2025. Május 16. Péntek - Botond, Mózes
Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
MOTOROLAJ 5-10.
Széchenyi 2020 Befektetés a jövőbe
Jaguar Project 7.
MOTOROLAJ 1-4.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
high-8 | 2010-04-27 08:35 mazda-auto.hu részére
szal rugó,vagy tömítés miatt,mert a rotort láttam és a tengely is teljesen egyben volt,amúgy mi okozhatja,h tolja ki az olajat a motor?a tömítések kopása?
köszönöm
zzoltan | 2010-04-26 14:45 mazda-auto.hu részére
Én gondoltam már arra is, hogy esetleg 60 ezernél mégsem volt gyertyacsere? Bár annyira szarul azért nem nézett ki az a gyertya.
mazda-auto.hu | 2010-04-26 14:16 zzoltan részére
Normális esetben nem okoz neki gondot, kérdés, hogy mi nem működik normálisan? Lehet, hogy egy hajszálrepedt gyújtógyertya "keseríti meg a napjaidat".
zzoltan | 2010-04-26 14:12 mazda-auto.hu részére
"Ez is lehet, vagy akár valami másra rossz hatással van a tartósan magas hőmérséklet.
Ilyen nagy tempóhoz tartozó motorterhelésnél..."
Ilyenkor mindig eszembe jut, amikor még a Kalos-ommal aminek gyárilag 170 a vége, Bp-Debrecen 230 km-en keresztül 180-al döngettem lefelé és azonkívül, hogy vedelte a benzint, semmi baja nem volt. Ez meg egy sportautó, gyárilag 235 véggel és 10 perc 160-as tempó gondot okoz neki. :)
Az a baj, hogy már már félek kimenni előzni, mert bármikor megtorpanhat.
mazda-auto.hu | 2010-04-26 14:06 high-8 részére
Mi az ami változik annál az egy égéstérnél (kamránál)? Kizárólag annyi, hogy a rotornak egy másik része határolja. Természetesen lehet hibás a rotor, a rotoron kiképzett tömítés fészek-fészkek, vagy tömítés, tömítés alatti rugó...Extrém (!!!) esetben a rotor, vagy az excenter tengely kopott csapágyazása is közrejátszhat.
zzoltan | 2010-04-26 13:31 high-8 részére
András remélem tanultál az esetből és nem ugyanoda viszed vissza szétszedetni. :)
high-8 | 2010-04-26 13:08
Üdv!
anno volt róla szó és csak nyomatékosítani szeretném,h akkor ha 1 kompressziós érték rossz akkor nem a rotorház a rossz? mivel akkor a többi értéknek is "rossznak" kell lennie ugye?ez esetben vmelyik tömítés kopott vagy előfordulhat,h maga rotor olyan mértékben sérül,h új tömítésekkel se tömít rendesen?fontos lenne ezt tudnom mert vszínű megint szét kell szedni a motorom!
köszönöm
mazda-auto.hu | 2010-04-26 12:14 zzoltan részére
Kb.: 7500,-Ft, ha nincs más, mellyel kapcsolható a művelet díja.
Ezek a fogyasztási adatok a normálisak, így kellene minden RX-8-nak fogyasztania. Kivétel a tuningolt (kivéve súlycsökkentés) példányok.
zzoltan | 2010-04-26 11:30 mazda-auto.hu részére
Egyelőre egy úgy tudom általános kódolvasóval lesz kiolvasva. Mazda szervizben mennyiért csinálnak egy ilyen kódolvasást?
Az biztos, hogy a gyújtáshiba (ha az) nem tartós és mindig csak huzamosabb erős terhelés esetén jön elő.
A fogyasztás: most lassan mentem, mindenhol betartva a KRESZ szabályokat. :)
De korábban (olajcsere óta) 140-150-es tempónál is 12 volt a fogyasztás. Ezzel a részével teljesen elégedett vagyok.
mazda-auto.hu | 2010-04-26 09:03 zzoltan részére
Ez jó hír, bár kérdés, hogy a hiba miatt mennyit mentél lassan. Mindenesetre az alacsony fogyasztás kizárja például a tartós gyújtáshibát, inkább csak rövid idejű lehet, ha erről van szó, de eddig is ezt gyanítottam. Elképzelhető az is, hogy az alkatrészek hőtágulása miatt pillanatnyi tömítetlenség alakul ki valahol a szívórendszerben, így lyenkor kevés az üzemanyag, a sok levegőhöz. Lehet gázpedál szenzor, fojtószelep...sok,sok minden lehet. Jó lenne, ha a gyári Mazda IDS diagnosztikai rendszer adná a hibakódot, és nem valamilyen más általános kiolvasó.