2024. Május 2. Csütörtök - Zsigmond

Mennyire megbízható a Mazda 6?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kaboca | 2009-02-17 10:49 mazda-auto.hu részére

40000-nél lendkerék? Bár minden megtörténhet. Nekem is csinált ilyet 2000-es fordulatnál, aztán az egyik szoftverfrissítés után megjavult.

mazda-auto.hu | 2009-02-04 09:48 zsolti744 részére

Van rá esély, hogy a kettős tömegű lendkerék hibája okozza a problémát. Persze más is lehet, a továbblépéshez a próbaúton mindenképpen produkálnia kellene az autónak a hibát.

zsolti744 | 2009-02-04 09:09

Sziasztok. Pár hónapja már írtam a problémámról, Oszi válaszolt is, de most már tényleg idegesít a dolog, ezért elhatároztam hogy a végére járok. A kovetkezo a helyzet: dizel 6os, 143lo, dpf. Állandó sebességgel haladva pár percig (5os, 6os sebességi fokozat), ha gyorsítani szeretnék váltás nélkul, a kocsi 2-3at ránt, mintha megakadna, utána megindul ahogy kell, de ez a rángatás nagyon idegesíto. 40000km van a kocsin. A szervizben természetesen tanácstalanok voltak, a próbaúton nem észleltuk a hibát, nincs olyan ut a kozelben ahol pár percig azonos sebességgel lehetne haladni. Hol keressem a hibát? Koszonom.

safisz1 | 2009-02-03 08:18 mazda-auto.hu részére

Igen. A hiba észlelése után meg kellett volna álni. Utólag már okosabb az ember.

mazda-auto.hu | 2009-02-02 08:29 safisz1 részére

Ezek szerint megfelelő kenés nélkül ment a motor?

Látni és mérni kell a károsodások mértékét, csak úgy lehet arról nyilatkozni, hogy érdemes-e felújítással próbálkozni.

Bontókról talán a fórumtagok többet tudnak mondani.

mazda-auto.hu | 2009-02-02 08:27 safisz1 részére

Ezek szerint megfelelő kenés nélkül ment a motor?

Bontókról talán a fórumtagok többet tudnak mondani.

safisz1 | 2009-01-31 19:57 mazda-auto.hu részére

Úgy értesültem, hogy a dugattyúkat csak párban cserélik, tehát itt mind a négyet, gyűrűsort, tömítéseket, stb. Lehet, hogy a főtengelyt is köszörűlni kell. Így összeszámolva talán megéri egy bontott blokkot venni. Ebben az esetben a bontók vagy hasonló beszerzőhelyek adnak-e, vagy kellene adniuk garanciát. Mivel, ellenőrizni csak beszerelés után lehet. Gondolom nem kis összeg egy blokk. Melyik a jobb megoldás (alkatrészenként vagy egyben cserélni)és hol mennyiért lehet bontott jó blokkot beszerezni?

mazda-auto.hu | 2009-01-31 11:15 safisz1 részére

????. Elég durva és egyedi hiba. Közrejátszhat benne például a dugattyúfenék hűtését biztosító olajfúvóka hibája.

mazda-auto.hu | 2009-01-31 11:12 foz107 részére

Látatlanban nehéz bármit is mondanunk. A szervizkönyv a műhelyben elveszett, vagy már vásárláskor sem volt meg? Egyébként az autónak már digitálisan vannak rögzítve a karbantartási munkái, az pedig bármelyik Mazda szervizben lehívható.

safisz1 | 2009-01-30 17:25

Sziasztok!
Tud-e valaki abban segíteni, hogy mi okozhatja egy dizel 6-osban a dugattyú kilyúkadását? Mit érdemes még ilyenkor megnézni?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó