2025. Június 24. Kedd - Iván
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Nincs messze a Mazda CX-3.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
hobea | 2009-10-07 11:01 AndreW77 részére
Most beszéltem a szervízzel és nekem is 20 000 km a szervízperiódus.Tehát már cseréli is az olajat a szervíz 2700 Ft/liter ár helyett 4600 Ft/liter árért.
Fecó | 2009-10-07 11:00 hobea részére
Üdv.
Bocs.De ennél a DPF F/L 143-nál,ezt a cserénél nullázni kell a DPF miatt,és jobb ha szervíz csinálja a cserét,(nekem is e tipusú autóm van).Semmilyen műszerfali jelző nincs ami az olajcserére utal.Ha nem DPF lenne meg csinálnám magam aknán.A szervízt évente ki lehet bírni,(pláne ha viheted az olajat).Ugy vittem az olajat(5-liter)a többit ők adták,mindennel eggyüt MES-t kivéve,31000 volt.Szerintem nem drágább egy benyásnál a csere.Ja és van cél szerszámúk a gyári szűrő cseréjéhez,igy nincs bosszankodás,a gyári szűrő minden paramétere stimmel.
Mivel Dpf én csak a szervízt javaslom.
Apám öreg Toyota Dynájában(2800,sima szívó)tavaly én cseréltem olajat,Tudod mi tökölödés volt mire lett okes szűrő,az is horror áron.A harmadik szűrő lett jó,(de boltban az eladó váltig álitotta e jó,pedig gépből nézte,mindegy harmadjára már vittem a levett szűrőt,ja és nem a szomszéd utcába mentem),stb.
AndreW77 | 2009-10-07 10:45
Nekem 2007.11.havi, 20ekm-es a szervízperiódus. Nem tudom, hogy a Tiednél mennyi.
Persze a gyakoribb olajcsere jó a motornak, csak a pénztárca bírja nehezebben...
hobea | 2009-10-07 10:37 AndreW77 részére
Igen, valóban DPF-es dízel. Ez azt jelenti, hogy 10 000 Km-enként szervízbe kell járni vele?
AndreW77 | 2009-10-07 10:25 hobea részére
Szia!
Ha dpf-es dízel, akkor valszeg az otthoni olajcsere, mint lehetőség kiesik. Merthogy olajcserénél nullázni kell a dpf számlálót is.
AndreW
hobea | 2009-10-07 09:50 Bálint66 részére
Nekem 2006/6. havi Mazda 6 kombim van. Erről nem tud véletlenül valaki valamit?
Bálint66 | 2009-10-07 09:45 hobea részére
Szívesen. Nekem Xedos 6-osom van. Az én műszerfalamon nincs ilyen kijelző. Én mindig felírom magamnak hány km volt az autóban és az alapján 10.000 km-enként cserélek olajat.
hobea | 2009-10-07 09:42 Bálint66 részére
Köszönöm a választ!
Viszont a kijelzőről nem beszéltél. Neked nincs valami visszajelzés a műszerfalon, hogy olajcserét igényel?
Bálint66 | 2009-10-07 09:29 Bálint66 részére
Kimaradt: régi olajhoz öntsétek a motoröblítőt, hogy legyen a motornak kenése. Alapjáraton kb. 5 percig hadd járjon és a régi olajjal együtt motoröblítősen engedjétek le.
Ha olaj nélkül csak öblítővel jár a motor az káros.
Bálint66 | 2009-10-07 09:18 hobea részére
Szia!
Lehet házilag is. Én is úgy szoktam. Előtte megyek vele, hogy üzem meleg legyen a motor. Aztán aknáról megengedem az olajleeresztő nyílást, teljesen kifolyatom, olajszűrőt cserélek, majd bele a motoröblítő azzal picit járatom aztán új olaj és kész. Másnap meg hideg motornál leellenőrzöm az olajszintet és szükség esetén utána töltök vagy engedek belőle.
Ha valamit kihagytam szóljatok! :-)