Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

2025. Május 3. Szombat - Tímea

2007.03.13.

Mazda hírek

Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

Már a kutatók is hidrogénes Mazda RX-8-ban.

A mai napi Mazda bejelentés alapján újabb Mazda RX-8 Hydrogen RE került közúti forgalomba. Az autót a Japán Autóipari Kutató Intézet munkatársai kapták tartós használatra. A dupla üzemanyagos RX-8 egyik érdekessége, hogy a forgódugattyús motorral szerelt Mazdában egy kapcsolóval bármikor választhatunk a benzines, vagy hidrogénes üzemmód között.


 A JARI neve egyébként nem lehet ismeretlen a honlaplátogatóink számára, hiszen nem olyan régen beszámoltunk róla, hogy ez az intézet dolgozik azon a programon, melynek keretében Japán egyes körzeteiben szinte kizárólagosan hidrogén használnának forrásként a jövőben, az energiaigények kielégítésére. Korábbi cikkünk itt: http://www.mazda-auto.hu/mazda+hir/300/?sid=

Mazda RX-8 Hydrogen RE, a JARI kutatóközpontja előtt Japánban. 

 Az Intézet  a rendkivül környezetbarát autót kutatási,vizsgálati célokra is felhasználja, melyek egyik célja a hidrogénnel hajtott járművek használatához nemzetközi alapszabályokat alkotni. Az RX-8 hajtásához szükséges hidrogént jórészt a JARI saját hidrogénkútja fogja biztosítnai, mely Tsubaki városban található. Mazda RX-8 Hydrogen RE teszt Hokkaido szigetén, Muroran közelében.

  Mazda komoly erőfeszítéseket tesz jövőbeni környezetbarátabb megoldások érdekében,és más gyáraktól teljesen függetlenül fejleszti wankelmotoros hidrogénhajtású járműveit. A gyár 2004 Októberében kapta meg a Minisztériumi engedélyt az RX-8 Hydrogen RE közúti tesztelésére. 2006 Március óta összesen hat darab ilyen gépkocsit adtak át cégeknek használatra. A JARI-nak most átadott autó már a hetedik, közúti tartós "tesztre" átadott autó.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó