Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

2018. Október 19. Péntek - Nándor

2007.03.13.

Mazda hírek

Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

A mai napi Mazda bejelentés alapján újabb Mazda RX-8 Hydrogen RE került közúti forgalomba. Az autót a Japán Autóipari Kutató Intézet munkatársai kapták tartós használatra. A dupla üzemanyagos RX-8 egyik érdekessége, hogy a forgódugattyús motorral szerelt Mazdában egy kapcsolóval bármikor választhatunk a benzines, vagy hidrogénes üzemmód között.


 A JARI neve egyébként nem lehet ismeretlen a honlaplátogatóink számára, hiszen nem olyan régen beszámoltunk róla, hogy ez az intézet dolgozik azon a programon, melynek keretében Japán egyes körzeteiben szinte kizárólagosan hidrogén használnának forrásként a jövőben, az energiaigények kielégítésére. Korábbi cikkünk itt: http://www.mazda-auto.hu/mazda+hir/300/?sid=

Mazda RX-8 Hydrogen RE, a JARI kutatóközpontja előtt Japánban. 

 Az Intézet  a rendkivül környezetbarát autót kutatási,vizsgálati célokra is felhasználja, melyek egyik célja a hidrogénnel hajtott járművek használatához nemzetközi alapszabályokat alkotni. Az RX-8 hajtásához szükséges hidrogént jórészt a JARI saját hidrogénkútja fogja biztosítnai, mely Tsubaki városban található. Mazda RX-8 Hydrogen RE teszt Hokkaido szigetén, Muroran közelében.

  Mazda komoly erőfeszítéseket tesz jövőbeni környezetbarátabb megoldások érdekében,és más gyáraktól teljesen függetlenül fejleszti wankelmotoros hidrogénhajtású járműveit. A gyár 2004 Októberében kapta meg a Minisztériumi engedélyt az RX-8 Hydrogen RE közúti tesztelésére. 2006 Március óta összesen hat darab ilyen gépkocsit adtak át cégeknek használatra. A JARI-nak most átadott autó már a hetedik, közúti tartós "tesztre" átadott autó.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó