Mazda CX-5 CD175 Revolution Top - Stílusos frissítés

2017. November 21. Kedd - Olivér

2015.08.18.

Mazda hírek

Mazda CX-5 CD175 Revolution Top - Stílusos frissítés

Forrás: Autósvilág

Igaz, első ránézésre talán észre sem vesszük a változásokat, de ha a régebbi modell ott áll mellette, akkor már érezzük, hogy előnyére történtek a változások. Szépek az első lámpák az új, félkör alakú LED-es nappali fénnyel, és szintén LED-esek a ködlámpák, melyek színhőmérséklete összhangban van a főfényszórókkal. Amúgy a markánsabb orr-részével még több életet visz a formatervezési díjakkal kitüntetett vonalakba, amelyek meghatározzák az autó elnyújtott motorházát és kitűnő, erőteljesebb kiállását, míg a kidomborodó hátsó sárvédők tovább hangsúlyozzák a CX-5 határozott formáját. Megújultak a külső tükrök, kisebbek lettek és házukban LED-es irányjelzők kaptak helyet. Az új, 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák különleges formájúak, a felnik térbeli hatást keltenek az öt polírozott küllőpár és a sötétebb, fegyveracél színű felületek kontrasztjával.


A kitűnően használható belső tér egyszerre kényelmes és felhasználóbarát. Egyszerűen jól nézz ki nagy a tér és jó benne ülni. A középkonzol szélesebb lett és kiegészült egy második pohártartóval, további rakodóhellyel, valamint egy nagyobb és mélyebb L-alakú tárolóval, ahol egy táblagépnek is jut hely. Fedele szélesebb és magasabbra emelt kartámaszként szolgál, így kényelmesebbé is vált. És a komfort jegyében puha térdtámaszok találhatók a kardánbox és a középkonzol találkozásánál, ami tempomatos hosszú távú vezetésnél hihetetlen előny. Az új CX-5-ben a kézifékkar, helyét elektromos rögzítőfék veszi át, elsőként egy Mazdában, így az új forgókapcsoló kényelmesen elérhető helyen van a váltókar mögött, a rögzítőfék kapcsolója mellett. Ezeket a kezelőszerveket mutatós, polírozott alumíniumhatású felületek veszik körbe, összhangban a kormánykeréken lévő gombokkal. Talán csak az indító gomb került rossz helyre a kormány takarásában.

De ahogy elvárható volt, az összeszerelés minősége, az anyagválasztás természetesen mindenhol kivalló és az összes kezelőszerv a pedáloktól a napellenzőkig a harmonikus és szinte erőkifejtést sem igénylő használatot eredményez. A középkonzol tetején lévő, 7 hüvelyk átmérőjű érintőképernyőn jelenik meg a navigáció, az MZD Connect és az összes szórakoztató és információs szolgáltatás, plusz ehhez kapcsolódik a 9 hangszórós Bose audiorendszer. Az összes funkciót hangvezérléssel is kezelhetjük, ez fontos, mert a Mazda vezetés biztonsági okokra hivatkozva az érintőképernyő menet közben érintésre nem reagál. A kényelmes és kiválóan tartó ülések elektromosan nyolc irányba állíthatóak, deréktámaszát villanymotorok szabályozzák, állítókarjai jól használhatók.

A középső kartámaszok kellően szélesek két ember számára is, az oldaltávolság a középső csípőponttól az ajtóburkolatig bőséges helyet nyújt. A válltér elöl-hátul a kategória élvonalába tartozik, míg hátul a térdnek és a lábfejeknek jutó tér szellősnek mondható ebben a kategóriában, bár sajnos a kardánalagút elég magasra sikeredet. Hátul három, független támlarészből álló, lehajtható támlájú ülést kínál. A hátsó ülések ledöntésével gyakorlatilag síkfelületet kapunk. A támlák lehajtására vagy a csomagtéri karokkal vagy az utastér felőli gombokkal van lehetőség. A csomagtér alap 463 litere jól pakolható és egészen 1620 literig bővíthető.

Két változata van a 2,2 literes SKYACTIV-D motornak, mi most az erősebbik, 175 lóerős változatot vezethettük, amit jelenleg csak négykerékhajtással kapható. Az erősebb verzió puha járású és a bámulatos erejét jelzi a 420 Nm nyomaték, amely már 2000-es fordulatszámon elérhető.

A hatfokozatú automata sebességváltó viszont választható hozzá, ami rendkívül pontosan és kellemesen teszi a dolgát, felismeri a hegyi és lejtmenetet és kellő rugalmassággal felel a kihívásokra. Automata váltóval szerelve a nagyteljesítményű dízel CX-5 9,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára és 204 km/óra a végsebessége. Fogyasztása is szépen alakult, 500 kilométeres tesztútból 199 volt autópálya, a többit városi használatban futottuk vele és így 7,4 l/100 km –es átlagot mértünk. Ami egy összkerekes, automataváltós, magasépítésű autótól dicséretes!

Egy SUV leírása nem lehet teljes a 4x4-es tulajdonságok ismertetése nélkül. A CX-5 összkerékhajtása rendelkezik az első kerekek kipörgésére figyelmeztető jelzéssel. A hajtásrendszer 27 érzékelővel folyamatosan figyeli az útviszonyokat és a vezető szándékait, ezek kiértékelésével osztva el a nyomatékot mindig azokhoz a kerekekhez, amelyeken a legnagyobb szükség van rá. Gondoljunk a hirtelen változó útviszonyokra, például egy vízfoltra az autópályán vagy egy csúszós meredélyre! Megoldja! A rendszer késedelem nélkül reagál, megfelelő nyomatékot juttatva a megfelelő kerékhez, biztosítva az optimális erőelosztást az első és a hátsó kerekek között. Működésével üzemanyagot is megtakarít, minimálisra csökkenti a kerékkipörgést és elkerüli, hogy a hátsó kerekekre fölöslegesen nagy nyomaték jusson. Összességében a CX-5 maradt ami volt, barátságos jól kezelhető takarékos és ami talán a legfontosabb, belül otthonos, kényelmes család barát autó, de a megújulás jót tett neki mind külső-belső, mind műszaki tartalomban is, így minden értelemben egy értékes autót ismerhetünk meg benne!

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó