2025. Június 19. Csütörtök - Gyárfás
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Nincs messze a Mazda CX-3.
A Mazda szponzorálja Babos Tímeát
Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
Chungey | 2007-09-03 13:45
Sziasztok!
Írtam kb. két hónapja hogy az autóm (323F BA 1.5) szeleptisztítás után elkezdte nyelni az olajat.
Nos, csak nem úsztam meg komolyabb beavatkozás nélkül, de a gatyám azért nem ment rá hál` istennek. A fõ ok beragadt olajlehúzó gyûrûk. De elnézve a csapágyakat, csapszegeket, dugókat, hát, finoman szólva nem volt kímélve a motor. És bár a henger nincs megkopva (még századra 75mm) a dugók harangoztak benne. Ezt nem is értem hogy lehet. Szerencsére ismerõsön keresztül bejutottam egy bontóba, ahol volt egy enyhén törött szedan amit ugyanabban a hónapban gyártottak mint az enyémet. Tettünk bele akksit, pöcc-röff. Segítettek felborítani utána senkit sem érdekelt mit is csinálok vele. Egész nap eltartott a mutatvány tapasztalat meg rendes szerszámok híján, de végül 15.000 forint fejében magammal vittem a kiváló h.fejet komplett, leömlõ+l.szondát, a pöpec dugókat, generátort, önindítót, vezérlõegységet a mûszerfal alól... folytattam volna csak besötétedett :)
Végül a dugattyú+hajtókar, leömlõ ment az enyémre, új gyûrûk,új h.kar-csapágyak, benzinszûrõ, olaj stb. Az egész mindenestõl kb. 90.000 Ft-omba fájt munkadíjjal (nagyon korrektek voltak, csak a gyûrûzést számolták 12.8 óra), ami szerintem nem volt sok.
Ami a lényeg hogy most kiválóan mûxik, rója a kilómétereket, nem eszi az olajat és nem füstöl egyáltalán.
Halleluja :)
mazda-auto.hu | 2007-08-23 08:12
Nem gondolnánk rögtön cserére, elképzelhetõ, hogy csak kontakthiba van. Egy hibakódolvasás valamelyik Mazda szervízben irányvonalat adhat a javításhoz.
m.attila31 | 2007-08-23 02:25
Köszi a választ!Igazából az a probléma,hogy világít a légzsákok mindkét visszajelzõje a mûszerfalon(a baloldali narancs és a jobboldali piros színü is)és azt gondoltam,hogy estleg takarítás közben az ülések alatt valamit megbabráltam.Ezek után viszont valószínü,hogy bedöglött ez a súlyautomatika.Ha igen akkor csak csere jöhet szóba vagy javítható?Kb. mennyibe kerülhet?
mazda-auto.hu | 2007-08-21 08:17
Emlékeink szerint vagy a bal térdnél van egy, a kulccsal elfordítható kapcsoló, vagy a kesztyûtartót lenyitva látható a kapcsoló. Egyébként súlyérzékelõ biztosan van az ülésben, tehát ha nem ül rajta senki, akkor nem nyílik ki a jobb elsõ és oldalsó légzsák.
m.attila31 | 2007-08-18 20:21
Sziasztok!99"évj. 323 ditd motoros mazdám van.Azt olvastam,hogy ki lehet kapcsolni a jobboldali légzsákot,csak azt nem tudom ,hogy hogyan kell.Tud valaki segíteni?
mazda-auto.hu | 2007-08-10 09:29
Személyes találkozás esetén tudunk segíteni. A könyvet érdemes megpróbálni a Maróti Szakkönyvkereskedés -ben. A keresõbe beírva a weboldalukon is "fent vannak" a 323 könyvek.
djbobo | 2007-08-08 23:19
Sziasztok!
A Mazda 323 P 1.5 i (1997) es típusnák biztosíték táblájáról keresek bármiféle rajzot infót hogy melyik biztosíték mihez tartozik. Más típusokhoz találtam, de ehhez sajnos nem. Ha van valakinek esetleg ehhez a típushoz bõvebb leírása, könyve stb az is érdekelne. Elõre is kösz.
laci | 2007-08-07 17:53
Mazda Mirainál van szûrõ cca 3 ezer huf. Köszi a választ.
mazda-auto.hu | 2007-08-06 15:22
A gyári szûrõ átmérõje 65mm, magassága 66mm. A furat átmérõje 18,6mm. Az utángyártott szûrõk esetében valószínûleg az O-gyûrûk anyagával van probléma.
laci | 2007-08-06 14:19
Azért kértem gyártó vagy márka ajánlást, mert már másodszor fordul elõ, hogy olajcsere után 6-8 ezer km-el elkezd szivárogni a szûrõnél az olaj és utánhúzás sem állítja meg.Nem vettem még eredeti MAZDA olajszûrõt.Jakoparts , Alco volt eddig a problémás.Mannfilterrel még nem fordult elõ.Két dologot gondolok:A Mannfilternek az "O" gyûrûje négyzet keresztmetszetû és hosszabb úton tud zsugorodni mint pl a másik márkáké ahol O a keresztmetszete a gumigyûrûnek és alig áll ki a fémházból a gyûrû, talán felfekszik a szûrõház a teljes gumizárás elõtt. A másik lehetõség, hogy egy-két milliméter átmérõkülönbség lehet a szûrõknél. Legyetek szívesek megadni, mi az elõzõ hozzászólásban érintett motor olajszûrõ eredeti mérete:a gumigyûrû és- vagy a ház átmérõ ilietve a szûrõ hossz.A szûrõhossz is eltérõ, a legtöbb kis négyzetkonzervbobozhoz hasonló. Jobban kedvelnék egy hosszabb szûrõt, jobban ki is áll, könnyebb hozzáférni. Legyetek szívesek megadni, mi az elõzõ hozzászólásban érintett motor olajszûrõ eredeti mérete:a gumigyûrû és- vagy a ház átmérõ ilietve a szûrõ hossz. Valamint mennyibe kerül a MAZDA ajszûrõje. Köszi.