2025. Július 4. Péntek - Ulrik
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Mazda logó történelem.
Jön az E10
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h
mazda-auto.hu | 2011-02-17 08:15 andorpapa részére
Valóban megegyezik a GD-s dízelek hűtője, karosszéria verziótól függetlenül.
andorpapa | 2011-02-16 17:49 kdenes részére
Tudtommal nincs különbség a GD alapú dízel kombi és a szedán/hatchback hűtője között. Nekem 2.0D kombim van, és láttam már szedán motort is. Az általad említett különbség a benzines és a dízel hűtője között van.
Ha felnyitod a motorháztetőt és ránézel a motorra, akkor a dízel esetében a hűtő bal felső részén ér be a motorból (termosztátháztól) a cső, a benzinesnél pedig a jobb felső részén. Eleve a termosztátház is ellentétes oldalon van a benzines és a dízel motornál. Hasznaltauto.hu-n nézzél meg pár benyás és dízel 626-ost '88 és '91 között, a motorház fotókon látszani fog a különbség.
Amit még tapasztaltam: a benzines GD hűtőventilátora kb. ugyanannyi levegőt szállít, mint a dízelé, ránézésre nagyon hasonló a kettő, de máshol vannak a felfogatási pontjai, így ha mondjuk benzines bordát akarsz berakni a dízeledbe, akkor a hozzá való ventilátorról is gondoskodj, vagy csinálj a dízeles ventilátornak egyedi rögzítést.
A dízelhez való hűtőborda amúgy (tapasztalatom szerint) sokkal ritkább, mint a benzines. Boltban és bontóban is. Én már láttam benzines bordát dízelben, egyszerűen beiktatott a tulaj némi plusz csövet. Nem tudom, hogy van-e jelentős különbség a benyás és a dízel borda hűtési képessége között, de valószínűleg nincs.
Boltban eléggé durva ára van a dízel hűtőnek, célszerű inkább bontóban nézelődni, a korrekt bontókban van rá kipróbálási garancia, ráadásul az apróbb hibák (pl. enyhe szivárgás) viszonylag olcsón javíthatók, mert ez még rézből volt, nem alumíniumból és műanyagból.
mazda-auto.hu | 2011-02-16 13:48 kdenes részére
Ha a méret (hűtési kapacitás) megfelelő, és a csövezés megoldható, akkor helyettesíthető a hűtő. Fontos, hogy a hűtő legfelső pontja kb. ugyanolyan magasságban legyen, mint eredetileg.
kdenes | 2011-02-16 09:24
Üdvözlet!
Mazda 626 2.0D GD alvázzal. A téli időszakban történt vele egy kis gond, aminek következtében vízhűtőt kell cserélnem. Az alváz szám alapján mindenhol az NRF 506514 gyári számú hűtőt adják. Ez azonban nem jó bele, mert a felső vízbevezető cső csonkja ellentétes oldalon van. Azt sikerült kiderítenem, hogy nem bele való a jelenlegi hűtő. Az kombi 626-ba való, aminek a gyártását beszüntették. Találok-e valahol bontóban ilyet megbízható minőségben vagy be tudom-e rakni az "eredetileg" bele való hűtőt plusz cső beszerzésével? A "hétköznapi" bontókban nem találtam ilyen hűtőt.
Köszönöm a segítséget.
mazda-auto.hu | 2011-02-15 07:48 dpalinko részére
28971,-Ft.
dpalinko | 2011-02-14 15:02
Hello,
Érdeklődni szeretnék, hogy 1998-as 626-os mazdába jobb oldali hátsó ABS szenzor mennyibe kerülne? Előre is köszönöm.
mazda-auto.hu | 2011-02-14 08:18 misibacsi70 részére
Vagy nincs elegendő olajnyomás, vagy rossz az olajnyomás szenzor. A nem kellő olajnyomás lehet attól, hogy a szivattyú nem tudja felszívni az olajat, vagy kopott a motor melyhez az olaj viszkozitása már nem elegendő a nyomás fenntartásához. Ha a gomba jó, és az olaj sem telített tüzelőanyaggal, akkor első körben le kell venni az olajteknőt, és ellenőrizni, nincs-e eltömődve a szivattyú fémszitás szívófeje. Akár az is lehet, hogy behorpadt az olajteknő és hozzáér a szívófejhez. Ha minden oké, akkor sajnos nagy valószínűséggel valahol kopások vannak a motor csapágyazásainál.
misibacsi70 | 2011-02-11 16:43
Heló!
Van egy 626-os Mazdám és olyan problémám van ,mikor eléri az üzemi hőfokot az olajnyomás lámpa villog alapjáraton.1000 a fordulatszám.
mazda-auto.hu | 2011-02-11 14:08 kdenes részére
Hivatalos Mazda szervizben ki lehet "ütni", bár gondolom nem ezt a választ vártad.
kdenes | 2011-02-11 09:26
Sziasztok! Egy '91-es 2,0D 626-ban történt vezérműszíj és a hozzá tartozó alkatrészek (vezető-, feszítő-görgő, vízpumpa) cseréjét követően a műszerfalon lévő visszajelző lámpa továbbra is világít. Hogyan lehet ezt megszüntetni? Köszönöm!