2025. December 4. Csütörtök - Barbara, Borbála

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zzoltan | 2010-03-17 07:05 mazda-auto.hu részére

"Maximum lerakódásos, de a jelek alapján nem erre gondolnék elsősorban. "

A jelek alapján mire gondolsz? :) Csak hogy legyen időm lelkileg felkészülni. :)

high-8 | 2010-03-16 15:47

ja amúgy aki csinálta katalizátor problémára gyanakodott,de megnézzük hátha eltárolta a hibakódot!

high-8 | 2010-03-16 15:46

mert láttam,h az 1.rotorban 6.5 körüli az összes érték a 2.-ben(felújított) 7.4-6-4.8 volt és erre azt mondták,h össze kell még kopnia!vélemény?

mazda-auto.hu | 2010-03-16 15:04 high-8 részére

Kompresziós problémák még járulékosan is csak nagyon ritkán okoznak hibakód lámpa felvillanást. Valami más lesz. A megbontás során sérülhettek például a gyújtás egyes elemei...stb.. Egyébként miből gondolod, hogy kompressziós eltérés van a rotorok-kamrák között?

mazda-auto.hu | 2010-03-16 14:56 zzoltan részére

Ne tedd! Nehezen tudom elképzelni, hogy kopásos kompressziós problémád lenne, ha normálisan fogy az olaj. Maximum lerakódásos, de a jelek alapján nem erre gondolnék elsősorban.

zzoltan | 2010-03-16 12:03 mazda-auto.hu részére

"Az nem túl biztató, hogy pl. egész más fojtószelep állást jelent 4.-ben a 6000 frsz. tartása, mint hatodikban. "

Ajjaj, akkor kezdjem el felkötni magam? :)

high-8 | 2010-03-16 10:01 mazda-auto.hu részére

értem ezt kipróbálom köszönöm,nálam "csak" felújítás volt,amúgy a kompresszióeltérések okozhtnak ilyen gondot ill h "premixelt" az autó?

mazda-auto.hu | 2010-03-16 09:56 high-8 részére

Motorcsere után esetenként nem törlik a PCM memóriájából az előző motor excenter tengely jeladó profilját, pedig az RX-8 esetében erre szükség van. Gyújtás, majd nyolc másodpercen belül minimum 20-szor fékpedál benyomás. Esetleg ez segít így a távolból.

mazda-auto.hu | 2010-03-16 09:53 zzoltan részére

Kizárt, hogy a sok olaj a probléma. Akkor eleve lassulna is az autó, nem csak tartaná a 6000-ret. Inkább kevés lehetne az olaj. Az nem túl biztató, hogy pl. egész más fojtószelep állást jelent 4.-ben a 6000 frsz. tartása, mint hatodikban.

zzoltan | 2010-03-16 09:20 high-8 részére

Nekem viszont nem villan fel a motorcheck lámpa...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó