2025. Augusztus 4. Hétfő - Domonkos
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Grammok, grammok, kilogrammok...
MOTOROLAJ 1-4.
Kétmillió Mazda6.
Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda 6 GH "beázás" Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Jaguar XJ-13 1964
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm
Tengelytávolság: 2438 mm
Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban
Szelepek száma: 24
Furat/löket: 87 / 70 mm
Sűrítési viszony: 10,4:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Lökettérfogat (cm3): 4994
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min): 523/ 6300
Sebességfokozatok száma: 5
Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat
Végsebesség: 274 km/h
Mindössze 1 darab példány készült.
Több autó
Lalito | 2007-10-30 14:54
Köszönöm.Munkaórában mennyi kb. a senzor cseréje? Hozzáférhetõ helyen van?
az alvázszám:jmzbj12m210423746
mazda-auto.hu | 2007-10-30 11:40
Amíg nincs kicserélve az érzékelõ, addig kíméletesebben kell használni az autót, illetve lehetõség szerint 98-ast tankolni. A kuplung roppanása inkább a szerkezet kopása, porolódása miatt lehet, kevésbé a munkahengerek miatt.
Lalito | 2007-10-30 06:05
azt elfelejtettem írni hogy egyébként teljesen rapszódikusan villan ki a lámpa és a 4. indításnál(gyújtásadásnál) mindíg elalszik.
Lalito | 2007-10-30 05:55
Üdv!Azt szeretném megkérdezni, visszatérve a kopogássenzor hibájához, hogy ha kigyullad a "sárga" lámpa az azonkívül hogy idegesíti az embert más károkat nem okoz az autóban.Legalábbis ezt olvastam a régebbi fórumbeszélgetésekben.(tibi100)De ez azt jelzi, hogy a kopogáérzékelõ meghibásodott, tehát nem is mûködik?Az üzemanyagnak ehhez semmi köze szerintem, tehát nem azt jelzi hogy rossz benzint raktunk az autóba hanem hogy rossz az érzékelõ.nem tudom jól gondolom e?Ezt azért sürgõsen cserélni kell vagy nem kell vele "kapkodni"?..elég drága.
2.kérdésem:A kuplungpedál 3/4 részénél érezhetõen "roppan".Tehát ilyan érzés érezhetõ a pedálon keresztül.Mintha a kötélzeten lenne valami. De úgy tudom ez munkahengeres kuplung.Egyébként semmi baja nincs, nem csúszik stb..azt mondta egy szerelõ hogy nem érdemes hozzányúlni.De azért idegesít.
A válaszokat köszönöm.
droot | 2007-10-25 17:28
Köszönöm!
mazda-auto.hu | 2007-10-25 11:27
droot - Elõre leszögezzük, hogy túl sok tapasztalatunk nincs ezekkel az autókkal kapcsolatban. Mechanikailag nem igen szokott gond lenni velük, amennyiben megkapják a megfelelõ karbantartást. Néhányan elektronikai zavarokra panaszkodtak, de mivel 18-19 éves autókról beszélünk, ezek is inkább az utólagos "belenyúlásokra" vezethetõek vissza. A fogyasztás vezetési stílus függõ, de 10 literrel minimum számolni kell. Ebbõl a típusból valószínûleg minden fellelhetõ példány egyedi darab, így kár elõre beszélni a tuningolási mértékrõl. Gyári alkatrészeket minden gond nélkül tudunk rendelni. Az árak olyanok, amilyenek az alkatrészek minõsége. A "mindennapi" dolgok nem horribilis árúak.
mazda-auto.hu | 2007-10-25 10:48
péter - Elõírt olajfogyasztási adatunk nincs, de pl. 3-4dl/1000km már az a határ, amikor tenni kell valamit. Hivatalosan nem lehet a hengerfej levétele nélkül szelepszár szim.-ket cserélni, de megoldható. Kb.: 4 órás munka (6000,-Ft/óra), de csak gyári alkatrészekkel vállaljuk, melyeknek darabja 3250,-Ft körül van. A GTX turbója felszerelhetõ a kipuf csonk stb... cseréjével, de valamennyi különbség van azért a hengerfejek között (talán hûtés?). Természetesen a programozáson is változtatni kell, aminek egyik módja a vezérlõegység cseréje. Talán a BKR5E valamivel jobb választás. A váltó cseréjének önmagában nem sok értelmét látjuk.
droot | 2007-10-24 19:07
Köszönöm a kimerítõ választ, akkor ezek szerint gyakorlatilag GTR-t szinte lehetlen találni (ha mégis sikerül gondolom akkor alkatrészt másik kontinensen kell keresni hozzá, pláne ha rallye autót építene valaki), a GTX is ritka. Már csak néhány kérdésem lenne, a GTX érdekelne kicsit részletesebben... Hogy fogyasztanak (viszonylag jó állapotban lévõ, amire vigyáztak), alkatrészellátás/árak (gyári, bontott, utángyártott) az autó gyengepontjai (pl.: futómû, vagy turbó stb.), szervíz km, szervíz lehetõség, a tuningot hogy viseli? Köszönöm a segítséget..
Nem találkoztam még ilyen honlappal, ahol attól függetlenül, hogy csak közvetve beszél a laikus a szakértõvel, mégis lelkiismeretes, és kielégítõ választ kap a kérdésére, GRATULÁLOK a honlaphoz, csak így tovább!
mazda-auto.hu | 2007-10-24 16:57
Lalito - Amennyiben az élettartam a legfontosabb, akkor a gyárinál nem nagyon tudunk jobbat.
mazda-auto.hu | 2007-10-24 16:55
A Mazda 323F 1.8 GTX pályafutása 1988-ban indult, elõdje a 323 1.6 GTX volt, melynek versenysikerei ösztönzõleg hatottak a gyárra a folytatást illetõen. 1988-ban, az új karosszéria megjelenésével 1800 kcm-re nõtt a hengerûrtartalom. A turbós-benzines összkerékhajtású gép igazi rakéta volt. A GTX verzió mellett a gyár a néhány részletében még "élesebb" GTR (R=Racing) verziót is megjelentette. Szerencsés aki bármelyiket birtokolhatja.