Koncepció
2023. Március 25. Szombat - Gábor
Koncepció

MAZDA FURAI
A Mazda a 2008-as detroiti autókiállításon ismét tanúbizonyságát adta, hogy bármikor képes leköthetetlen fantáziájú tervezői egy-egy elképzelésének megvalósítására. A most bemutatandó 450 lóerős wankel rendszerű erőforrással rendelkező Mazda Furai szupersportautó is a japán gyár...

MAZDA5 hibrid II.
A Mazda védjegyének számító Zoom-zoom filozófia mögött rejtőző teljesítménynek, illetve a magasfokú környezetvédelemnek, a hidrogén bolygódugattyús erőforrás a fényt jelentheti az alagút végén a jövő hajtásláncainak megoldásában. A szén-dioxid kibocsájtás nélkül működő motorral, a Mazda 2006 óta...

MAZDA HAKAZE
Még meg sem érkezett hozzánk a Mazda CX-7, a Mazda máris egy kisebb terepjáró szabadidőautó tenulmánnyal teszteli a közönség reakcióját. A Genfben bemutatandó Mazda Hakaze, igaz nem teljesen a cikkünkben megismerhető formájában, 2010-ben kerülhet a Mazda kereskedések bemutatótermeibe, valószínűleg CX-5 felirattal...

MAZDA RYUGA.
Éppen csak megjelent koncepció rovatunkban a Mazda Nagare tanulmányautó bemutatója, máris itt a következő Mazda jövő autó, a Ryuga. Az jövő Mazda típusainak esetleges megoldásait felvonultató autó először 2007 Január 8-ától, azaz a mai naptól lesz látható az Észak Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, Los...

MAZDA NAGARE.
A Mazda tervezőcsapata azután sem pihen babérjain, hogy szinte egy éven belül három új koncepcióautót is bemutattak a közelmúltban, mégpedig a Mazda Sassou, a Mazda Senku és a Mazda Kabura "személyében". A globális Mazda tervezőrészleg a jövő zoom-zoom modelljeinek előfutáraként, a felületek...

Mazda MX-5 Kupé.
1989-es megjelenése óta a Mazda MX-5 több mint 150 nemzetközi díjat zsebelt be. Lassan már köztudott tény, hogy az autó határtalan vezetési élményt nyújt, főleg kanyargós mellékutakon. A típus III. generációja Mazda MX-5 Kupé néven hamarosan összecsukható keménytetővel is elérhető, így feltehetőleg még több...

25 év Mazda elképzelései.
Immár 25 éve annak, hogy a Mazda egy Bertone által tervezett autóval elkezdte demonstrálni, hogy a jövőben az európai ízlésnek is egyre jobban megfelelő autókat szándékozik gyártani. Írásunkban egy utazásra invitáljuk Önöket a Mazda formatervezés utolsó 25 éves történelmében. Cikkünk végén a Mazda...

MAZDA BT-50
A rendkívűl sikeres Mazda B2500 pick-up-ot megválasztották már korábban a világ legmegbizhatóbb terepjáró kisteherautójának is, és például tavaly hazánkban az év legnagyobb darabszámban eladott gépkocsija volt kategóriájában. De az idő nem áll meg, és sikeressége ellenére lassan eljön az ideje, hogy a B2500...
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó