Monteverdi Hai 450 SS 1970.

2024. Március 19. Kedd - József


Monteverdi Hai 450 SS 1970.

 

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4280, 1795, 1090 mm

Tengelytávolság: 2590 mm

Hasmagasság: 130 mm

Saját tömeg: 1290 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 16 (OHV)

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     395 (291) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     586/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,5

Végsebesség: 290 km/h

 

 Annak demonstrálására, hogy a Svájci tervezés lépést tud tartani a Lamborghini, Maserati, Ferrari-val, Peter Monteverdi megépítette a Hai 450-et.

 

 Lila Füstnek nevezett különleges színében az 1970-es Genfi Kiállításon debütált a Monteverdi Hai 450 SS. Egyike volt az első középmotoros konstrukciónak, melyek Chrysler Hemi V8-ast használtak hajtóműnek. A radikális műszaki adatok alapján találó volt a Hai név, mely német nyelvterületen cápát jelent. A 450 az elérhető lóerőmennyiséget, míg az "SS" azaz "Super Sports", a rövid tengelytávot jelölte.

 

A rendkívül alacsony és rövid karosszéria attraktív formatervéért Tervor Fiore volt felelős a Fissore-től. Ő sok más olasz autón dolgozott korábban, de az Alpine A310 végül meg nem valósult utódját is ő tervezte, mely láthatóan hatással volt a Hai vonalvezetésére. Tiszta, és agresszív formájával a Hai egyike a legjobb Fiore formaterveknek.   

 

 

Monteverdi Hai.

 

 A második darab legyártott Monteverdi Hai hosszabb tengelytávval készült, és olyan apró különbségekkel, mint a magasabbra szerelt ajtókilincsek. A modell megnevezése ekkor változott Hai 450 GTS-re. A különbsé kiemelésére az eredeti bemutatóautót később pirosra fényezték, és áthelyezték a kilincseit. 

 

Monteverdi úr eredetileg 49 autó legyártását tervezte, de két legyártott példány után felfüggesztette a gyártást. Egyszerűen nem érkeztek megrendelések, valószínűleg a 27000 USA dolláros árnak betudhatóan. A megmaradt alkatrészekből Monteverdi két replikát készített az 1990-es években, melyek jelenleg a hivatalos múzeumban vannak.

 

 Az eredeti prototípust 1971-ben adta el Monteverdi Karl Heinz Schuberth-nek, majd néhány árverésen vett részt az autó európában. 1980-ban Norbert McNamera aranyszínűre festette az autót, és áthajóztatta az USA-ba. Ekkor 300000 dollárért került Bruce Milner tulajdonába. Tíz évvel később visszaállították az 1970-es eredeti specifikációkat, így újra lila lett a karosszéria, fehér bőr belsővel és króm üvegekkel. Ebben a formájában jelent meg Pebble Beachen, ahol a látógatók megcsodűálhatták éles vonalait, gömbölyű farát. 

 

 

Monteverdi Hai.

 

 2006-ban egy ismeretlen vásárlóhoz került, aki teljes restauráció mellett döntött. Újra visszaállították az eredeti színt, és többek között az eredeti lenti pozícióba kerültek vissza az ajtókilincsek. Ismét feltűnt Pebble Beach-en, ahol harmadik helyet szerzett kategóriájában néhány hibabejegyzéssel, mint például a bukólámpák nem megfelelő működése. 2010-ben 398000 dollárért adták el egy Bonhams Retrómobil Aukción. A négy Monteverdi Hai közül ez az egy 450 SS.

 

Monteverdi Hai.

 

 


Vissza: Monteverdi




Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó