2024. Április 19. Péntek - Emma

MAZDA MPV 2008.

Mazda MPV buszlimuzin

Forrás: Mazda

 Sokan nem tudják, de létezik a Mazdának egy  nagyméretű buszlimuzinja is, hiszen korábban a Mazda MPV forgalmazása 2004-ben megszűnt Európában. A mai napig sok kérdést kapunk, hogy miért nincs? A helyzet az, hogy Mazda MPV van, csak éppen Japánon kívül egyelőre nem forgalmazza a gyár. A napokban jelent meg a legújabb széria a felkelő nap országában.


 A legtestesebb is zoom-zoom génekkel.

 A nálunk már nem forgalmazott 2006-ben bemutatott új Mazda MPV a hasonló buszlimuzinok közül kiváló vezethetőségével és sportos-dinamikus formatervével is kitűnik. Ez a nálunk már nem ismert kivitel újult most meg, melyet az érdekesség kedvéért röviden bemutatunk olvasóinknak.Hat ember és a csomagjainak luxus körülményeket teremt az új Mazda MPV, amely már 2006-ban szakított elődje puritánabb jellemével.

Több agresszívitás és luxus.

 A legújabb Mazda MPV fejlesztésének jelmondata a még több agresszívitás, és luxus volt. Az agresszív szó különösen hangozhat egy hatszemélyes buszlimuzin esetében, de nem egy új generációs Mazda típust tekintve. A finomított stílus és a szuper vezethetőség az MPV védjegyévé vált, már az új generációs kivitel 2006 februári bemutatója óta. A Mazda ezeket a jellemzőket tovább javította, illetve az új kivitel esetében belső és külső módosításokat is végrehajtott. Kiemelt figyelemmel voltak a gördülési komfortra.Immár a Mazda MPV is a második generációs zoom-zoom vezetési élményeket biztosító típusok közé sorolandó, különösen a 260 lóerős turbós MZR DISI erőforrással.

 A krómfelületek kiterjesztett alkalmazása, az újratervezett alsó és felső hűtőrácsok, illetve lökhárító merész és a konkurensektől jól elkülönülő megjelenést ad az új MPV-nek. Figyelmesebbek észrevehetik az autón a Nagare formai irányzat egy-egy jellegzetességét is. A hátsó lámpaegység szintén megváltozott, de ugyanez elmondható a 18 collos könnyűfém felnikről is. Összesen 5 új divatos külső szín jelent meg a palettán, melyek a Metropolitan Szürke mica, Gyémánt szürke metál, Lilac ezüst metál, Maroon vörös mica és Csillámló fekete mica. A nagyon különleges Kristály fehér gyöngyház mica fényezés további felárat jelent.Az új Mazda MPV méreteit ismerve mondható igazán agreszívnek az első orrkiképzés.

 A belső térben a korábbi verziók sportos összképével szembesülhetünk, de itt is újratervezett dekorációs elemeket és króm kiegészítőket alkalmaztak a tervezők, hogy még erősebb minőségű kisugárzást érjenek el. A csúsztatható 'Super Relaxációs' hátsó ülések tovább fejlődtek és a Mazda történelmében először egy úgynevezett 'nanoe ion' rendszer is elérhető az MPV-hez, amely a Matsushita Electric gyártmányaként a belső tér levegőjét tisztítja.  Bizonyos felszereltségi fokozatok esetében a homok-bézs színű bőr kárpitozás, a fűthető első ülések és a fabetétes bőrbevonatú kormánykerék is szériatartozék.Az egyszerűség gyönyörködtet. Tökéletesen igaz ez az új Mazda MPV finom belső kialakítására.

 Az új Mazda MPV dinamikájához hozzájárul az is, hogy immár ez a típus is öt fokozatú automata váltóművel vásárolható meg, amennyiben nem az MZR-DISI erőforrással, vagy négykerékhajtással kérik a japán vevők. Nem, akkor sem kapnak kézi váltót, hiszen az új MPV már csak automata váltóművel vásárolható meg. Ha a 260 lóerős, MPS-ekből származó erőforrás, vagy az összkerékhajtás mellett dönt a kedves vásárló, akkor hatfokozatú automatikus váltóművet kap.Az új MPV az MPS típusokból származó 260 lóerős benzines erőforrással és az ahhoz társított hatfokozatú automata váltóművel az igazi.

Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

bzew | 2009-09-12 18:38 Válasz erre

Nekünk is pontosan csak az új MPV kellene. Mazda5 túl kicsi. Kár hogy nem hozzák forgalomba, sőt - más márkánál sincs már ilyen, 7 személyes tolóajtós autóként csak Chrysler Voyager jöhet szóba.
Tehát ha a Mazda árulná az új MPV-t Európában, rögtön az egész piaci szegmenst tudná elfoglalni.

nagi | 2009-07-23 21:00 Válasz erre

Én öt és fél évig hajtottam egy MPV-t, kis híján 260.000 km-t mentem meg vele teljes megelégedéssel. Igazán szomorú voltam, amikor 2008-ban megváltam tőle és egy Mazda5-be ültem át, mivel az MPV-t nem hozták Európába :-(.
Azért tegyük hozzá, hogy az 5-ös kiváló autó, de az egy vicc, hogy az MPV utódja...

Nemrég hallottam, hogy a CX-7-et hamarosan az új 2.2 literes dízellel is kezdik árulni;ez némi reménykedésre ad okot az MPV hívőknek, hogy abba is bekerül és így már az EU-ba is behozzák.

Molnár György | 2009-07-09 17:41 Válasz erre

Tisztelt Mazda!

Fájó szívvel olvastam a rövid tesztet, hiszen én most egy 2004-es MPV-vel járok, de ha nem hozzák be, akkor rákényszerítenek, hogy más autómárkát válasszak, amit egyáltalán nem szeretnék! Nekem azt a felvilágosítást adták a Márkakereskedésbe, hogy azért nem forgalmazzák Európában az új MPV-t, mert konkurense lenne a Mazda5-nek! Szerintem ez nem valós, mert a Mazda5 méretei meg sem közelítik az MPV-t, akkor miért lenne konkurencia! Erről nagyon sok MPV tulajdonos így gondolkodik, tehát lehet, hogy az anyacégnek el kellene gondolkodni, hogy a régi MPV tulajdonosokat el szeretnék veszíteni, vagy sem!

Koczúr Róbert | 2008-11-04 11:09 Válasz erre

nagyon szép erre benevezek.van 1 323f-em 6 kombira akarom cserélni,de lehet ez lesz. jó lenne ha én kapnám meg elsőnek európában persze nagy kedvezménnyel.köszönöm

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó