2024. Április 29. Hétfő - Péter

Kell egy Porsche 911, Nissan GT-R rivális Mazda.

Ikuo Maeda nyilatkozat.

Forrás: ja

 A Frankfurti Autószalon alkalmával került mikrofonvégre a Mazda új főtervezője, a japán Ikuo Maeda. A korábban a Mazda RX-8, és a második generációs Mazda2 külalakjáért felelős Maeda szerint hiányzik egy negyedik elem a Mazda tervekből. Erről, és egyéb gondolatairól tudhatunk meg többet az igazi autó rajongó főtervezőtől. 


 Jó kezekben.

 Szóval a benzinnel beoltott sportautó rajongó Ikuo Maeda szeretne egy negyedik elemet is belevinni a Mazda típusok tervezésébe. Még nem teljesen alakult ki benne a kép, hogy mi is lenne ez, de főtervezőként hiányol valamit.

  " A Nagare formai irányvonalunk érzelmeket és szenvedélyt mutat,"  mondjaIkuo Maeda, Mazda főtervező. Maeda úr, aki egyébként az RX-8, és az új Mazda2 vezető tervezője volt. Az RX-8 megmutatja, hogy képesek vagyunk " csábító és szexi " autókat gyártani, míg a Mazda2 megjelenése a " letisztult, éles formai elemek "  demonstrálása.

 " Ezeket kell kombinálnunk, és egy negyedik elemet hozzáadnunk. "

 Ennek megtalálása érdekében munkára fogja az európai és az észak-amerikai Mazda tervezőstúdiók szakembereit is.

 " Elég nagy kihívás a globális formatervezés összehangolása, hiszen végül mindent Japánban kell mgterveznünk. Az nem működik, hogy minden központ ugyanazon modell különböző formatervén dolgozik, így minden stúdiónak a saját koncepció autóját kell megvalósítania.,"  - vélekedik a főtervező

 Mi is szeretnénk.

 Miközben Ikuo Maeda megjegyzi, hogy a Mazda jelenlegi típuspalettája valóban nagyszerű, ő mindenképpen szeretne még ehhez hozzáadni egy olyan sportautót, amely például a Porsche 911, vagy a Nissan GT-R konkurense lehetne.

 Mazda koncepció."Megvan hozzá a technikai kapacitásunk, de sajnos az időpont nem a legkedvezőbb egy ilyen lépéshez," mondja Maeda úr, aki egy Lotus Elise vezet otthon Japánban, míg korábban volt egy Mini Cooper-e, és egy Alfa Romeo Giulietta-ja. 

 A Frankfurtban bemutatott Mazda MX-5 Superlight koncepciónak nem lesz szériagyártású kivitele. " Ez a Mazda típusok egyszerű lelkületét demonstrálja - az autó mely egyszerű, és élvezetes vezetni." - mondja Maeda úr. "  ezen kívül segít megmutatni a könnyű építési technológia egyre jobban előtérbe kerülését az üzemanyag takarékosság és az alacsonyabb károsanyag kibocsájtás terén.

 Az utolsó lovag.

 Ikuo Maeda egyébként hisz az elektromos autók, illetve más alternatív hajtásláncok eljövetelében, melyek ráadásul szabadabb kezet adhatnak a tervezőknek az autók formai arányainak megváltoztatásában.

 " Személy szerint én nem szeretem az elektromos autókat. Szeretem a motor hangját hallani, és az olaj szagát érezni - kissé régimódi vagyok, de azért jó most formatervezőnek lenni."

Mazda koncepció.

 A Mazda RX-8 megtervezésének folyamatáról: ITT 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó