2018. Május 25. Péntek - Orbán

2005.10.07.

Koncepció

MAZDA SENKU

MAZDA SENKU

Az idén október 19-től november 6-ig nyitvatartó 39. tokiói Nemzetközi Autókiállításra a Mazda több meglepetést is tartogat. A Sassou frankfurti bemutatásakor már említettük, hogy majd a japán és később a detroiti (USA) kiállításon is bemutat a cég egy-egy, a helyi tervezőcsapatok által alkotott koncepciót. Íme a "hazai csapat" munkája, a SENKU.


A SENKU egy felnőttek részére készült négyszemélyes sportautó wankelmotorral, megfontolt, érett gondolkodású emberek számára. A koncepció világosan mutatja a Mazda jövőbeni elképzeléseit a Zoom-zoom vezetési élmény átmentésére, az egyre szigorúbb környezetvédelmi, biztonsági előírásokkal és napról-napra különbözőbb vásárlói igényekkel átszőtt világunkba.Mazda Senku 

Az álmok elérése és a magabiztosság sugárzása mind fontosabb szempont az "érett" vezetők gondolkodásában. A Mazda SENKU teljesen új módon próbálja ezeket az igényeket kielégíteni. A fő tervezési koncepció az "élesség és lágyság" ellentmondásosságában rejlik, ezek okos integrációja egy új standardot állíthat fel a jövő tervezésében.Mazda Senku  A tengelytáv rendkívül hosszú (3100 mm), a túlnyúlások pedig szinte minimálisak. Ezek együttesen a hatalmas kerekkel kiegészítve egyfajta "úszó-lebegő" megjelenést biztosítanak az autónak.  A viszonyítás kedvéért jelenleg az egyik leghosszabb tengelytávú szupersportautó, a Ferrari 612 Scaglietti hasonló adata 2900mm.  A forma mentes mindenfajta különálló díszítéstől. A nagy szárnyszerű ajtók elektromosan nyílnak. Ezek az elemek egy forradalmi kupé formában állnak össze, amely egyaránt dinamikus és fantasztikusan elegáns. Az autó valódi méretét a 22 collos felnik alapján érzékelhetjük leginkább, ha a képeket nézzük. A belső tér erősen az elől ülőket helyezi központba, a felszereléseket kiváló minőségű valódi bőrrel vonták be.Mazda Senku

Az autóba a korábban már bemutatott közvetlen befecskendezéses RE-hybrid benzin-hidrogén hajtású forgódugattyús motor került, mégpedig az első és a hátsó tengely közé. Az erőátvitelről duplatárcsás 7 sebességes automata tengelykapcsoló gondoskodik.  A motor-váltó együttes az alacsony fogyasztás mellett kimagasló menetteljesítményekhez segíti az autót, amelynek vezetése az ideális súlyelosztás miatt is élmény és szórakoztató.Mazda Senku

A SENKU név a japán terminológiában úttörőt jelent, amely lefesti a Mazda unikális és vállakozó szellemét, gondoljunk csak például a wankel rendszerű motorra.Mazda Senku

Ezek után kiváncsian várjuk, mit talál ki az amerikai tervezőcsapat a detroiti kiállításra.

 

Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:



Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó