Koncepció
2025. Június 15. - Jolán
Koncepció

MAZDA TAKERI
Gyakorlatilag négy ajtós sportkupé, és mint ilyen, a valamivel korábbi Mazda Shinari tanulmányautó sorozatgyártáshoz közelibb leszármazottja. A Takeri egyben az új Mazda formai irányzat, a KODO (mozgás lelke), és a SkyActiv takarékossági technológiák kikristályosodása. Legvégül pedig a Takeri - és ez...

Új Mazda5 technológiai részletek.
Az új Mazda5 külsejét alapul véve azt gondolhatnánk, hogy a Mazda egyterűje teljes megújulás helyett inkább csak egy frissítésen esett keresztül. Való igaz, hogy a külső és belső méretek, illetve a karosszériaelemek arányai nem változtak, de a lemezek alatt annyira más az új Ötös, hogy valójában tekinthetjük második generációnak.

Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.
Adott egy alternatív elképzelés, mely dollármilliókért szép lassan a legtöbb autógyár birtokába kerül. A szép kilátások után a lelkesedés és a fejlesztés mindenhol abbamarad, kivéve egyet. Talán mindenki kitalálta, hogy Felix Wankel találmányáról és a kitartó Mazdáról beszélünk. Cikkünk első részében a...

RENESIS wankel technikai részletek.
Napjainkban a forgó vagy bolygódugattyús wankel rendszerű motorok részesedése elenyésző a világon, a "hagyományos" belső égésű motorokhoz képest. Talán éppen ezért viszonylag kevesen ismerik részletekbe menően a korábbi Mazda RX-7 generációk és más forgódugattyús motorral hajtott Mazda típusok...

Dízel benzines, benzines dízel. Mazda Skyactiv technológia.
Világszerte sokat küzdenek az autógyártók a szigorodó károsanyag kibocsájtási normák teljesítésével. Ennek eredményeképpen születtek meg a SKYACTIV program keretében a Mazda SKY-G benzines, illetve a SKY-D dízel négyhengeres erőforrások is. Ezeket ismerhettük meg részletesebben, illetve próbálhattuk ki a...

MAZDA SHINARI.
A Mazda Shinari láttán a szemlélőben okvetlenül felmerülhet a kérdés, miért nem lehet még megvásárolni? Tervezője le sem tagadhatná, hogy rajong a sportautókért, mint ahogy korábbi cikkünkből is kiderült már ITT. Az agresszívan sportos és mégis elegáns formájú Mazda Shinari viszont egyelőre sajnos csak tanulmány autóként létezik.

MAZDA KIYORA.
Immár teljes valóságában is bemutatkozott a Mazda városi kisautó tanulmánya, a Mazda Kiyora. A Mazda gyár fenntartható zoom-zoom stratégiai terve keretében, a Kiyora is harmoniát teremt a Mazdákra jellemző vezetési élmény, valamint a magas környezetvédelmi és biztonsági jellemzők között.

MAZDA5 hibrid II.
A Mazda védjegyének számító Zoom-zoom filozófia mögött rejtőző teljesítménynek, illetve a magasfokú környezetvédelemnek, a hidrogén bolygódugattyús erőforrás a fényt jelentheti az alagút végén a jövő hajtásláncainak megoldásában. A szén-dioxid kibocsájtás nélkül működő motorral, a Mazda 2006 óta...
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h