2017. November 22. Szerda - Cecília

2011.10.10.

Mazda hírek

Mazdában az eddigi legerősebb acél.

Mazda CX-5

Forrás: Mazda

 Az autógyártásban eddig még nem alkalmazott erősségű acélt épít a Mazda újabb típusaiba. A Sumitomo Metal és a Mazda együttműködésének eredményeképpen ezentúl 1,800 MPa-s, ultra magas szakítószilárdságú acélt is használnak a Mazda típusok gyártása során. A szuper erős acél a 2012 tavaszán debütáló CX-5 típusban már alkalmazásra kerül.


Szériában tuningolva. 

Az ultra erős acél alkalmazásának valódi jelentősége abban rejlik, hogy kevesebb kell belőle, hasonló szilárdság eléréséhez. Ez pedig jelentős súlymegtakarításhoz vezethet, mely jótékonyan hat az üzemanyag, gumi, fék, alkatrészek fogyasztására, illetve a gépkocsi menetteljesítményére.

Mazda CX-5.

A Mazda CX-5 első váznyúlványainak összekötő eleme, és a hátsó lökhárító alatti merevítő így közel 5 kilogrammal könnyebb, és 20 százalékkal merevebb, mintha az ezen a helyen általánosan alkalmazott acélból készülne.Mazda CX-5 csontváz az erősített elemekkel. Mivel ezek az alkatrészek az autó szélső végén helyezkednek el, ezért ez a kétszer -4,8 kg jelentősen felértékelődik, ha az autó manőverezhetősége (reakcióideje), súlyelosztása kerül napirendre. Szintén nagy jelentősége van ütközéskor, az egyébként közvetlenül a lökhárító burkolat mögött elhelyezkedő, erősebb anyagból készült merevítőnek.

Mazda CX-5.

Persze nem szabad elfelejteni, hogy ütközéskor a erősebb anyagok kevésbé nyelik el a mozgási energiát! Ezt megoldandó a Mazda átfogó modellezéseket végzett a lökhárító merevítők ütközés közbeni deformációját feltérképezve, és az eredmények alapján tervezték meg a merevítő alakját, így az átlagon felüli szilárdsága ellenőri nagy hatásfokkal nyeli el az energiát. A Mazda CX-5-ösön elöl és hátul is alkalmazott új merevítő megfelelő hegesztési eljárását a Futaba Kogyo céggel közösen dolgozta ki a Mazda Motor Corporation.

Mazda CX-5

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó