2018. Február 25. - Géza

2011.03.24.

Mazda hírek

Mazda MX-5 csúcsra járatva.

Mazda MX-5 csúcsra járatva.

Forrás: ab

Eddig is tudtuk, hogy gyorsaság szempontjából egy  Mazda MX-5-öst versenyképessé lehet tenni jóval exkluzívabb sportautókkal szemben is, de az idei évben első kézből kaphatjuk meg ennek igazolását. Az idei Brit Hosszútávú MSA bajnokságban ugyanis gyári támogatással indul harcba Aston Martin, Porsche, Lotus stb.. típusok ellen egy igen felspécizett  Mazda MX-5 GT.  


Egyszerű, vagy mégsem? 

 Az Mazda MX-5 GT három másodperc alatt teljesíti a 0-100km/h sprintet. Hogyan lehetséges ez? A válasz egyszerű, 275 lóerőt kell párosítani  850 kg tömeggel és hátsó kerék hajtással. Persze ez az egyszerű kijelentés igen relatív, hiszen a versenyautó autó elkészítésével megbízott Jota Sport versenycsapat nem kevesebb, mint 400 munkaórát töltött csak a súlycsökkentéssel, illetve, hogy az autó karosszériájának merevsége ezek után is megfeleljen a versenyszabályzatnak.

Mazda MX-5 csúcsra járatva.

Munkájuk eredményességét mutatja, hogy az MX-5 GT karosszériája 17-szer erősebb a FIA által megkövetelt minimumnál. A súlycsökkentés egyik legérdekesebb momentuma volt, hogy a karosszérialemezek vékonyítása érdekében a teljes kocsitestet megfelelő időtartamig savfürdőbe mártották. A savban 15 kg "fém" maradt a művelet után. Egy önhordó karosszériás autónál, mint amilyen az MX-5, ez elég félelmetes "mutatvány", ezért is nagy jelentőségű - még a beszerelt bukókeret ellenére is -, a már említett elért karosszéria merevség.

Mazda MX-5 csúcsra járatva.

Megtisztulva, letisztulva.

A több száz kilogrammos súlycsökkentésben persze az eredeti műszerfal, kényelmi felszerelések és burkolatok eltávolítása, illetve az ajtók, és a belső tér több elemének szénszálas anyagból elkészítése, vagy a polikarbonát szélvédő, oldalablakok alkalmazása ényegesen többet hozott a konyhára. Összességében elmondható, hogy a Jota Sport az MX-5-öt szó szerint az utolsó csavarig átvizsgálta, és minden felesleges hosszúságú menetet "leröviditett", ,illetve alumíniumot használt, ahol lehetett.

Mazda MX-5 csúcsra járatva.

Homály fedi.

Arról hogy hogyan lett 275 lóerő teljesítményű az eredeti 2 liter hengerűrtartalmú motor 160 lóerős teljesítményéből, már nem sok szó esik a tájékoztatóban. A valószínűleg feltöltős motorhoz hatfokozatú szekvencionális váltót társították, de az alacsonyabb tömegközéppont érdekében az egyébként is alacsonyan fekvő váltó-motor egységet tovább süllyesztették a karosszériában.

Mazda MX-5 csúcsra járatva.

Hajrá!

A bajnokság első fordulója most vasárnap lesz Silverstone-ban, ahol 3 órás versenyen bizonyíthat a Mazda MX-5 GT. Kíváncsian várjuk milyen sikerrel jár az autó a két tapasztalt pilóta, Mike Ticehurst és Owen Mildenhall dirigálásával!

Mazda MX-5 csúcsra járatva.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó