2025. Május 16. Péntek - Botond, Mózes

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-03-04 14:58 zzoltan részére

Előfordul, mivel a számítógép nem mutat ki minden hibát. A motort szinte biztos, hogy nem szedték szét, hiszen azt a Mazda nem írja elő, így nem is igazán szabad.

zzoltan | 2010-03-04 10:00 corre78 részére

"Nem mondod, hogy tényleg kipróbáltad?!"

Természetesen nem egészen így igaz. :)
Fordított pszichológiát alkalmaztam. 3-ban sípolásig eltoltam, majd felváltottam 4-be, amikor is valahova 5500-6000 közé esett vissza a fordulat.
Tehát megállapítható, hogy 4-ben 6000-ről vissza 3-ba igencsak a tiltásba tolnám. :)

zzoltan | 2010-03-04 09:56 mazda-auto.hu részére

A motorcsere konkrétan kompresszió hiánya miatt volt. Szerinted ilyenkor vizsgálják azt, hogy milyen egyéb részegység okozhatta a bajt, miközben igazából senki nem tudja konkrétan miért mennek tönkre a motorok? Nem hiszem, hogy Miraiék szétszedték volna a régi motort és kielemezték volna, hogy mi okozhatta a bajt.
Az olajbefecskendező rendszer elvileg jól működik, hiszen az olajfogyasztásom átlagosnak, normálisnak mondható. Ráadásul kb 10000-ik km óta premixelek, tehát szárazon biztosan nem marad.
Gumiabroncsot pedig nem cseréltem, viszont a kuplung eléggé fent fog, bár még nem észleltem, hogy csúszna.

corre78 | 2010-03-04 08:45 mazda-auto.hu részére

Szia István!

"és nem cseréltél gumiabroncsot sem"
Ez is számít valóban :-)
Mondjuk a Mazda itt is csalt egy kicsit, mert a 225/45-höz képest egy elég alacsony oldalfalú a gyári gumi. Az én téligumim is 225/45-ös, mégis minthe 8-9 mm-rel nagyobb lenne az oldalfala (persze ez lehet, hogy pont amiatt van mert téli gumi). A gyári gumik oldalfala olan, mintha valahol a 225/40 és 225/45 között lenne. Ilyen fogással 0-100 kmh-ra gyorsításnál akár 0,2 mp-t is lehet a gyorsuláson szépíteni :-))

mazda-auto.hu | 2010-03-04 08:32 zzoltan részére

Elképzelhetetlen, hacsak nem egy részegység hibája miatt lett cserére ítélve az előző motor, és mivel a részegység nem lett cserélve, az új motort is "kikezdte". Ez egyelőre csak teória, ne ijedj meg azonnal! Pl. az olajbefecskendező rendszer valamely nem észlelt hibája...
Az is lehet, hogy a motorfordulatszám jeladónál kell keresni a hibát, bár azt elvileg a MIL lámpa jelezné.

Harmadikban 10km/h különbséghez tartozó fordulatszám eltérés igen jelentős. Ha nem a kuplung csúszik, és nem cseréltél gumiabroncsot sem, akkor ez is problémás.

corre78 | 2010-03-04 08:16 zzoltan részére

A legtöbb 8-as 3.-ban "9000"-es fordulat környékén 145-147 kmh-ig gyorsul. Nézz meg pár gyorsulásos videót a youtube-on ;-)
A JDM verziók (óra szerint) 164 kmh-t is kiütik 3.-ban.
Egyébként minden HP RX8 gyárilag tiltáson nem 9500-at pörög a valóságban, hanem "csak" 8700-at.

corre78 | 2010-03-04 08:06 zzoltan részére

Nem mondod, hogy tényleg kipróbáltad?! Egyértelmű, hogy túl magas lesz 3.-ban a fordulat (ahogy gondoltad is előtte).
De ha már ilyet próbálgatsz, akkor miért nem jegyzed meg, hogy mennyivel mész 4.-ben 6000-nél, majd visszalassítasz és 3.-ban felgyorsulsz ugyanarra a sebességre :-)

zzoltan | 2010-03-04 07:32 high-8 részére

"nekem csak 4.ben csinálta,h pont szinte 6000-nél megtorpant mintha nem kapna üzemanyagot tartja a fordulatot de szinte nem is gyorsul!"

Hát pedig az enyém is pont ezt csinálja. :( Az elmúlt 3 hónap alatt 4 alkalommal.
De ugye az lehetetlen, hogy 15 ezer km-nél meghaljon a motor?

zzoltan | 2010-03-04 07:30 mazda-auto.hu részére

Tegnap kipróbáltam és 4-ik 6000-ről visszaváltva 3-ba, pont a tiltásra váltasz vissza, tehát nemhogy nincs közvetlen gázreakció, hanem még vissza is vesz egy kicsit a tiltás miatt.
Azt viszont nem teljesen értem, hogy korábban a 3-as tiltás kb 155 km/h volt, tegnap 145 km/h... Észlelhetetlen mértékben csúszna a kuplungom?

mazda-auto.hu | 2010-03-03 16:53 high-8 részére

Arra gondolok, hogy ha negyedikben nem reagál a gázadásra, akkor visszaváltva volt-e közvetlen gázreakció, vagy ott is várni kellett, míg az áttétel miatt megváltozott fordulatszám, vagy más okán újra "feléledt".

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó