Pininfarina is benne volt.
A Chevrolet a Wankel RE licenszét a német NSU (most Audi) cégtől vásárolta meg 1970-ben. Rögtön ezután két rotoros és négy rotoros wankel rendszerű erőforrásal szerelt Corvette-ek tervezésébe kezdtek. A GM vezetése az először üvegszálas karosszériával elkészült középmotoros prototípusra 1971 Júniusában mondta ki az igent. Következő lépésként 1972 Januárjában egy alvázat küldtek Olaszországba, nem máshova mint Turinba, a híres Pininfarina tervező és építő műhelybe. Az itt elkészült acélkarosszériás és két rotoros wankel motorral szerellt autót a GM vezetés Júniusban tekinthette meg.
Amerikai Ferrari lehetett volna.
A General Motors vezetősége még ebben az évben ki adta a parancsot a két rotoros verzió, azaz az XP-882, mint XP-987GT megépítésére. Az XP978GT egy röviditett és szélesített Porsche 914/6 alvázra épült.
1973 Januárjában egy újabb Corvette karosszéria készült egy négyrotoros motorral szerelt prototípus modellezésére. Áprilisban már a GALCIT nevű kaliforniai szélcsatornában tesztelték az autó aerodinamikai jellemzőit. Közben a Szeptember 13-án Frankfurtban a nagyközönségnek is bemutatták a két rotoros típust. A négyrotorost egy hónappal később, Október 4-én Párizsban tekinthette meg a nagyérdemű.
A már sajnos megszokott vég.
Eddig volt szép a történet, hiszen 1974 Szeptember 24-én Ed Cole, a GM akkori elnöke emissziós problémákra hivatkozva leállíttatta a wankel Corvette fejlesztését. A sors fintora, hogy a mérnököknek nem sokat kellett volna tovább kitartani, hiszen Ed Cole még ebben a hónapban nyugdíjba vonult.
Az AMC Pacer is.
Egyébként a Chevrolet nem csak a Corvette-ben akarta a wankel motort használni. Eredetileg az 1974-ben bemutatott Chevrolet Vega is wankel rendszerű motor használatával lett megtervezve. Ennek kétrotoros vízhűtéses motorjában olajhűtést kaptak a rotorok. A teljesen öntött vas motorban rotoronként egy gyújtógyertya volt alkalmazva.
Az érdekes történelmű American Motors Pacer típusban szintén a GM wankel rendszerű motorját akarták használni. Erre utal annak igen alacsony motorházteteje.
Mazda szívvel.
A néhány darab elkészült középmotoros "wankel" Chevrolet Corvette prototípus sorsa külön történet. Az egyik példány szerencsére egy megszállothoz került, igaz már motor és váltó nélkül. Először egy nagy hengerűrtartalmú Opel motorral próbálkoztak, de második nekifutásra már egy stílusosabb Mazda 13B wankelmotor került a gépházteteje alá.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.