2025. Július 6. - Csaba

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-05-10 13:04 high-8 részére

A Renesis újkori kompressziós nyomásértéke 8,3-8,5 Bar 250/perc fordulaton. Mérte-e már valaki egy új motoron? Nem tudom.

high-8 | 2010-05-10 09:28 mazda-auto.hu részére

köszönöm,amúgy új korában mekkora bar érték a megszokott, 8 körüli?

mazda-auto.hu | 2010-05-10 08:31 zzoltan részére

Ez minden bizonnyal a kenési hatásfok növelésének a módosítás által ( http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-wankel-renesis-megbizhatosag-olajzas-szerviz-auto-expanzio.html ), illetve a strapabíróbb szintetikus olajnak köszönhető.

mazda-auto.hu | 2010-05-10 08:27 high-8 részére

6,9 Bar a minimum, és rotoron belül 1 Bar maximális eltérés az elfogadható. Kamrák között rotortól függetlenül 1,5 Bar az engedélyezett maximális eltérés.

mazda-auto.hu | 2010-05-10 08:25 zzoltan részére

Az RX-8 olajhűtői körüli gumiborítás nélkül kevesebb szemből érkező levegő menne át a hűtőn, nagy része inkább kikerülné, így romlana a hűtési hatásfok. Tehát ne vedd le!

zzoltan | 2010-05-07 22:07

A héten csak városban használtam az autót és zömmel rövid etapokon, sőt sokszor egy helyben állva melegítettem a motort az olajhő tesztelés miatt. 15,5 liter lett a fogyasztásom. :) Ilyen kevés városban még soha nem volt. Eddig 17 liter volt a rekord.

high-8 | 2010-05-07 16:27

mik azok a kompressziós értékek amik még pont megfelelnek a "minimumnak"?

köszönöm

zzoltan | 2010-05-07 15:53 corre78 részére

Ugyanarra gondoltunk, de nem hiszed el nekem mennyire forró szokott lenni bent minden. Valamelyik nap tesztelés után még az a műanyag motorburkolat is iszonyat meleg volt, a toronymerevítő rudat pedig meg sem tudtam fogni.

corre78 | 2010-05-07 15:51 zzoltan részére

Ja én a műanyag motorburkolatra gondoltam, nem a motorháztetőn lévőre :-)
Kerékjárat burkolat: Nekem akerék előtt is sáros szokott lenni, persze nem annyira mint a kerék mögötti részen, de sáros.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó