2024. Április 23. Kedd - Béla

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-01-07 08:08 WiK részére

Gratulálunk az autóhoz! A "véletlenül egy jól összerakott konstrukciót", nem tudom értelmezni, nem ezen múlik, mivel ilyen fogalom nincs az RX esetében. Az első fázis egy konstrukciós alulméretezést szüntet meg. míg a második fázis a gyári műszerezettség hiánya miatti esetleges motorkopást előidéző üzemmódot szünteti meg, így nem állapotfüggő. Persze 70000 km után már mindkettőnek kisebb a kármegelőző hatása.

WiK | 2013-01-05 19:05

Sziasztok! Holnapután RX-8 tulaj leszek, az oldalatokon lévő összes infót, kommentet elolvastam :) Ez az autó 8000km óta van ( volt ) egy barátom kezében, elmondása szerint mindig figyelt mindenre. Sajnos 8000km előtt női tulaja volt, és a visszahívás ellenére nem foglalkozott az ingyenes cserékkel.Az autóban most ~75.000km van. Szerintem véletlenül egy jól összerakott konstrukció, mert még az önindító sem volt cserélve, és az akksira sem volt panasz ( 2004-es gép ). Kérdésem az lenne, hogy ettől függetlenül elvigyem/elvihetem -e maza I-II fázisra hozzátok?

mazda-auto.hu | 2013-01-02 08:48 corre78 részére

Köszönöm szépen! B.Ú.É.K.!

corre78 | 2012-12-31 19:41

Kedves István! Azt hiszem mindenki nevében megköszönhetem egész évi kitartó munkádat (főleg a rotorosokért)! Azért nem semmi feladat ennyi fórumon válaszolgatni a hozzászólóknak + blogokat írni stb, na meg a műhelyben is helyt állni! N.B.Ú.É.K. :)

mazda-auto.hu | 2012-12-20 09:59 smire részére

Valójában nem értem a kérdést, mert az első mondatodban minden benne van. Annyiban értem, hogy egy szervizre akartad bízni a dolgot, de az adott szerviz nem vizsgálta meg a gyújtótekercsek állapotát, csak gyertyát cserélt. Ez sajnálatos. Továbbra is áll a javaslatom, tanácsom. Ebben az állapotban minél tovább használod az autót, annál költségesebben javítható problémát fog generálni!

smire | 2012-12-19 22:57

Sziasztok! Sajnos a múltkori kérdésem óta sem sikerült ellenőrizni a gyújtótrafót, de nem tudom, hogy ez okból-e (mármint, hogy nem tettem meg idejében) de a héten kétszer is baj volt a gyújtás rendszerrel. gyakorlatilag csak az egyik rotor müködött és olyan hangja volt a kocsinak mint egy traktor. Ereje persze sehol nem volt, így mindkétszer trélerre biztam inkább a szervizig jutást. Az első alkalommal reggelre "megjavult", mert azzal fogadtak a szervízben, hogy miért mondtam este a gondnoknak, hogy motor hibás, a második alkalommal egy ismerős szervízbe vittem, ott gyertyát cseréltek és utána indult csak el. Mindkét akalommal jelzett is a check engine, Torque-vel kiolvasva P0301 és P0301 hibákat irt. A második alkalomnál a gyertya csere után mutatatták a kiszedett gyertyákat, az egyik pár szép fekete volt :( Viszont szubjektíven még mindig morgosabb a kocsi hangja. Nem tudom mit tegyek. Tanács? Békéscsaba elég messze van :( Zoli

mazda-auto.hu | 2012-12-04 08:48 holdemos19 részére

Nehéz röviden és objektíven válaszolni. Ez a konstrukci - az RX-8-ban különösen -, jobban kiszolgáltatott a felhasználási, üzemeltetési körülményeknek, mint egy dugattyús motor. Ebből kifolyólag sok a valószínűleg nem túl hosszú élettartamú motorú példány a piacon. A legjobb karbantartás, és megelőzés esetén is szerintem maximum 120-140e km várható el a motortól, érezhető teljesítmény csökkenés, és indítási nehézségek nélkül. A legjobb karbantartás itt elsősorban gyakori motorolajcserére, lehetőleg 98-as benzin használatára, gyakori gyújtás ellenőrzésre vonatkozik. Az üzemeltetés szempontjából kritikus dolog a motor lassú bemelegítése, mely műszerezettség hiányában főleg télen a legtöbb esetben meghíúsul. Az orvosolható gyári hiányosságok közé tartozik még az alulkalibrált olajszállítási kapacitás. Ezt a tuning rovatunkban leírt módon javítjuk (fázisok) A fogyasztás 12-14 liter között mozog, az ezen kívüli fenntartási költségek a gyakoribb olajcserét leszámítva nem túl magasak. Csak tájékoztatásul, ha esetleg "beválasztasz", egy új motor nettó 1090000,-Ft.

holdemos19 | 2012-12-03 19:26

Sziasztok! A közeljövőben tervezek rx8-as mkazdát vásárolni. Tudnátok nekem abban segíteni,hogy mit érdemes tudni erről a kocsiról? Mit kell megnézni a vásárlásnál motorikusan...mennyit megy el egy ilyen motor általában,x ezer kilométer után tényleg kuka az adott motor? Milyen költségekkel jár a fentartása egy audi tt-hez képest (1,8 t quattrom van 180le). Fogyazstás normál használat esetén 10-15 között megáll e stb Igazából minden érdekel az rx8-al kapcsolatban. Olvastam forumokat,de nagyon megoszlanak a vélemények,ezért kérem ki hozzá értő tulajok véleményét. Előre is Köszönöm a segítségeteket!

mazda-auto.hu | 2012-11-26 08:16 paykoman részére

Az utolsó feljegyzés egy garanciális légzsák egység csere volt 2007.07.06-án, 45014 km-nél. Szerviz nyilvántartás nincs rögzítve, illetve valószínűleg nem Mazda szervizbe járt később az autó, mert két, korábban még elvégezhető szervizkampányt nem végeztek el.

paykoman | 2012-11-23 20:43

Készülök venni egy RX-8ast. Utána tudsz nézni ennek az alvázszámnak? JMZSE173650116824. kösz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó