2023. Március 27. Hétfő - Emánuel

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-09-13 08:09 corre78 részére

Valójában nincs túl sok logika benne. Az alapjárati fordulatszám esetleg emelkedhetett, de a maximális olajnyomás kizárólag akkor nőhetett azonos, vagy magasabb hőmérsékleten, ha vastagabb az olaj. Elképzelhető, hogy a katalizátor dugulás során magasabb volt az olajhőmérséklet, így esetleg sűrűsödött az olaj ebbena szakaszban. Hígabb olajjal kevesebb a szivattyúzási veszteség, viszont csökken az átlagos nyomás.

corre78 | 2012-09-12 23:02

Van arra logikus magyarázat, hogy amióta katalizátor nélkül megyek, azóta alapjáraton (100, sőt 104) fokos olajnál stabil 1,1 bar az olajnyomásom (előtte 0,8-0,9 között volt. A max olajnyomásom meg 4,9 bar-ról 5,2 bar-ra nőtt (szintén 100-105 fokos olajnál). Vagy csak hígult az olajom időközben?

corre78 | 2012-09-10 09:08 mazda-auto.hu részére

Köszönöm! akkor ez már nem fog bekövetkezni, mert a katalizátor kiverésekor ép formájú volt.

mazda-auto.hu | 2012-09-10 07:28 corre78 részére

A hiánya miatt nem, az eldugulás okozta túl magas hőmérséklet miatt inkább.

corre78 | 2012-09-07 20:32

Nah még egy kérdés csak hogy hozzam a Cavinton csoport szintjét :-) Meg tud-e olvadni a lambdaszonda a katalizátor hiánya okozta hőlöketektől?

corre78 | 2012-09-07 11:21 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen az infókat. A katalizátor témát meg átgondolom még. Üdv

mazda-auto.hu | 2012-09-07 07:45 mazda-auto.hu részére

...(nem vagy egyedül)...:-) ..illetve a külső lemez a felfröccsenő víztől, tárgyaktől is védik a törékeny belső szerkezetű katalizátort. Ezért jó, ha az a külső fémlemez mindig vissza van egyengetve, ha valami miatt behorpad. Így a lemez és a katalizátor háza közötti távolság éppen elég a legtöbb mechanikai sérülés kivédésére.

mazda-auto.hu | 2012-09-07 07:43 corre78 részére

Ez nem fémmagos, hanem a gyárinak megfelelő, komplett egység. Eddig egy ilyet szereltünk be kb. másfél évvel ezelőtt, eddig nem volt gond vele. A külső hővédő arra szolgál, hogy az autó alatt, ahol megállsz, ki ne gyulladjon valami, illetve a kat. feletti részt is védi valamilyen szinten a túl magas hőmérséklettől, bár ott egyéb védelem is van.

corre78 | 2012-09-06 17:16

Feledékeny vagyok: még egy dolog, a hőterelő burkolatot levettük a katalizátorházról, mert már csak a lélek tartotta össz és papírvékonnyá vált. Okozhat ez melegedési problémát? Gondolom hangcsökkentési tulajdonsága egyáltalán nincs.

corre78 | 2012-09-06 17:06 mazda-auto.hu részére

Nagyon szépen köszönöm a megnyugtató és kimerítő válaszod! És mégegyszer az email-es segítséget is. :-) Az utángyártott katalizátor, amiről a mailben írtál, fémmagos? Van vele hosszabb távú tapasztalat tartósságot illetően. Ti rakjátok össze vagy kompletten érkezik hozzátok?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó