2025. November 6. Csütörtök - Lénárd

Mazda 323

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Fantoo | 2008-05-18 10:34

Sziasztok!

1.6 MZ motoros 2002-es ávjáratú 323F-es mazdámhoz lenne szükségem egy gyári szelepfedél ill. egy olajteknő tömítésre. Utána tudnátok nézni mennyi kerülnének ezek és hogyan hozhatnám el tőletek? Ha szükséges tudok nektek írni motorszámot.
Segítségeteket előre is köszi!

mazda-auto.hu | 2008-05-07 08:21 hirzel részére

Annyit tudunk segíteni, hogy amennyiben az eladó hozzájárul, szívesen átnézzük az autót a szervízünkben.

hirzel | 2008-05-06 22:36 mazda-auto.hu részére

Köszi.
Tehát mindenképp hozzáértő szerelővel, esetleg szakszervízben kell megnézetni a kinézett autót? Ehhez kérhetek némi segítséget?
Köszönöm

mazda-auto.hu | 2008-05-06 15:20 hirzel részére

Nagyon strapabíró konstrukcióról van szó, így látható nyomok nélkül vészelhet át akár sok kilométert is az autó. A futóműben először a hátsó "csirkecsont" stabilizátorok szoktak megszólalni. Ezt csak az autót megemelve lehet ellenőrizni. Az eredeti lengéscsillapítók sokszor 200000km után is jók. Néha előfordul, hogy a baloldali komplex ablakemelő kapcsoló nem működtet minden ablakot. Ezt érdemes ellenőrizni, mivel a kapcsoló ára 100000,-Ft körül van. Típushibák egyébként nincsenek, így korábbi törés, vagy szakszerűtlen javítás nyomait kell keresni. Ennél a típusnál a valós futásteljesítmény megállapítása igen nehéz.

hirzel | 2008-05-06 13:40

Sziasztok Mazdások!
Még nem vok mazdás, de a'szem az leszek rövidest, Szeretnék vásárolni egy '97-'98 évjáratú 323F-et (mint a használtak közt az 1. - ezért nem jó, mert kell a klíma).
Ehhez kérek segítséget: mire kell nagyon odafigyelni, mik az esetleges veszélyforrások?
Végülis min 10 éves autóról van szó, a kopások már feltünőek lehetnek, ilyesmi.
Előre is köszi :-)

handy | 2008-04-27 17:43 Lajos80 részére

Hello!

Segíteni sajnos nem tudok, de ahogy olvastam van kézikönyved. Nagyon nagy segítség lenne ha valahogy le tudnám másolni. Nekem is 323 Sedan 1.5 van csak 99-es, semmilyen leírásom nincs hozzá. Valahogy biztos meg tudnánk oldani. Emailem: csizot@gmail.com. Előre is köszi,
handy

Sealee | 2008-04-23 07:33

Ja a típus 1995 323 1.3i Sedan.:-)

Sealee | 2008-04-23 07:31

Keresek bontottan komplett kipufogórendszert a fenn említett típushoz.Illetve olyan bontót ahol találok ilyet.

mazda-auto.hu | 2008-04-21 08:37 Lajos80 részére

1.Köszönjük. 2. Valószínűleg a váltókar tövénél lévő gömbfej és a háza közötti részt kellene megzsírozni. 3. Ellenőrizni kell, kap-e áramot a tükörállító kapcsoló.

Lajos80 | 2008-04-20 20:09

Sziasztok!
Először is gratulálok a fórumokhoz, ilyen hozzáállás ritka ma már, mint a Tiétek. Csak így tovább! :)
No, és akkor a kérdésem:
97-es sedan 1.5 benzin. Két problémám van. az egyik, hogy hidegen semmi se hallani, de melegen furcsán "nyekereg" (job szót nem tudok :) a sebváltókar. Nem mondhatnám, hogy különösebben nehezebb lenne a váltás, mint hidegen, és nem is hangosan nyikorog, ámde annyira azért kellően hangosan, hogy zavaró a dolog. Olaj volt cserélve a sebváltóban. Van ötlet, hogy mi lehet a gond?
A másik, hogy pár hete az elektromos tükröket nem tudom állítani az ajtón lévő joystick-kal. Együtt romlott el mindkettő, ezért biztosítékra gyanakodtam, de megnézve a könyvét, nem írja, hogy melyik biztosíték való hozzá, illetve végig néztem, az összes biztosíték jó.Az ajtókárpitot leszedtem a vezetékek látszólag nem sérültek, a joystick pedig, ahogy néztem, gyakorlatilag csak egy egyszerű nyomtatott áramkör. Tartozik ehhez esetleg valahol máshol egy biztosíték, vagy merre érdemes elindulni?
Előre is köszönöm a választ!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó