Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

2024. Július 27. Szombat - Olga

2013.10.02.

Mazda hírek

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

Hátsókerék hajtásért lobbiznak.

  A Mazda mérnökök egy maroknyi csoportja arról próbája meggyőzni a vállalat fejlesztési vezetését, hogy a jövőben több hátsókerékhajtású típus is szerepeljen a gyár kínálatában. Véleményük szerint a hátsókerékhajtás jobban megkülönböztetné a Mazdát a hasonló gyártóktól, és emelné a márka imidzsét.  A kezdeményezés mögött néhány idősebb, és középvezető mérnök áll, de kevés információ áll rendelkezésre a részletekről. Korábban, a kilencvenes évek végén a wankel motor fejlesztésének hivatalos újra indulása is hasonlóan kezdődött.


 A cég vezetése egyelőre ellenáll az új modellek engedélyezésének, mert szerintük a hátsókerékhajtású felépítés megemelné a gyártási költségeket. A spekulációk szerint a Mazda akár ebben is gondolkodhatna együtt az Alfa Romeo-val, hiszen hamarosan érkezik az Alfa Romeo Spider - Mazda MX-5 "kettős", és az Alfa Romeo vezetősége szintén a hátsókerékhajtású típuspalettára átálláson gondolkozik.  

 

Mazda Shinari.

A Shinari tanulmányautó ( ITT ) karosszériája akár hátsókerék hajtást is rejthetne.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó