2025. Június 24. Kedd - Iván

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


hobea | 2009-10-07 11:01 AndreW77 részére

Most beszéltem a szervízzel és nekem is 20 000 km a szervízperiódus.Tehát már cseréli is az olajat a szervíz 2700 Ft/liter ár helyett 4600 Ft/liter árért.

Fecó | 2009-10-07 11:00 hobea részére

Üdv.
Bocs.De ennél a DPF F/L 143-nál,ezt a cserénél nullázni kell a DPF miatt,és jobb ha szervíz csinálja a cserét,(nekem is e tipusú autóm van).Semmilyen műszerfali jelző nincs ami az olajcserére utal.Ha nem DPF lenne meg csinálnám magam aknán.A szervízt évente ki lehet bírni,(pláne ha viheted az olajat).Ugy vittem az olajat(5-liter)a többit ők adták,mindennel eggyüt MES-t kivéve,31000 volt.Szerintem nem drágább egy benyásnál a csere.Ja és van cél szerszámúk a gyári szűrő cseréjéhez,igy nincs bosszankodás,a gyári szűrő minden paramétere stimmel.
Mivel Dpf én csak a szervízt javaslom.

Apám öreg Toyota Dynájában(2800,sima szívó)tavaly én cseréltem olajat,Tudod mi tökölödés volt mire lett okes szűrő,az is horror áron.A harmadik szűrő lett jó,(de boltban az eladó váltig álitotta e jó,pedig gépből nézte,mindegy harmadjára már vittem a levett szűrőt,ja és nem a szomszéd utcába mentem),stb.

AndreW77 | 2009-10-07 10:45

Nekem 2007.11.havi, 20ekm-es a szervízperiódus. Nem tudom, hogy a Tiednél mennyi.
Persze a gyakoribb olajcsere jó a motornak, csak a pénztárca bírja nehezebben...

hobea | 2009-10-07 10:37 AndreW77 részére

Igen, valóban DPF-es dízel. Ez azt jelenti, hogy 10 000 Km-enként szervízbe kell járni vele?

AndreW77 | 2009-10-07 10:25 hobea részére

Szia!

Ha dpf-es dízel, akkor valszeg az otthoni olajcsere, mint lehetőség kiesik. Merthogy olajcserénél nullázni kell a dpf számlálót is.

AndreW

hobea | 2009-10-07 09:50 Bálint66 részére

Nekem 2006/6. havi Mazda 6 kombim van. Erről nem tud véletlenül valaki valamit?

Bálint66 | 2009-10-07 09:45 hobea részére

Szívesen. Nekem Xedos 6-osom van. Az én műszerfalamon nincs ilyen kijelző. Én mindig felírom magamnak hány km volt az autóban és az alapján 10.000 km-enként cserélek olajat.

hobea | 2009-10-07 09:42 Bálint66 részére

Köszönöm a választ!
Viszont a kijelzőről nem beszéltél. Neked nincs valami visszajelzés a műszerfalon, hogy olajcserét igényel?

Bálint66 | 2009-10-07 09:29 Bálint66 részére

Kimaradt: régi olajhoz öntsétek a motoröblítőt, hogy legyen a motornak kenése. Alapjáraton kb. 5 percig hadd járjon és a régi olajjal együtt motoröblítősen engedjétek le.
Ha olaj nélkül csak öblítővel jár a motor az káros.

Bálint66 | 2009-10-07 09:18 hobea részére

Szia!
Lehet házilag is. Én is úgy szoktam. Előtte megyek vele, hogy üzem meleg legyen a motor. Aztán aknáról megengedem az olajleeresztő nyílást, teljesen kifolyatom, olajszűrőt cserélek, majd bele a motoröblítő azzal picit járatom aztán új olaj és kész. Másnap meg hideg motornál leellenőrzöm az olajszintet és szükség esetén utána töltök vagy engedek belőle.

Ha valamit kihagytam szóljatok! :-)

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó