2024. Április 15. Hétfő - Tas, Anasztázia

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazdarobi | 2013-05-28 06:52

Sziasztok! Alábbi problémám lenne: Az autó hidegen elsőre ,ha melegen van leállítva,akkor csak egy kis gázzal indul el. De,ha várok kb 5 percet,akkor gáz nélkül is indul elsőre,nem csak 2. indítózásra. Valaki tapasztalt ilyet?

Leevonjay | 2013-05-02 20:38

Köszönöm a segitséget.

mazda-auto.hu | 2013-04-29 11:16 Leevonjay részére

Valószínűleg kapcsoló hiba lesz. Hagyományos index relé nincs az autóban.

Leevonjay | 2013-04-28 11:41

Üdv mindenkinek! A mai nap egy érdekes dologra figyeltem fel az Rx8-as irányjelzöével kapcsolatban.A tünet a következö: Balra kapcsoláskor tökéletesen müködik,de amikor jobbra indekszelek mind a két oldali müködik,mintha elakadásjelzöt kapcsolnék.Mi okozhatja ezt a hibát? Relé,kapcsoló? Ötlet?

zzoltan | 2013-02-27 17:15

Már ez is valami, hogy legalább ezt kizárhatjuk, mint hibalehetőséget. Sok egyéb nincs ott, előbb-utóbb kiderül mi a ludas. Mentem volna én eddig is hozzátok, de a mai üzemanyag árakkal az a kb 30e utiköltség elég nagy visszatartó erő.

mazda-auto.hu | 2013-02-27 08:51 zzoltan részére

Akkor beigazolódott, hogy máshol van probléma. Bár nem hallom, hogy rögtön kizárjam, vagy nem, így akár felesleges is lehet a következő kérdés, de nem lehetséges, hogy a kopogást éppen a rossz, vagy rosszul rögzített (túl kicsi, túl nagy nyomatékkal meghúzott) kopogás szenzor okozza a gyújtás eltolásával? Persze ha elvileg módosítja az időzítést és emiatt gyengül le a motor, akkor valamennyire működik. Mi kopoghat ebben a rendszerben? Van néhány dolog, de elsősorban a hang jellege segíthetne. Lehet pl. az APV hengerei, vagy szabályzó rendszere.

zzoltan | 2013-02-26 14:31 mazda-auto.hu részére

A felújítás előtt olyan brutálisan kopogott, hogy nem lehetett hallani ezt a fajta kopogást, amit most csinál. Felújítás előtt alapjáraton is kopogott és ha lefogtam az SSV elejét, akkor abbamaradt. Felújítás előtt is 4500-tól 6000-ig torpant, rángatott az autó, de 4500 alatt és 6000 felett teljesen jól működött. Most ugye ki lettek cserélve az első csapágyak és alapjáraton amikor 2 port van nyitva nem is kopog, csak amikor nyitja az SSV a másik 2 portot, nagy gázadásnál. Ma úgy lett összerakva, hogy kihagytuk az SSV-t és a nyílását "leburkoltuk". Így ugye eleve minden port nyitva van folyamatosan. Felmelegítettük üzemi hőre a motort és nagy gázadásnál így is kopog valami, tehát nem az SSV a rossz. Ezt a fizikai kopogást érzékeli úgy a szenzor, mint ha a motor kopogna.

mazda-auto.hu | 2013-02-26 07:40 zzoltan részére

Az "elmegy a gyújtás" dolgot nem értem. Ha nincs gyújtás akkor nem gyenge a motor, hanem csak motorfék üzemmód van. Ha a SSV felújítás előtt nem így kopogott a "motor", és nem így torpant az autó, akkor valami megváltozott a felújítás folyamán. Ebben az esetben költségkímélés okán szerintem a legjobb a felújítóhoz visszamenni. Ha ezt nem akarod, szívesen vállalom a hiba kiderítését itt nálunk.

zzoltan | 2013-02-25 12:24 mazda-auto.hu részére

Na szóval, az SSV mindig teljesen kinyílik, minden hibátlanul működik, de terhelésre "bekopog" és ezért elmegy a gyújtás és torpan az autó.

zzoltan | 2013-02-25 09:12 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! Akkor ezeket végigjátszuk. Szorulásra én is gondoltam, mivel 6000-es fordulatnál újra megszűnik a "billegtetés" és újra jól húz az autó.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó