2018. Február 23. Péntek - Alfréd

2011.12.01.

Tesztek

Mazda CX-5 menetpróba.

Mazda CX-5 menetpróba.

Forrás: ca

 Bár az általános felhasználásban megkérdőjelezhetők előnyeik, az úgynevezett kompakt szabadidő autók népszerűsége növekszik, így az eladások töretlenül emelkednek, a többi kategória rovására. Nálunk is hasonló a helyzet, így nem véletlen a Mazda CX-5, kompakt szabaidő autó érkezése.


Visszafogottan újszerű. 

A Mazda hangsúlyozza a CX-5 megkülönböztető formatervét, és SkyActiv-nak nevezett exkluzív technológiai megoldásait. Érdemes megemlíteni, hogy immár ez a típus sem tartalmaz Ford modellekkel közös alkatrészeket, mely annak idején a Tribute típus esetében még nem így volt.

Mazda CX-5 menetpróba.

A KODO, azaz a "mozgás lelke" irányzat jegyében született Mazda CX-5 külső megjelenése hatást gyakorol a szemlélőre. A praktikusság, stílusos dinamikussággal van ötvözve. Habár sok a hajlítás a formában, és az aerodinamikai szempontok is előtérben maradtak, igen nagy a négy ajtónyílás, alacsony a fellépő magasság, és a könnyedén nyíló-záródó csomagtérajtó is hatalmas nyílást tár fel. A magas üléspozícióból adódóan a kilátás is nagyszerű, melyhez a karcsú "A" oszlopok, és a külső tükrök ügyes elhelyezése is hozzájárul.

Mazda CX-5 menetpróba.

Bár elvileg egy stílusos új kihívó a Mazda CX-5, kategóriájában mégsem tűnik forradalmian újnak a megjelenése, inkább megfontoltan és elegánsan visszafogott. A legtöbb konkurensétől inkább a tágas utastér és a SKYACTIV technológia által bizosított takarékosság különbözteti meg.

Étvágytalan erőátvitel.

A Skyactiv elnevezés kiterjed a motor, sebességváltó, alváz, karosszéria tervezésére, mely teljesítmény és kényelmi kompromisszumok nélkül csökkenti a fogyasztást, illetve károsanyag kibocsájtást. A lánc a két literes soros négyhengeres SkyActiv benzinmotorral indul, mely ultramagas 13:1-es sűrítési viszonyának, különleges dugattyúinak és kipufogó rendszerének, illetve folyamatosan változó szelepvezérlésének köszönhetően 155 lóerőt ad le 6000-res percenkénti főtengely fordulaton és 203 Nm-t 4000-nél. A CX-5 a hírek szerint később sem lesz turbós benzinessel szerelve, 2,2 dízel viszont lesz.

Mazda CX-5 menetpróba.

A Mazda adatai szerint az új SkyActív motor mindkét új sebesség váltóval párosítva osztályelső fogyasztást produkál. Az egyik váltó egy könnyebb és kompaktabb hatfokozatú kézi egység, míg a másik egy szintén vadonatúj hatfokozatú automata, melynek zárása közvetlenebb gázreakciót eredményez a korábbi automatáknál. Szóval a kézivel 7,8/5,5 L/100km a városi és országúti adat, míg az automatával 7,7/6,1L ugyanez az adat elsőkerékhajtás esetén, és 8,0/ 6,4L összkerékhajtással.

Stabil alapokon.

A karosszéria könnyedségével járul hozzá a takarékos SkyActiv összetevőkhöz, és teszi ezt úgy, hogy az ultra magas szilárdságú acélok használatának köszönhetően, a karosszéria szilárdsága és ütközésbiztonsága elsőrangú. A CX-5 felfüggesztése is kiérdemelte a SkyActiv nevet, hiszen az új geometriájú első és hátsó futóműve precíz kezelhetőséget és jó gördülési kényelmet biztosít. Végül az elektromos rásegítésű, sebességtől függő érzékenységű kormányzás javítja a kormányzási érzetet városban és országúton egyaránt.

Mazda CX-5 menetpróba.

Hozzáállás kérdése.

A menetpróba alkalmából lehetőségünk volt az elsőkerék és összkerék hajtású kivitelek vezetésére, igaz ezek még előszériás példányok voltak, mely kizárólag a belső tér "befejezetlensége" szempontjából jelentett különbséget a későbbi példányokhoz képest.

Mazda CX-5 menetpróba.  

 Papíron a Mazda CX-5 155 lóerős két literes motorja gyengének tűnhet a konkurensek gyakran erősebb motorjaihoz képest. 0-ról 100 km/h-ra így is 8,8 másodperc alatt felgyorsul a kézi, és a 9,3 alatt az automata váltóval. Ez pedig egyáltalán nem rossz, különösen ha ilyen kíváló fogyasztási adatok társulnak hozzá. Saját benyomásaink alapján kijelenthetjük, hogy városi forgalomban, vagy 30-50 km/órás tempóról gyorsítva igen fürge a CX-5, de autópályán már nem tünik annyira mozgékonynak. A gyorsításokat kivéve a motor zaja egészen visszafogott, sőt csendesnek nevezhető. Az automata váltóval mindössze 2200-at forog a motor 90 km/h sebességnél.

Mazda CX-5 menetpróba.

 A CX-5 nagyon stabil, és igen agilisan viselkedik, azonnal reagál a kormány mozdulatokra, melyben az igen merev karosszéria is szerepet játszik. A fordulási kör átmérője kicsi. Az egyetlen megjegyezni való hiányosság, hogy nagyobb bukkanókon, úthibákon ütési hangot ad a futómű, de ez lehet, hogy csak az előszériás tesztpéldányra vonatkozik.

Mazda CX-5 menetpróba.

 A CX-5 SkyActiv hatfokozatú sebességváltója közepes kapcsolási távolságokkal rendelkezik (a Mazda szerint 45mm), és pontosan, lötyögésmentesen kapcsolgatható. A szintén hatfokozatú automata egység gyorsan kapcsol, de nem durván, és a gázpedál lenyomására sem késlekedik. Motorfék üzemmódban automatikusan visszakapcsolgat, míg kézi üzemmódva állítva mi is válthatunk, de csak a váltókar segítségével, kormánykapcsolók nincsenek.

Mazda CX-5 menetpróba.

Hasznos tér.

 Kategóriája leghosszabb tengelytávjának köszönhetően - 2700 mm -, az új Mazda CX-5 meglepetésszerűen tágas kabinnal és csomagtérrel rendelkezik. Az utascella térfogata 2939 liter, melyet néhány konkurens, például a Honda CR-V (2947L),  a Toyota RAV4 (3064L), vagy Suzuki Grand Vitara (3010 L) meghalad, de a tágasságot nem csak literekben mérik. Ilyen például a megemelt tetővonal, mely az említett típusok esetében emeli a literek számát, de például a lábteret nem növeli. Benyomásaink alapján a CX-5 hatalmas fej, térd és lábteret kínál, mind elöl, mind pedig hátul. A hátsó ülések mögötti csomagtér (966 Liter) pedig jobbnak tűnik a konkurenciánál. A Mazda szerint ebben 4 golfzsák, vagy négy nagy bőrönd is elfér. A CX-5 elérhető lesz 40/20/40 arányban osztott hátsó üléstámlával, mely lehetővé teszi hosszabb tárgyak szállítását úgy is, hogy a hátsó ülés két szélén ülnek. Negatívum viszont, hogy a hátsó üléstámlák lehajtása előtt ki kell venni a fejtámlákat, bár van tárolójuk a csomagtér oldalában.

Mazda CX-5 menetpróba. 

 Az első ülések kellően megtámasztják a testet, és kényelmesek is, állítható deréktámasz is van. A kezelőszervek egyszerűen kezelhetők, kizárólag a beépített navigációval gyűlt meg kissé a bajunk, bár az Európai kivitelben ez különbözhet majd, illetve tulajdonosként már csak egyszer kell a kezelését megtanulni.

 Van még egy nagyon okos részlet az autón, az első ajtók alját megvédi az alsó műanyag borítás a sártól, így rossz időben sem lesz sáros a harisnyánk, nadrágunk.

Mazda CX-5 menetpróba. 

 Előzetes információk alapján a Mazda CX-5 választható lesz "hagyományos" szövet, prémium szövet, és fekete, vagy bézs színű bőrkárpittal. Habár ezek az autók a próbagyártásból származnak, mégis nagyon tetszett a műszerfal felső részének puha borítása, a zongoralakk felületek, az ezüst részletek, és a klasszikus fémgyűrűk a műszerek körül, melyek között a beépített fedélzeti komputer és információs kijelző is megtalálható. A 9 hangszórós Bose hangrendszer opcionális kiegészítő lesz, mint ahogy valószínűleg a középkonzolon elhelyezett 5,8 collos kijelzős érintőképernyős szórakoztató, bluetooth, és navigációs központ is.

Mazda CX-5 menetpróba.

 A Mazda CX-5 ellen nem tudnak objektív ellenérveket felhozni azok, akik fokozottan takarékos, és praktikus autót keresnek, otthonosan komfortos belső térrel. Kifogás csak a teljesítményt érheti, így aki nagyobb és erősebb benzinest szeretne, annak vagy át kell pártolnia a dízelhez (2,2 MZR), vagy más autót kell választania!

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó