2025. Július 6. - Csaba
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
zzoltan | 2010-05-07 15:29
Erre gondolok:
http://picasaweb.google.com/106391241526351028652/MazdaRX8?authkey=Gv1sRgCPvY8-OZ--asOA#5468518842011214050
zzoltan | 2010-05-07 15:22
Az a gumiborítás szolgál valamilyen célt az olajhűtő körül? Elvileg az leszedhető? Ha leszedem, változhat valamit a hűtés?
zzoltan | 2010-05-07 15:09 mazda-auto.hu részére
István:
Akkor az van, hogy iszonyatos nagy, világra szóló botrányt fogok csinálni és szépen garanciában ki fogják nekem cserélni, sőt adhatnak még egy új motort is. :)
Kornél: Szerintem nem megy be sok sár, mivel a kerék forgásirányával pont ellentétesen vannak a szellőzők.
Én nem merem levenni a burkolatot, nehogy kárt tegyen a nagy hő a gépház fényezésében.
mazda-auto.hu | 2010-05-07 09:05 zzoltan részére
Nem, erre nagyon kicsi az esély. Az viszont felvetődött bennem, hogy mi van, ha a korábbi olajcsőcsere visszahívásnál, vagy esetleg a motorcserénél felcserélték a ki és bemenő olajágat?
corre78 | 2010-05-06 20:08 zzoltan részére
Helló Zoli!
Nem fog sok sár befolyni a hűtőkhöz? Én pár napja levettem a motorburkolatot. Tavasztól késő őszig így fogok ezentúl járni vele. Hajtós út után sem csap meg olyan forró levegő, amikor felnyitom a motorháztetőt, mint eddig, szóval elég jelentős hülést lehet ezzel is elérni tapasztalataim szerint.
zzoltan | 2010-05-06 17:23 mazda-auto.hu részére
"..vagy csak az egyik hűtőben... "
Ezt azért zárnám ki, mert szinte tizedre pontosan ugyanakkora hőfokot mértünk mindkét hűtőnél.
Viszont akkor tovább gondolkozva, lehetséges az, hogy mindkét termosztát ugyanúgy meghibásodott?
zzoltan | 2010-05-06 16:55 mazda-auto.hu részére
Köszönöm, akkor lelkileg és anyagilag is felkészülök. :) Addig is megméretem az olajhűtők végpontjain a hőmérsékletet.
mazda-auto.hu | 2010-05-06 16:47 zzoltan részére
Az autó színvonalához illő alkatrészekkel, szállítási-gyártási költségekkel egyelőre csak annyit tudok mondani, hogy biztosan 6 számjegyű összeg lesz.
mazda-auto.hu | 2010-05-06 16:20 zzoltan részére
A gyár megbonthatatlan egységként kezeli az olajhűtőt.
Ettől függetlenül lehet módosítani, de csak úgy megnézni, szétszedni nem.
Az első dobbetétet kiszerelve hátulról hozzá lehet férni a hűtőkhöz, így le lehetne mérni, hogy a ki és bemenő nyílások között van-e hőmérséklet különbség, átveszi-e (megközelítőleg) a hűtő a bemenő ág hőmérsékletét.
zzoltan | 2010-05-06 16:05 mazda-auto.hu részére
Azért csak nagyságrendileg megsúghatnád akár mailben az árat (pl. 30e vagy 80e vagy 150e) csak hogy lelkileg megfelelően felkészülhessek. :)