2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

Mazda5 2011 próba.

Mazda5 2011

Forrás: am

 A Mazda kitartóan ragaszkodik bizonyos elveihez, s ez az Ötös új nemzedékénél is tetten érhető. A most futó generáció is híresen jól dirigálható jármű a maga kategóriájában, de az új Mazda5 egészen tökéletes példa a Mazda azon alapszabályára, miszerint egy termetes autónak sem kell feltétlenül esetlenül mozognia..


 Ezzel menni kell, avagy a rejtett előnyök.

Megfelelő beállításokkal egy ilyen felépítésű autó is lehet ugyanolyan közvetlen, mint az alapját adó alsó középkategóriás modell. Tökéletes példa erre az új Mazda5. Az újdonság precíz kormányzása, katonásan járó sebességváltója és enyhén feszes futóműve biztosan nem okoz csalódást azoknak, akik egy kisebb, alacsonyabb építésű autóból ülnek át. Az új kanyarstabilizátorok révén minimális a karosszéria dőlése, így pedig az Ötös simán letagadhatná egyterűs mivoltát!

A hullámzó övvonal adaja az új Mazda5 karakterét.

 Pedig a padlólemezen nem változtattak, s így a tengelytávolság és a nyomtáv is maradt a régiben. Természetesen attól, hogy a platform az elődé, műszaki szempontból akadnak változások, például a korábbinál több helyen alkalmaztak ultraszilárdságú acélelemeket, s a ponthegesztések is erősebbek.

Mazda5 2011.

A padló és a tető merevítéseit megerősítették, a nagyszilárdságú acélok pedig a küszöböket is ellenállóbbá teszik egy esetleges balesetnél. Az üzemanyagtankotMazda5 2011. védő keretet is átdolgozták, emellett a hátsó ülések háttámláiban a vázat is más anyagból készítik, mint eddig, hogy ütközés esetén jobban megtartsák a csomagtérből előrezúduló tárgyakat, vagy rosszabb esetben egy súlyosabb rakományt. Mindezek mellett hat légzsák, kipörgésgátló, ABS, fékasszisztens, elektronikus menetstabilizáló fokozza az utasok biztonságát. Apró hiányosság viszont, hogy sávelhagyásra figyelmeztető rendszer vagy holttérfigyelő még az opciós listáról sem választható. Ez azért is negatívum, mert ezek az extrák házon belül a Mazda3 és a Mazda6-hoz is elérhetők.

Mazda5 2011

Az elődjénél 7,5 cm-rel hosszabb modell formatervének egyik "sarokpontja" a hullámzó övvonal, amitől nem feltétlenül lesz harmonikusabb az autó, inkább csak a figyelemfelkeltést szolgálja. Ezt leszámítva a méretes, szájszerű hűtőmaszkkal és mandulavágású fényszórókkal úgy néz ki a Mazda5, mint egy felfújt Mazda3-as. Ha azonban hátulról pillantjuk meg az autót, alig találunk hasonlóságot! A hátsó oszlopról leköltöztették a lámpákat, s a vízszintes fényforrásokkal optikailag sokkal alacsonyabbnak tűnik a jármű.

Az új Mazda5.

 Praktikus maradt.

 Miután helyet foglaltunk az autóban, egyértelművé vált, hogy az 5-ös semmivel sem tágasabb, mint amilyen volt. Minden irányban elegendő a hely, de a térérzet inkább egy megemelt kombiéra hasonlít, mintsem egy körpanorámás egyterűére. Ez természetesen nem probléma, az viszont annál inkább, hogy az utastér anyagainál nincs érzékelhető előrelépés, mert a felületek még mindig kopogósak, s a textúrájuk sem túl megnyerő. Pedig a berendezés szemre lényegesen szebb, a 3-aséra megtévesztésig hasonlító volán, középkonzol és műszerfal fogadja a vezetőt.

Az új Mazda5.

 Szerencsére azonban a Mazda nemcsak a vetélytársakhoz viszonyított sportos vezethetőséghez, hanem a karakuri ülésrendezéshez is ragaszkodik. Jól teszi, mert kevés kompakt egyterűnél találkozunk ilyen egyszerű ülésmozgatással.

Mazda5 2011.

A harmadik sorba bejutáshoz például nem kell a második sor szélső foteljeit megmozdítani, mert a középső ülést a szélsőbe hajtva az így kapott "átjáró" elég széles ahhoz, hogy leghátulra is kényelmesen be lehessen jutni.A padlóbaMazda5 ülés. süllyeszthető ülések emellett egy 27 cm-es sínen csúsztathatók előre-hátra, valamint a háttámlák dőlésszögét is változtathatjuk. Fontos szempont lehet az is, hogy a második sorban három gyermekülés helyezhető el egymás mellett. Az ülőlapok azonban még mindig rövidek, de legalább a háttámlák és a könyöktámaszok szélesebbek lettek. Szintén jó pontot szerez a Mazda5 a tárolóhelyekkel: hat pohártartó és 45 egyéb rekesz várja az elhelyezésre váró holmit. Piros pont jár a hátsó tolóajtókért is, melyeken könnyű a bejutás a hátsó sorba, ráadásul szűk helyen is remekül használható. Sőt, az ajtó élén végigfutó szigetelőgumiba egy érzékelő került, így az elektromos mozgatású ajtóknál nem kell tartani becsípődéstől.

Minden Mazda5 két darab tolóajtóval készüll.

 Dízel csak jövőre lesz.

 Van a Mazdának egyértelműen megkérdőjelezhető szokása is: először csak benzinmotorral választható az autó, hoha Európában éppenséggel a dízeles verziók vannak előnyben. A gázolajos modellekről gyakorlatilag semmit sem árult el a gyártó, így egyelőre csak a jól bevált 1,8 literes és a vadonatúj 2,0 literes DISI egységgel választható az új Mazda5.

Mazda5 2011 próba.

Utóbbi kis gázadásra is jól veszi a fordulatot, de ha tövig tapossuk a pedált, akkor sem érezni a 150 lóból álló ménest. A 4000-res fordulat felett ébredő maximális nyomaték és a szellősre áttételezett váltó ez esetben nem igazán nyerő kombináció de a hatsebességes váltónak. a fejlett, közvetlen befecskendezésenk, no meg a start-stop automatikának köszönhetően a fogyasztás igencsak barátságos marad - a gyár 6,9 litert adott meg.

Mazda5 2011.

 Alacsony fogyasztás ide vagy oda, az októberben kezdődő forgalmazást némiképp beárnyékolja majd a dízelmotoros verzió hiánya, mely tervek szerint csak 2011 év elejétől lesz megvásárolható.

Mazda5  1.8 MZR  2.0 MZR DISI
összlökettérfogat (cm3):  1798  1998
Hengerek/szelepek S4/16  S4/16
Max. teljesítmény(kW/LE/min): 85/115/5300  110/150/6000
Max.forgatónyomaték(Nm/min): 165/4000  191/4500
Hossz/szél/magasság (mm):  4580/1750/1620 4580/1750/1620
Tengelytáv (mm)  2750  2750
Saját tömeg (kg)  1459  1474
Terhelhetőség (kg):  624  648
Csomagtér (l):  442-1485  442/1485
Gyorsulás 0-100 km/h (s):  12,8  11,0
Max. sebesség (km/h):  182  194
Átlagfogyasztás (l/100 km)  7,2  6,9
CO2-kibocsátás (g/km):  168  159
 Alapár (Ft):  októbertől  októbertől

Optikailag alacsonyabbnak hat az új Mazda5 a vízszintes elrendezésű hátsó lámpákkal.

További képek

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó