A JARI neve egyébként nem lehet ismeretlen a honlaplátogatóink számára, hiszen nem olyan régen beszámoltunk róla, hogy ez az intézet dolgozik azon a programon, melynek keretében Japán egyes körzeteiben szinte kizárólagosan hidrogén használnának forrásként a jövőben, az energiaigények kielégítésére. Korábbi cikkünk itt: http://www.mazda-auto.hu/mazda+hir/300/?sid=
Az Intézet a rendkivül környezetbarát autót kutatási,vizsgálati célokra is felhasználja, melyek egyik célja a hidrogénnel hajtott járművek használatához nemzetközi alapszabályokat alkotni. Az RX-8 hajtásához szükséges hidrogént jórészt a JARI saját hidrogénkútja fogja biztosítnai, mely Tsubaki városban található.
Mazda komoly erőfeszítéseket tesz jövőbeni környezetbarátabb megoldások érdekében,és más gyáraktól teljesen függetlenül fejleszti wankelmotoros hidrogénhajtású járműveit. A gyár 2004 Októberében kapta meg a Minisztériumi engedélyt az RX-8 Hydrogen RE közúti tesztelésére. 2006 Március óta összesen hat darab ilyen gépkocsit adtak át cégeknek használatra. A JARI-nak most átadott autó már a hetedik, közúti tartós "tesztre" átadott autó.