Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

2024. Április 20. Szombat - Konrád, Tivadar

2007.03.13.

Mazda hírek

Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

A mai napi Mazda bejelentés alapján újabb Mazda RX-8 Hydrogen RE került közúti forgalomba. Az autót a Japán Autóipari Kutató Intézet munkatársai kapták tartós használatra. A dupla üzemanyagos RX-8 egyik érdekessége, hogy a forgódugattyús motorral szerelt Mazdában egy kapcsolóval bármikor választhatunk a benzines, vagy hidrogénes üzemmód között.


 A JARI neve egyébként nem lehet ismeretlen a honlaplátogatóink számára, hiszen nem olyan régen beszámoltunk róla, hogy ez az intézet dolgozik azon a programon, melynek keretében Japán egyes körzeteiben szinte kizárólagosan hidrogén használnának forrásként a jövőben, az energiaigények kielégítésére. Korábbi cikkünk itt: http://www.mazda-auto.hu/mazda+hir/300/?sid=

Mazda RX-8 Hydrogen RE, a JARI kutatóközpontja előtt Japánban. 

 Az Intézet  a rendkivül környezetbarát autót kutatási,vizsgálati célokra is felhasználja, melyek egyik célja a hidrogénnel hajtott járművek használatához nemzetközi alapszabályokat alkotni. Az RX-8 hajtásához szükséges hidrogént jórészt a JARI saját hidrogénkútja fogja biztosítnai, mely Tsubaki városban található. Mazda RX-8 Hydrogen RE teszt Hokkaido szigetén, Muroran közelében.

  Mazda komoly erőfeszítéseket tesz jövőbeni környezetbarátabb megoldások érdekében,és más gyáraktól teljesen függetlenül fejleszti wankelmotoros hidrogénhajtású járműveit. A gyár 2004 Októberében kapta meg a Minisztériumi engedélyt az RX-8 Hydrogen RE közúti tesztelésére. 2006 Március óta összesen hat darab ilyen gépkocsit adtak át cégeknek használatra. A JARI-nak most átadott autó már a hetedik, közúti tartós "tesztre" átadott autó.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó