2018. Február 25. - Géza

Bemutatkozott az új Mazda3 MPS.

Új Mazda3 MPS

Forrás: Mazda

 Megnyitotta kapuit az idei Genfi Autószalon, ahol már az európai nagyközönség is szemügyre veheti az új Mazda3-at. Míg annak idején az első generációs Hármas megjelenése után csak 3 évvel később érkezett meg annak kimondottan nagyteljesítményű kivitele a Mazda3 MPS, most a második generációs Hármas bemutatkozásával egyidőben megérkezett az MPS is.


Bevált alapokon.

 A Mazda3 MPS genfi bemutatkozása után már hivatalosan is kijelenthető, hogy az autó erőforrása a továbbra is 260 lóerő és 380 Nm mozgósítására képes 2,3 literes közvetlen benzin befecskendezéses MZR 2,3 DISI maradt.Új Mazda3 MPS. A A motor továbbra is csak az első kerekekre adja át teljesítményét a hatfokozatú kézi váltón keresztül. Mindez nem olyan nagy baj, hiszen így nem vesz el értékes lóerőket a hátsó hajtás, illetve a már jól bevált aktív nyomatékelosztású differenciálmű sok más konkurenssel szemben lehetővé teszi a kanyarokban is a teljesítmény nagy részének kiaknázását.Új Mazda3 MPS.

 Formailag viszont jelentősen megváltozott az autó, még a donornak számító második generációs Mazda3-hoz képest is. Ezentúl az európai kiviteleken is nagyméretű hátsó spoiler lesz ugyanúgy, ahogy korábban az észak-amerikába szállított Mazdaspeed3-okon.Új Mazda3 MPS. Akinek az új Mazda3 MPS erőtől duzzadó domborulatai, illetve hatalmas első légbeömlő nyílása nem elégítik ki az autó aggresszív megjelenése iránti igényét, annak itt a motorháztetőn nyitott nagyméretű nyílás, amit akár egy Subaru WRX Sti is megirigyelhetne. Ezen keresztül érkezik egyébként a töltőlevegő hűtőhöz a levegő. A lökhárító alsó légbeömlő légterelő lamelláinak formái pedig egyenesen a Mazda Furai tanulmányautó motívumait idézhetik fel a szemlélőben.Új Mazda3 MPS.Új Mazda3 MPS.Új Mazda3 MPS.Új Mazda3 MPS.Új Mazda3 MPS.Új Mazda3 MPS.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó