2024. Április 24. Szerda - György

2007.10.02.

Mazda hírek

Mazda Taiki, új Renesis 16X és egyéb tokiói újdonságok.

Mazda Taiki, új Renesis 16X és egyéb tokiói újdonságok.

Természetesen az idei Tokió Motorshow is az új Mazda6 bemutatása köré épül, de több izgalmas újdonság, illetve azok híre is érkezik a kiállítással együtt. Vegyük például rendkívül merész Mazda Taiki koncepcióautót, vagy a 2x800 kcm kamratérfogatú új Renesis bolygódugattyús erőforrást. Mivel az új Mazda6-ost már előzetesen bemutattuk, most az egyéb Mazda újdonságokat soroljuk fel.


Mazda Taiki. A jövő Mazda sportautóinak egyik lehetséges irányvonalát vázolja fel a merész tanulmányautó. Ez a negyedik koncepció a Nagare-val indított sorban. A rövid első-hátsó túlnyúlásokkal rendelkező, orrmotoros, hátsókerék hajtású kupé teljesen üveg teteje a szabadság érzetet erősíti. A levegő áramlását imitáló forma megalkotásaA legújabb RENESIS bolygódugattyús erőforrást találjuk a Mazda Taiki orrában. közben egy japán legenda hatása alatt dolgoztak a tervezők. A belső tér formáiban is szinte kézzel fogható a levegő áramlása. A Mazda Taiki erőforrása a kisméretű, de hatalmas teljesítményű új 16X jelű Renesis wankel rendszerű erőforrás. Az új Mazda wankel a gyár leírása szerint új dimenzióba lép teljesítmény, környezetvédelem, illetve takarékosságot illetően. A Taiki összességében az aerodinamika, a kis tömeg és a klasszikus sportautós arányok ünnepe.Nagyon vad, de valahogy mégis valóságszerű a Mazda Taiki.

 Új Mazda5 Hydrogen RE Hybrid. Összehasonlítva a jelenlegi Mazda RX-8 Hydrogen RE hibrid modellel, az új Mazda5 Hydrogen RE 40 százalékkal jobb hatásfokú, amely a nagyon jó gyorsulásban és a körülbelül 200km-rel nagyobb hatótávolságban nyilvánul meg. A hidrogén tartály jobb elhelyezésének köszönhetően immár öt felnőtt részére van elegendő hely az autóban és a csomagtér is nagyobb lett. Az új hibrid rendszerben a hidrogén elégetésével nyert energiát a wankel rendszerű erőforrás elektromos energia előállítására fordítja, mely a kerekeket hajtó elektromotorok hajtását szolgálja. Ennek köszönhetően az autó a "gázpedál" legkisebb érintésére is azonnal reagál, az erő direkt érzetét keltve. A napokban hírt adtunk a Mazda által kifejlesztett teljesen természetes alapanyagú műanyagokról, melyek a Mazda5 hibrid beltér anyagainak döntő hányadát adják, mint alapanyag. Kapcsolódó cikkünk:  http://www.mazda-auto.hu/mazda+hir/378/?sid=Példák a bio műanyagok alkalmazására az új Mazda5 Hydrogen RE Hybrid műszerfalán.

 Új generációs RENESIS (16X)  Az új RENESIS kifejlesztése során a Mazda megváltoztatta az erőforrás főbb dimenzióit, amit igazán azok tudnak nagy lépésnek értékelni, aki ismerik a wankel rendszerű Mazda erőforrások történelmét. Az új rotoros erőforrás trochoid házának dimenziói is megváltoztak, a kamratérfogat 654-ről 800 kcm-re nőtt és a "löket" is gyarapodott, mely változtatásokat a gyár a termikus hatásfok javításával, illetve a teljes fordulatszám tartományban megemelkedett nyomatékkal indokol. Az új Renesis megkapta a Hidrogen RE wankel tapasztalatain alapuló közvetlen benzin-befecskendezéses rendszert is. Egyéb jellemzőkről később.

 Új generációs I-4 közvetlen befecskendezése benzines erőforrások. A 2.0 literes benzines Mazda erőforrással 15-20%-os teljesítmény növekedést, illetve 20 százalékkal csökkent fogyasztást ígér a gyár, a jelenlegi 2.0 litereshez képest.  Különleges figyelmet kapott a fejlesztések során a befecskendezési rendszer, a hengerek töltésének teljes kontrollálása, a változó szelepvezérlés és a lehető legjobb termikus hatásfok, illetve a legkisebb energiaveszteséggel járó működés. Mindezek mellett a Mazda egy új katalizátort is kefejlesztett, amely immár sokkal kevesebb drága nemesfém felhasználását igényli, annak gyártásakor.Az új benzines erőforrások a II. generációs Mazda6-ban is alkalmazásra kerülnek.  

 Új generációs tiszta dízel erőforrások. Az új dízelmotorok fejlesztése során az emissziós értékek további javítása, illetve az üzemanyag felhasználás 10 százalékos csökkentése volt a cél. Ezen kívül egyfajta olyan motor viselkedés lebegett a mérnökök szeme előtt, amely stresszmentesebb használatot eredményez. Ebben a közvetlen piezo kristályt alkalmazó többlépcsős befecskendezés, illetve a motor mozgó alkatrészeinek tömegcsökkentése segédkezett. A Mazda kétlépcsős turbófeltöltőt szerel az erőforráshoz, amely az alsóbb fordulatszám tartományokban javítja a nyomatékleadást és közvetlenebb gázreakciót eredményez. A jelenlegi legfejlettebb katalizátor technológia a környezet minél kisebb terheléséről gondoskodik.

  Siss (motor leállító rendszer). A Mazda SISS rendszere az elektromos önindító használata nélkül képes a motor újraindítására. A rendszer közvetlenül a hengerekbe fecskendezi az üzemanyagot, majd ennek begyújtásával beindítja az álló erőforrást. Ez az önindító használatával szemben 10%-os üzemanyag megtakarítást eredményez, ráadásul sokkal simábban és csendesebben indul újra az erőforrás.

   A további újdonságok közé tartozik a Mazda6-ban alkalmazott szenzoros hátsó kamera rendszer, a csak Amerikába exportált Mazda CX-9 borulás megelőző berendezése, illetve a feljesztés alatt álló szinte már mesterséges intelligenciával rendelkező vezetőt informáló Japán hálózati rendszert. Korábbi ezzel kapcsolatos cikkünk linkje  http://www.mazda-auto.hu/mazda+hir/344/?sid=Folyamatos fénykorát éli a Mazda.  

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó