Koncepció
2025. Május 1. Csütörtök - Fülöp
Koncepció

MAZDA TAKERI
Gyakorlatilag négy ajtós sportkupé, és mint ilyen, a valamivel korábbi Mazda Shinari tanulmányautó sorozatgyártáshoz közelibb leszármazottja. A Takeri egyben az új Mazda formai irányzat, a KODO (mozgás lelke), és a SkyActiv takarékossági technológiák kikristályosodása. Legvégül pedig a Takeri - és ez...

Új Mazda5 technológiai részletek.
Az új Mazda5 külsejét alapul véve azt gondolhatnánk, hogy a Mazda egyterűje teljes megújulás helyett inkább csak egy frissítésen esett keresztül. Való igaz, hogy a külső és belső méretek, illetve a karosszériaelemek arányai nem változtak, de a lemezek alatt annyira más az új Ötös, hogy valójában tekinthetjük második generációnak.

Sorozatgyártású Mazda wankel motorok II.
Cikksorozatunk első részében ITT, olvasóink már részben megismerhették, milyen erőfeszítéseket tett a Mazda a sorozatgyártású bolygódugattyús wankel rendszerű motorjainak fejlesztése során a 60-as évekbeli kezdetektől, egészen a 80-as évek 12A 6PI jelzésű erőforrásáig. Most következzen a...

Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
Adott egy alternatív elképzelés, mely dollármilliókért szép lassan a legtöbb autógyár birtokába kerül. A szép kilátások után a lelkesedés és a fejlesztés mindenhol abbamarad, kivéve egyet. Talán mindenki kitalálta, hogy Felix Wankel találmányáról és a kitartó Mazdáról beszélünk. Cikkünk első részében a...

RENESIS wankel technikai részletek.
Napjainkban a forgó vagy bolygódugattyús wankel rendszerű motorok részesedése elenyésző a világon, a "hagyományos" belső égésű motorokhoz képest. Talán éppen ezért viszonylag kevesen ismerik részletekbe menően a korábbi Mazda RX-7 generációk és más forgódugattyús motorral hajtott Mazda típusok...

Dízel benzines, benzines dízel. Mazda Skyactiv technológia.
Világszerte sokat küzdenek az autógyártók a szigorodó károsanyag kibocsájtási normák teljesítésével. Ennek eredményeképpen születtek meg a SKYACTIV program keretében a Mazda SKY-G benzines, illetve a SKY-D dízel négyhengeres erőforrások is. Ezeket ismerhettük meg részletesebben, illetve próbálhattuk ki a...

MAZDA SHINARI.
A Mazda Shinari láttán a szemlélőben okvetlenül felmerülhet a kérdés, miért nem lehet még megvásárolni? Tervezője le sem tagadhatná, hogy rajong a sportautókért, mint ahogy korábbi cikkünkből is kiderült már ITT. Az agresszívan sportos és mégis elegáns formájú Mazda Shinari viszont egyelőre sajnos csak tanulmány autóként létezik.

MAZDA KIYORA.
Immár teljes valóságában is bemutatkozott a Mazda városi kisautó tanulmánya, a Mazda Kiyora. A Mazda gyár fenntartható zoom-zoom stratégiai terve keretében, a Kiyora is harmoniát teremt a Mazdákra jellemző vezetési élmény, valamint a magas környezetvédelmi és biztonsági jellemzők között.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó