testre szabhatjuk a multimédiás rendszert meg a telefonos csatlakoztatást.

Mazda6 Sport 2,5 GTA teszt

 

 A facelifttel a felszereltségi lista tovább bővült, hiszen elérhető már holttérfigyelő, ami az oldalsó visszapillantókra helyezett lámpával figyelmeztet, ha a mellettünk levő sávban halad egy autó. Van már kanyarkövető xenon világítás és ESP visszagurulás-gátlóval, ami az emelkedőn történő elindulást segíti.

Konklúzió.

Hogy keveset változtattak a facelifttel, mutatja a korábban megálmodott forma időtállóságát. Hogy apróságokba kötöttünk bele, mutatja, hogy alapjaiban jó autó a Mazda6 továbbra is, szerencsésen áthangolt futóművel és a "régi értékekkel".

Mazda6 Sport 2,5 GTA teszt

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó