2023. Március 27. Hétfő - Emánuel

Az első kép a II. generációs Renesis-ről.

Az első kép a II. generációs Renesis-ről.

Sokan, a világ egyetlen bolygódugattyús erőforrásával szerelt Mazda RX-8 sikerei ellenére sem hittek benne, hogy a Renesis nevű wankel rendszerű motornak lesz utódja. Két héttel ezelőtt minden aggódó megnyugodhatott, hiszen a Mazda bejelentette, hogy elkészítette a 16X jelű új generációs Renesis erőforrás prototípusát.


 Persze többről van szó mint elkészítésről, hiszen az új két rotoros erőforrás az elképesztő Mazda Taiki tanulmányautó szíveként debütált a Tokió Motor Show-n. Az új motor esetében igazi szenzáció, hogy szakít a wankel rendszerű benzines erőforrások hatásfok szempontjából hosszú ideje eddig ideálisnak tekintett 654 köbcentiméteres kamra térfogatával és nagyjából 150 kcm-mel nagyobb kamránkénti térfogattal rendelkezik. A Mazda a változtatások eredményeképpen optimálisabb üzemanyag felhasználást és egyben nagyobb teljesítményt is garantál. Egyenlőre konkrét adatok nem állnak rendelkezésre, de annyi bizonyos, hogy közvetlen benzin befecskendezéssel rendelkezik az új motor. Az első képen az is megfigyelhető, hogy immár kamránként három olajbefecskendező fúvóka biztosítja az éltömítések kenését, illetve a tömítettséget.Renesis 16X  

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó